Onafhankelijk horlogehuis, zelf ontworpen uurwerk, kast, band, sluiting, titanium, 10 dagen gangreserve,… Tof dat ze dit horloge gebracht hebben, en een begrijpelijke prijs.
Er lopen al dagen topics.
Vind het erg mooi, maar te groot en met 10 dagen gangreserve ipv nauwkeurigheid heb je weinig aan.
En de prijs? … nice try but no fish
Hier een link wat archie er over heb te vertellen. ( misschien wel een vertekend beeld omdat Oris hem niet uitgenodigd heb voor de introductie. )
Goh die is pas 5 keer voorbij gekomen…
Ik kan je zo ook nog 50 linkjes sturen wat deze drol te zeggen heeft over Thaise prostituees dus zijn mening kunnen we ook met een korreltje zout nemen.
Echt?!?! Sorry, had die 50 linkjes gemist:sweat_smile:
Het bestaat al meer dan een eeuw zelfs, plus ze hebben al horloges in deze vijver zitten dus ik snap de tumult niet zo. Omega kwam laatst ook met een titanium horloge van zo’n 50k. Het is gewoon een paradepaardje voor het merk en geen model dat als warme broodjes over de toonbank zal gaan.
Mijn overige mening over dit horloge staan verspreid in de vijf eerdere topics over deze uitgave.
zo zie je maar weer, het valt aller sinds mee met die plotseling breder wordende band
vast al gedeeld maar toch… https://www.youtube.com/watch?v=glz1V94e7F8
@Hornet: Wat is de oorzaak dat ze geen COSC certificering kunnen krijgen c.q. wat was het bij de " 8-Days van IWC" ?
Hey interessant filmpje. Misschien kan je dit beter in een nieuw topic plaatsen omdat dit wel echt nieuwe info is.
Valt inderdaad wel mee met de band. Leuk filmpje trouwens! Echt ‘hands-on’ en een inkijkje in hoe dit soort persbijeenkomsten gaan. Zwaar gesponsord dus. Je wordt goed gefêteerd als ‘journalist’.
Merken fanboy
Los daarvan, ik vind m lelijk.
De nauwkeurigheid van het uurwerk is niet gelijk over de 10 dagen dat het uurwerk loopt. Dat is bij een uurwerk met minder gangreserve ook niet, maar daar is het minder relevant.
Dwz dat hij de eerste dagen sneller/langzamer loopt dan de laatste dagen. Hierdoor is het nagenoeg onmogelijk om aan COSC specificaties te voldoen
Correct me if I’m wrong, ik ben geen expert
Niet geslaagd vanwege de idiote prijs.
Het gaat lekker in horlogeland, heb ik de memo gemist waarin werd aangekondigd dat we geen belasting meer hoeven te betalen?
Ik vraag me dat af want blijkbaar denken de dames en heren horlogemakers dat vanwege nogal absurde prijsstijgingen zo links en rechts bij diverse merken.
Koop dan ook gewoon een Heritor, gewoon even naar dat uiterst betrouwbare Groupon en grijp die mega deal.
Ik ben al aan het sparen voor een DB Miauw
Haute horology baby. Zag laatst een interview met de eigenaar van het merk en hij zei dat de meeste van zijn klanten al meerdere Rolexen en zelfs Ferrari’s hebben.
Dat zei de eigenaar van DB Miauw ook en ik roep @anon50762135 even op want die had dat filmpje geloof ik.
Maar het zal best dat hij vermogende klanten heeft. @anon53002072EV kent mensen met vermogen en Rolexen die ook Invicta’s dragen.
Hier een testresultaat van IWC 8 Days:
Curious to see what the small balance held in store, we began the procedures by timing tests. Amplitudes and rates were measured in six positions at 0, 24 hours and on the last day of the power reserve, thus also providing an opportunity to check whether the stoppage after eight days is justified. Out of a concern for credibility, I must admit that the spring was perhaps slightly overwound when the measurements were taken at 0 hours. A mean amplitude of 287° with a 46° delta was nonetheless measured, along with a mean rate of 1.1 sec/day with a 4-second delta. After 24 hours, the mean amplitude was 299° with the same delta as at 0 hours, and the mean rate was 1.6/ day with a delta down to 3.8 sec. On the last day, the mean amplitude was down 18° with a 52° delta but… the rate was 1.3 sec./day with a 3.9 sec. delta!
Voor zover ik weet doet IWC überhaupt niet COSC, voorts zie ook eigenlijk ook nooit handwinders met COSC.
Die zouden dan gedurende de 15 daagse test opgewonden moeten worden…
Ik ben er ingetrapt, van harte met uw overwinning
Ik vind de afwerking voor een horloge in deze prijsklasse nogal matig…