Ik ben de eerste om toe te geven dat ik heel vaak op basis van foto’s een oordeel vel, maar deze keer niet. Moet ongeveer een jaar geleden zijn dat ik ze naast mekaar zag. Ik was toen op zoek naar een horloge om bij te kopen. Even bij de dealer hier binnengesprongen om de Speedmaster en de Seamaster 300m te passen.
Qua looks vond ik de Speedmaster gewoon niets voor mij, hesalite of saffier. Lichte voorkeur voor hesalite, maar zoals gezegd is dat natuurlijk persoonlijk. Veel meer gevoel voor de Seamaster, maar de vraag was toen of ik die naast mijn PO zou dragen.
Uiteindelijk niks gekocht. Ik wou toen echt eerder een Panerai, en die is er dan dit jaar uiteindelijk gekomen.
De nieuwe Speedmaster zal ik wel weer een kans geven, zowel hesalite als saffier! Maar gezien ik nog nooit iets gekocht heb en dan verkocht, blijft mijn uitgangspunt: het gevoel moet 100% goed zitten, dan kan ik kopen zonder te denken dat ik het nog verder zal moeten doorverkopen.
Dat begrijp ik volledig! Ik heb de huidige Moonwatch band een paar weken gedragen en daarna nooit meer. De sluiting was te scherp en het zat nooit lekker. Van alles geprobeerd, van vintage tot youngtimers. Ik heb gemerkt dat kleinere schakels echt veel comfort geven en dat je dan prima met 2 microadjustments uit de voeten (polsen?) kan. Kleinere schakels betekent dat het mooier om de pols valt, comfortabeler aanvoelt en dat je eenvoudiger een goede pasmaat kan krijgen. Ik heb de nieuwe 50th Apollo 11 band al een paar maanden om (in roulatie met andere horloges) en nog nooit last gehad! Daar zitten ook maar 2 verstellingen op. Dus ik vrees niet voor de nieuwe band. Ik vind het wel vreemd dat ze nog steeds niet met een slimme oplossingen zijn gekomen. Anderzijds zijn alle sluitingen met “on the spot” microadjustment wel heel grote sluitingen.
Hee @Watchstick_81 thanks voor al je berichten met info!
Voor als deze zaken allemaal kloppen is het een nette vooruitgang zo.
Mooi met het opgelegde logo op de dial. En ook mooi dat de nieuwe tekst met co-axiaal etc achterop staat en niet voorop. Oh en de vermoedelijke naiad lock en daardoor een rechte caseback uitlijning is ook leuk.
Dit is echt een probleem bij Omega. Mijn beide sluitingen (heb zo’n verstelbaar ding bijgekocht) voor de PO zijn ook scherp. Kan je gerust een appeltje mee schillen.
Die heb ik ook gehad en weer verkocht. Ik denk nogmaals dat Omega op een goed pad is. Jammer dat de innovatie met betrekking tot een slimme microadjustment achterblijft. Bij de 50th flatlink bracelet hadden ze mijns inziens ook nog 2 gaatjes erbij kunnen maken, de band valt er sowieso mooi in.
Opgelegde logo is helaas alleen bij de saffierglas uitvoering en ik heb niks gelezen over een NAIAD lock, dus ik denk dat deze niet voorzien is. Dus staat leuk op de computer renders, maar zit straks weer gewoon scheef. Overigens niet storend met ronde tekst en een rond logo
Het is ook niet niks…! Een vrouw het kanaal ingooien en zeggen dat ze pas aan de andere kant eruit mag (al dan niet voorzien van een Rolex ) is toch echt een verhaal dat je hooguit tot drie keer bij de kerstboom verteld krijgt.
Tx was de laaste die er was… blijkbaar enorm moeilijk te krijgen nog (levertijd)… er waren blijkbaar ook een reeks snoopy’s op bestelling maar wss pas in 2021 ergens binnen… zeer moeilijke levertermijnen…
Op basis van wat ik graag zag en hoorde/leesde hier vond ik voor mij dat de 1861 nog steeds meer dan genoeg bood (gelijkend kaliber tov 1968 variant) en omdat ik deze toch niet elke dag draag mag er een beetje afwijking op zitten
Alvast genoten van de ervaring om lokaal en nieuw te kopen hopelijk blijft het goeie gevoel nog wat duren
Wel super om hier te kunnen op meelezen met jullie inzichten
Ja, erg jammer… Was er erg blij mee maar hij zat gewoonweg niet lekker. Ik vond een andere band er erg aan afdoen en nadat Omega mij via de AD vertelde dat ze mij geen verstelbare sluiting wouden verkopen was ik met Omega ook snel klaar…