Nieuw Topic : Plaats je foto van een Rus

Bedankt Paul, hoef ik geen foto’s te plaatsen (grapje) je hebt een aardige verzameling.

Arjay

Omdat we lekker eigenwijs zijn, daarom houden we van russen, en probeer bij de zogenaamde High end merken maar eens een mechanische chrono te pakken te krijgen voor hooguit 500 euri.

Arjay

ik zie er aardig wat mooie klokje tussen staan (tu) , ik vraag me wel af wat je van een rus mag verwachten .
lopen ze goed op tijd ? (binnen een paar minuten in de week)
zijn er modellen / merken die wel of niet goed / beter zijn ?
en als hij ermee stopt kan elke horloge maker hem repareren of zit je met de onderdelen ?

In mijn Poljot Silver Century bleek een (soort) Valjoux uurwwerk te zitten met enkele (geldbesparende) vondsten van de Russen zelf. Mijn horlogemaker was er niet weg van. Er was (na 3 jaar) al roestvorming. Hij heeft alles weer schoongemaakt maar zei: het is geen zwitsers uurwerk, hou daar rekening mee.

Momenteel zo rond de EUR 320,00.

jouw horlogemaker heeft er vast veel meer verstand van als ik, maar ik ben benieuwd wat hij bedoelde met “geldbesparende vondsten”??
Misschien de verhoging van het tikgetal van 18.000 naar 21.600? ik dacht dat dat gedaan werd om een nauwkeuriger gangwaarde te verkrijgen, dat de balans hierbij een wat kleinere diameter heeft zal vast niet veel goedkoper zijn.
Verder zitten in een Poljot 3133 23 jewels, in een Valjoux 7734 maar 17; jewels zijn behoorlijk prijzig, dus besparing zal wel niet de reden geweest zijn??

Verder heb ik nooit echt veel verschillen gezien tussen de Russische uurwerkjes en de Valjoux 7734 chrono’s waar ik aan gewerkt heb, ze zijn tenslotte allemaal gemaakt op dezelfde produktiemiddelen; het lijkt me toe dat de wijzigingen die zijn doorgevoerd gezien kunnen worden als doorontwikkelen van het Zwitserse uurwerk, ontwikkelingen kosten per definitie geld, en ze zijn imho ook nog eens duidelijke verbeteringen.
Wat de roest betreft: als je vocht in de kast laat komen, dan roest elk uurwerk, heeft weinig te maken met het land van herkomst.

@ Seamaster

Wat betreft de gangnauwkeurigheid van Russische uurwerken: ik heb zonet eens even mijn Poljot Blue Angels op 't afregelapparaat gelegd en dit was het (toch wel verbluffende) resultaat:

Het horloge is zo’n 7 a 8 jaar geleden aangeschaft bij Julian Kampmann, die zijn horloges voor aflevering zelf afregelt; er is verder nooit iets aan gedaan, ook geen servicebeurtje; het is een momentopname natuurlijk, maar in al die jaren dagelijks gebruik loopt 't klokje ook in de praktijk buitengewoon nauwkeurig.
Op de stroken kun je zien dat de gangafwijking in de horizontale en vertikale posities heel weinig verschillen, en dat de afwijking varieert binnen enkele sekonden per etmaal. Wellicht zou het ietsje beter “in beat” geregeld kunnen worden (heel klein verschil tussen de twee lijnen zichtbaar) maar dit lijkt te verwaarlozen.

Groet,

Ik wil Mick en Arjay graag aanvullen;
vind uberhaupt maar eens een horloge met zo’n prijs-kwaliteitverhouding (ondanks dat ze de laatste jaren ook in prijs zijn gestegen).

Niels

bedankt voor je info , het getoonde is een prima prestatie (tu) , julian kampmann is hij van deze site ? http://www.poljot24.de/de/index.html
ik zal er eens rondkijken.

Dat bedoel ik nou met kwaliteit (c.q. ‘waar’) voor je geld … :wink:

hcptdg,

Sorry dat ik het zeg, maar je horlogemaker is OF erg bevooroordeeld, of heeft niet zo heel veel verstand van zaken. Ook vwb de opmerking over roest; zoals Paul ook aangaf: elk horloge kan roesten. Ik heb wel eens een Rolex gezien die zeer ernstige roestschade had…
Overigens is het 3133 caliber een verbeterde versie van het originele, zwitserse uurwerk. Ik heb zelf al heel wat lovende kritieken gekregen op mijn Poljot’s. Daar waren ook horlogemakers bij.

Niels

Is ook mijn ervaring. Ik heb in totaal 26 verschillende chrono’s met een 3133 caliber of een variant daar op. Al degenen die ik nieuw heb gekocht lopen mooi rond om het zo maar eens te zeggen. Bij de 3133 chrono’s zitten ook vijf oldies oa 3 classic chrono’s (het zogenaamde bolletje) en een Buran welke ouder is dan 20 jaar. Ze lopen alle vijf nog. In de collectie zitten weliswaar wat “bastlerobjecten” oftewel defecte Poljots die ik heb hersteld maar de schade bij al deze horloges was terug te voeren op verkeerd gebruik varieerend van laten vallen tot verkeerd gebruik van de chrono. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik in de loop der tijden wat reserve onderdelen heb bemachtigd.
Ik heb ook de nodige vintage Poljots oa 5 verschillende uitvoeingen van de poljot de luxe 29 steens automaat, 2 platte 23 steens handopwinders, een 30 steens de luxe automatic en een 23 steens automaat en niet te vergeten een Strela, ook deze werken allen nog perfect.

Arjay

Hij bedoelde het niet letterlijk, maar was wel van mening dat er beter een ongewijzigd Valjoux uurwerk in hadden kunnen doen. Hij vond de kwaliteit (het was geen duur klokje hoor) niet om over naar huis te schrijven.

Vostok Kommandirksi Red Star Paratrooper.

In mijn rus zit een eta 2824-2, als een van de weinige, loopt daarom ook prima.

Ik krijg van de week mijn vierde Rus binnen. Daarna zal ik een foto maken.

mijn vostok


en mijn poljot met fotos van het uurwerk, en bij mij loopt hij ook zeer nauwkeurig.

Poljot Journey Traveller:

Patrick

Borisov is maar 35 cm hoog en hij werkt in de stookkelder onder de vloer en zorgt voor vloerverwarming.

Al enkele jaren trotse bezitter van een Poljot Aviator handopwinder:

Door het Aviator logo menen veel mensen dat het Breitling is (al zal dit bij de blue angels nog meer het geval zijn), maar daardoor hebben veel van mijn vrienden en kennissen ook de Russen ontdekt, je krijgt een fatsoenlijke kwaliteit voor relatief weinig geld, alleen de bandjes vind ik niet geweldig.

Gr, Marc

Mijn raketa worldtimer

En in deze poljot heb ik wel interesse maar voor alsnog heb ik nog geen verkoopadres gevonden.

Laat maar.

Ik heb het horloge inmiddels gevonden. Bij russian souvenirs was het uitverkocht maar ging het volgens de site om een horloge van zo’n 600 dollar. Maar op andere sites kost deze AVIATOR 31683 overal zo’n 1800 dollar. DAt is toch iets meer als wat ik voor dit mooie uurwerk wil uitgeven.