Ik reageer toch niet op jou, maar op de samenvatting van Watchstick_81?
Daarnaast had ik de omega website zeker wel gecheckt, alleen daar hebben ze alle info over 10 slides heen gesmeerd en daar had ik geen zin meer in na plaatje 1
Ik reageer toch niet op jou, maar op de samenvatting van Watchstick_81?
Daarnaast had ik de omega website zeker wel gecheckt, alleen daar hebben ze alle info over 10 slides heen gesmeerd en daar had ik geen zin meer in na plaatje 1
mooi model, mooie band ook.
Klopt! Sorry ik bedoelde daarmee de machines die de tests doen. Als die bij een manufacture staan dan moet je af en toe een steekproef op de nauwkeurigheid doen. Van ieder METAS uurwerk kan je nadien de specificaties opvragen op de Omega website. Dus idd wordt elk uurwerk getest
Vroeger kon je dat ook bij COSC doen, is dat nog steeds zo?
Ik heb hier een boek liggen met 1000 verschillende versies van de Speedmaster, de een nog bijzonderder en meer limiteded dan de ander. Je kunt een hoop van Rolex vinden, maar die brengen niet ieder seizoen 5 verschillende limiteds uit… Breitling idem.
Ik vind dat Omega de Speedmaster, althans het hele maanlandingsverhaal, uitknijpt tot de laatste druppel … melk.
Heel gaaf is hij geworden. Prijs is natuurlijk hoger dan we gewend zijn maar het is wel een duidelijke upgrade van het vorige model. Betere band (imo, al had ik liever flatlink gezien), beter uurwerk en een hele gave wijzerplaat.
Ik zie toch echt weer honderden varianten van hetzelfde model. Staal, goud, platinum, blauw, geel, groen etc. OP, Datejust…
Je mag uiteraard vinden wat je wilt van de Omega limiteds, maar het reguliere productiemodel aanmerken als uitgemolken slaat echt nergens op. Dan haal je dingen door elkaar. Omega heeft nooit meerdere variaties van de reguliere productie Moonwatch uitgebracht, buiten de versie op staal, leer en met saffier voor/achter.
En noem de limited edition Speedmasters van 2020 eens op?
Oké. Je krijgt gelijk.
Ik zie jouw post eigenlijk als uitstekend bewijs waarom de Speedmaster zo uitgemolken is.
Speedmaster, speedmaster reduced, FOIS, limited editions, hessalite vs. saphire sandwich … Dat gekke coaxial ding met eiervormige subdials.
Zeker, maar niet iedereen heeft 7k extra over voor een cal. 321 revival
Ik snap niet wat het hele ‘uitmelken’ en ‘limited editions’ gesnotter met de nieuwste iteratie van de reguliere moonwatch te maken heeft? Het icoon is gemoderniseerd met respect voor de heritage. Ik kan niet gelukkiger zijn hiermee. Dit is geen limited edition, hier zijn geen belachelijke gimmicks te zien. Gewoon de basis, maar dan beter en futureproof gemaakt.
Ik niet in ieder geval. Vind de 1861 een prima en bewezen uurwerk.
Zeker, en toch is een gemiddelde van 11-15 seconden afwijking per dag niet meer van deze tijd.
Vind ik.
Mijn Hesalite liep spot-on, … was een mazzeltje zeker.
Ik heb ze naast elkaar gepast en toen vond ik de Hesalite wat minder koel en mooier bij het doorkijken vanuit een hoek, terwijl de saffier meer spiegelde en nogal klinisch leek. Maar dat verdwijnt waarschijnlijk wel als je 'm draagt, bij het passen zit je er ook met je neus op.
En met saffier had ik 'm onbezorgder gedragen alleszins. Aan de andere kant, daar heb ik andere horloges voor
Ik vind de 1861 geweldig. In mijn pré-moon 1969er liep de 861 prima, na 50 jaar. Iconisch uurwerk zelfs, net als de 321. Maar dat wil niet zeggen dat (betaalbare) vernieuwing niet aan de orde is-was.
Gefeliciteerd! Geen enkel antwoord is goed
Tokyo 2020 is in 2018 (!) uitgebracht en de nieuwe Silver Snoopy is geen limited edition.
touche’’
De naam is zeker uitgemolken, maar de Moonwatch Professional niet. Daar zijn enkel een overkill aan limited editions van gemaakt, maar niet meer de laatste jaren en dat zijn ook slechts stapjes opzij. Dit jaar niks aan limiteds. In 2019 de twee Apollo 11 50th modellen en min of meer dat afgrijselijke Hodinkee H10 model, maar daar staat geen professional meer op. De FOIS is geen Pro en heeft zelfs een andere kast. De rest heeft ander uurwerken en heeft er niks meer mee te maken. En waarom steeds die reduced erbij halen, dat ding wordt al 20 jaar niet meer gemaakt haha.
Hoeveel modellen zijn er eigenlijk die er al vanaf het ontstaan aan 1 stuk door zijn gemaakt en hun karakteristieke eigenschappen heeft behouden? Ik noemde de Navitimer, maar Breitling is zelfs failliet gegaan en heeft de rechten doorverkocht (en ook zelf gehouden blijkbaar) aan Sinn. Volgens mij alleen de Speedmaster en Submariner? De Daytona lijkt er iig helemaal niet meer op.