Nieuwe 7k Oris Big Crown ProPilotX

#metoo en hier op HF komen we het ook wel eens tegen :slight_smile:
Waar ik overigens duidelijk het verschil zie is o.a. tussen oud geld en nieuw geld.

OT Ik vind de wijzers mooi en het aanzicht want kan het geen dial noemen. Verder vind ik de band lomp en zitten de schakels raar zoals in het filmpje is te zien bij het dragen. En ik kan de rest niet mooi vinden aan dit horloge.

Het zal verder de prijs best waard zijn maar niet voor mij :wink:

Ik moest twijfelen tussen geslaagd en niet geslaagd. Uiteindelijk waren dit de dingen die het deden:

Voor geslaagd spreekt het eigenzinnige hoekig-moderne ontwerp. De stalen band en lugs zijn plaatjes, en ook de manier waarop geskeletteerd is is eens een keer geen steampunk, maar pure hoekige zakelijkheid.

Waarom dan toch niet geslaagd? Nou, het is geskeletteerd. Zo jammer. Dit soort werk doet het niet voor mij. Dan komt daar de maat bij. 44x13mm voor een KS met power reserve… Tsja. Het is te groot. Dit is gewoon een Seiko Samurai, en dat vind ik simpelweg te groot.

Fixed that for you.

Over-priced, though? Serieus? We hebben het hier over een uurwerk met 10 dagen power reserve! De verdere specs zijn ook gewoon goed, 100m WR, schroefkroon, etc etc.

Als je dan bedenkt dat een standaard DJ op 7000 ball’n zit met een run-of-the-mill driehander uurwerkje, sja.

Op zich hoeft een mening over Thaise prostituees niets te zeggen over de geldigheid van een mening over andere zaken. Da’s een ad hominem waar ik me liever niet aan waag.

Inhoudelijk gezien: Ik vind het gebrek aan gepolijste randjes in het uurwerk juist mooi. Die barokke versieringen waar we door skelet-boeren steeds maar op vergast worden zijn in mijn ogen hopeloos verouderd en passen niet bij mijn stijl, dus ik vind het juist cool, ook al houd ik niet van skeletteren.

Dan begint Archie over auto’s die in primer geverfd zijn. Stopverfgrijze Audi’s en matte wagens komen toch echt in significante aantallen voor op de weg, en er is gewoon een groep klanten die dat soort kleurstellingen en ontwerp cool vindt. Het is gewoon een geldige ontwerpkeuze.

Kortom: De goede man raaskalt, maar wat ie verder van Thaise hoertjes vindt heeft daar niks mee te maken.

Ho ho. De Oris liefhebber is geen Amazon, Shell, Facebook, Apple of Exxon. :slight_smile:

Het was ook meer bedoeld om mijn afkeer van deze schreeuwer aan te geven.

1 like

Mijn afkeer van de goede man is aanzienlijk minder groot dan mijn afkeer van dat holle marketing gelul van DB Miauw.

Man man man man man, wat zakt mij de broek toch af van die gast met z’n eBay knutselproject. Pffff. Hoe het kan zijn dat die man in ƩƩn adem wordt genoemd met Armin Strom en in een topic terecht komt van een stukje Oris innovatie is mij een raadsel.

Ik ga even in m’n koffie huilen. :joy:

6 likes

Hahaha, die gast van DB Miauw heeft een kutdag gehad door HF, hij heeft al zijn marketing teruggetrokken van IG en het hele net. Hij is zich de tandjes geschrokken van zijn render in een submariner waar die gewoon de Rolex wijzers in had laten zitten.

Dit stond dan in een zwoel plaatje wat iets van luxe moest uitademen wat als marketing op het hele nat was geplempt. Daarmee was meteen duidelijk dat hij zelf die 6 of 7 IG accounts beheerde dia dat flutmerk promoten. Die sukkel heeft hier meegelezen en als die dat weer doet, ja je bent een sukkeltje :wink:

Wat een prutser is die man met zijn gladde porum, hij verdient dat vervelende gevoel wel dat hier even aan de poten van zijn prachtige luxe ebaymerk hebben gezaagd :joy:

4 likes

Nice topic! Ik zag deze ook al langskomen, ik vind het horloge alleen veels te groot met 44mm. Ik had liever een 40mm formaat gezien. :slight_smile: