Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Die voor 4 a 500 een beurt nodig heeft. O wacht nee, dat doe ik straks zelf. :relaxed:

Net als met oude auto’s, je gaat altijd wel een beetje de boot in…

4 likes

You tell me :wink: .

Al mijn vintage horloges hadden of hebben werk nodig…

Is daar niet gewoon een beetje fijnafstemming genoeg :stuck_out_tongue: ?

1 like

Amplitude 230 horizontaal, 160 hangend? :sweat_smile: But anyway, back to Speedies…

2 likes

Goed gezien trouwens, het lijkt wel alsof de hesalite versie geen gepolijste tussenlinks (?) heeft. Net zoals de jaren negentig 1479. Wellicht om het zo meer een toolwatch uiterlijk te geven?

2 likes

Hier is de full pdf: https://drive.google.com/file/d/1PflRrI8F5pVA8W5B7c84E9ITqTFEtCuM/view

2 likes

5 likes

Klopt de goedkopere heeft hesalite.

1 like

Thanks! Gelukkig hebben ze de tekst op de achterkant rustig gehouden…:sweat_smile:

7 likes

Dus er zijn twee varianten. Enige verschil zit hem in:

• duurdere heeft saffier en opgelegd logo;
  • goedkopere heeft hesalite en printed logo.

Prijsverschil een 800 CHF. Best stevig.
Leuk dat de traditionele met hesalite nog steeds te koop is, maar dus nu met step dial en METAS 3861.

De Hesalite versie zal ook gewoon terug flight qualified zijn heb ik gelezen (saffier ook natuurlijk) :wink:

1 like

Band ziet er exact hetzelfde uit als huidige uitvoering.
(Horloge zie ik eerlijk gezegd ook weinig verschil :eyes:)

1 like

Zo hoort het ook, zie Sub.
Maar als Speedy fan zie je wel degelijk verschillen. Band is zeker anders.
Fijne door-evolutie met respect voor de heritage. Ik ben tevreden. Bij bekendmaking maar even naar de AD mailen.

4 likes

En een display caseback met zicht op het uurwerk. Wellicht de mooiere variant van de 3861 zoals in de gouden Apollo 11 50th. Dat is echt een mooi uurwerk om te zien. Misschien zelfs mooier dan de 321. Ik heb ze allebei gezien alleen niet op dezelfde dag.

Serieus? Dan hebben ze het goed gedaan! Ik zie een nieuwe kast (105.012 dus dikker lug uiteinden), stepped dial met verzonken lume indexen, teardrop chronowijzer, don bezel, applied logo en de band is echt heel anders! Maar dat je het niet ziet, is juist een teken dat het nog steeds de iconische Moonwatch is. De band bij de hesalite versie heeft niet eens gepolijste banddelen meer. De schakels zijn ook veel kleiner dus een veel betere pasvorm om de pols. Met dit soort banden heb je niet eens “on the fly” microadjustment nodig. Ik vind het een mooie update. Prijs ligt nu ongeveer in de Zenith El Primero range. Niet heel gek dus voor een klassieker.

2 likes

Laatste roddel is dat dit de eerste dinsdag van 2021 bekend wordt gemaakt. Dus zoveel scheelt het niet. Bewuste lek op deze “Speedy Tuesday”?

Klopt, de duurdere heeft opgelegd logo, saffierglas vooraan en display caseback achteraan.

Mijn voorkeur zal toch gaan naar de nieuwe hesalite :slight_smile:
Ik vermoed dat deze 6 tot 6,5k zal kosten. Natuurlijke evolutie nu het uurwerk COSC is…

1 like

Dan valt de meerprijs van 800 CHF (740 euro) wel mee, dat is met de huidige iets meer volgens mij. Er komt opnieuw een special gedecoreerd uurwerk, ik denk dat deze dus gelijk is aan de 50th Apollo 11 goud/stalen uitvoering.

Special luxury finish :
• Geneva waves and circular graining
• Rhodium-plated
• Gold plated engravings
• Chronograph mechanism with satin finished surfaces
and polished bevelled edges

edit: Dezelfde afwerking staat ook bij de 3861 van de hesalite versie vermeld (dus met gesloten caseback), dus ik verwacht niet dat het eruit ziet zoals hierboven. Dat zijn gouden PVD bruggen. Het is dus zoals hieronder. Ook niet slecht en slim van Omega om niet verschillende versies van de 3861 te maken.

2 likes

Eens, dan is dat de meerprijs waard imo.
Ik vraag me af of ze het saffierglas vooraan deze keer goed gaan doen, zonder de zogezegde ‘milky ring’. Als ze daarin slagen dan wordt de saffier versie een stuk begeerlijker.

1 like

Veel leden op OF opperen dat de nieuwe een geslaagde hommage is aan de legendarische 105.012-65. Mooi compliment denk ik zo. En eindelijk de reguliere stalen Speedy met COSC.

Ik heb er zin in.

Ik denk dat het gelijk wordt aan de huidige. Er staat nog steeds box sapphire in de omschrijving. Geen idee waarom ze dat niet mooier kunnen uitvoeren zoals ze wel hebben gedaan met de Seamaster 1957 trilogy. Maar ik zie het ook bij veel andere merken (ook bij R inderdaad) dus zal toch een technische en financiële beperking zijn.

Klopt, het heeft de dikkere lug uiteinden volgens een kenner die nu nog amper zichzelf aan het embargo hoeft te houden. Dus een kopie van de 105.012 case.

2 likes

Ik vrees het ook. Maar vanuit de heritage wordt het bij mij sowieso de hesalite als ik de knoop zou doorhakken. Opgelegd logo was op de hesalite ook wel fijn geweest, maar voor de rest geen klachten.

1 like

Zelfs Oris maakt een mooi domed saffier op hun 65 en de BCPD, dus geen idee waarom ze het niet doen… het zou inderdaad de saffieren versie een stuk aantrekkelijker maken.

1 like