Ik zei A brands Jasper
Haha, dat ding is niet om aan te gluren ook.
Én je vergelijkt dan de stalen bracelet versie bij de Speedy met strap versie bij de BB. Beiden met stalen bracelet en je prijsverschil is weg.
Ik zei A brands Jasper
Haha, dat ding is niet om aan te gluren ook.
Én je vergelijkt dan de stalen bracelet versie bij de Speedy met strap versie bij de BB. Beiden met stalen bracelet en je prijsverschil is weg.
Nee ik denk ook niet dat het zomaar gaat passen. De kast heeft ook weer die inkeping waar de endlink in moet aansluiten. Dit betekent wel dat je Apollo 11 50th flatlink band er zonder problemen op kan zetten.
Het lukt ook om deze nieuwe banden op een oudere kast zoals de 1861 modellen kan zetten. Het nadeel is dat de endlink iets lager tussen de lugs valt en je van 1.8mm springbardikte naar 1.6mm moet gaan (nog steeds prima dikte). Wel inherent aan de platte endlinks van de 105.012 1039 band. Ik heb dat “lipje” van de endlink iets gevijld zodat het iets hoger zit. Maar het is niet onmogelijk.
Recht uit de verpakking op de 1861 Moonwatch
En aangepast voor de Ultraman:
Ook opvallend: de caseback heeft iets ander verloop. Er zit nog een stapje tussen waar de specs in gegraveerd zijn. Ziet er wel mooier uit, daardoor lijkt het achterdeksel minder dik.
Yes, trouwens nog een erg fijne evolutie, kijk es naar de dikte op de specsheet… ze wordt toch een stukje minder dik!
oef das geen knapperd…
Inderdaad! Net even gemeten met mijn Mitutoyo en hij is nu 14,36 mm. Dat wordt 13,58. Kan komen omdat het Speedmaster logo op het achterdeksel iets meer verzonken ligt. Deze steekt iets uit bij de 1861 en dat kan het verschil verklaren.
Mooi verhaal
Doet Omega het zoveel beter dan Tudor? Zou zeggen dat die merken inmiddels best vergelijkbaar zijn
Tsja, in mijn beleving niet. En een bij Breitling geleende B01 kan voor mij niet op tegen een door ontwikkelde 3861.
Ik doe niet aan rangorde van merken, het is allemaal massaproductie en onderdeel van grotere groepen.
Maar ik denk dat de 3861 wel een kleine voorsprong heeft gelet op de sterke antimagnetische eigenschappen als onderdeel van de Master Chronometer (METAS) certificatie.
De Breitling B01 heeft weer een hogere power reserve en ook 5 jaar garantie. Maar is inderdaad een Breitling uurwerk in een Tudor. Ik denk niet dat we de 3861 in andere groepen gaan terugzien.
Mijn reactie was op jouw opmerking dat Tudor geen A-Merk is. In mijn ogen zijn de Tudor’s en Omega’s behoorlijk vergelijkbaar in prijs en kwaliteit.
Tuurlijk, Omega heeft een mooier verleden, maar presteert ook al 30 jaar niet veel bijzonders meer terwijl Tudor juist de laatste jaren keihard knalt.
En ja, Tudor heeft van movements geruild met Breitling, maar het is niet alsof Omega niet uurwerken heeft ingekocht en aangepast. Die 3861 is ooit gebaseerd op een Lemania.
Ruud, soms moet je iets kunnen loslaten dat niet strookt met je eigen visie. Voor mij is Tudor geen A-merk, en zelfs geen B of C-merk. Ik vind er op geen enkel vlak iets aan. Ik heb Omega veel hoger zitten.
Daarom zeg ik ook ‘in mijn beleving niet’ in mijn vorige post.
Je mag van me vinden wat je wilt. Ik begrijp alleen uit bovenstaande reactie dat je er geen argumenten voor hebt.
Prima, maar dat ben je gewoon wat aan het roeptoeteren
5800 chf toch? (De hesalite versie) Dat is 5350 euro.
Tov de huidige listprijs van de hesalite is 4900 euro. Dat is dus maar een verhoging van 450 euro. Valt reuze mee.
Edit: 5800 ex btw zie ik nu. nevermind!
Ziet goed uit! Maar of ik het die bak met geld extra waard vind ten opzichte van het uitgaande model?
Nee.
Sowieso wissel ik tussen de 1-3 dagen van horloge dus of een horloge nou 3 of 10 seconden per dag afwijkt boeit me niet.
Eur. 1700,- extra wat ik even zo lees… daar koop je toch een heel mooi vintage horloge voor.
Of voor 9 tientjes extra een Sinn ST103 op leder.
Los van de bracelet lijkt de lug2lug ook korter. Of is de schaal van beide plaatjes niet helemaal gelijk?
Mijn beleving dien ik niet te beargumenteren, is namelijk een gevoel. Tudor doet me niets, is al z’n hele leven een ‘net niet’ verhaal.
Roeptoeteren? Ok.
Dit is roeptoeteren ja.
Nou ja gevoel is best een argument bij de aankoop van zo.n ‘nutteloos’ voorwerp xd
Als je een Tudor Rolex of Omega naast me kaar legt zijn het alledrie mooi gemaakte horloges, gewoon zelf bepalen wat je leuker vindt.