Nieuwe aaaaaanwinst: Omega Speedmaster

Gefeliciteerd :+1:

Blijft een klassieker. Een van de fijnste horloges om te dragen. Veel
Plezier ervan!

5549 :slight_smile:
edit: de hesalite versie dan, niet de saffieren versie zoals TS.
Prachtig hoor

Mijn nieuwe grail! Zucht, blijven sparen en ff m’n angst voor automaten overwinnen…

Een echte Speedmaster is een handwinder!

3 likes

Een keer slechte koffie uit de automaat gehad dat je nu alle automaten wantrouwt? :wink:

Heerlijk momentje elke ochtend de Speedy opwinden

2 likes

Waarvan akte, blijft alleen sparen over… en veel kwijlen op het HF.

1 like

Niet zozeer de automaten, als wel de service. Heb je net een oude 6k voor je grail bij elkaar gespaard, dan wordt wel verwacht dat je alweer begint te sparen voor een service van 1,5k. Allemaal begrijpelijk en het waard, maar wel een puntje dat mij voorlopig nog blij maakt met m’n minder grailerige Farer en Casi oak quarks.

Een beetje veel voor een complete service overhaul op gemiddelde automaat maar begrijp wel wat je zegt. Gelukkig rook en drink ik niet dus bespaar daar op.

1 like

quote=ā€œIcks, post:71, topic:351209ā€]
1,5k
[/quote]

De helft is momenteel de chronograaf revisie prijs

2 likes

Normaal gesproken ben ik na een week de verliefdheid fase wel voorbij maar wat is dit toch mooi zeg. Ik ben klaar :grin::blush:. Zullen vast wel wat horloges bijkomen maar deze Speedmaster is zo mooi in alle opzichten.

Impressie na een week dragen

De Speedymigo draagt heerlijk. De band is oprecht een juweeltje. Krijg hetzelfde gevoel van de band als de Jubilee van mijn DJ die ik had. De stepped dial is super maar dan ook super mooi. Hij draagt overigens ook echt niet als een 42 maar zeker kleiner 40 wie bied minder?

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: in love met de Speedmaster. Ladies and Gentlemen we got a Winner winner chicken dinner!!

1 like

Vandaag bij S&C de nieuwe speedmaster met hesalite gepast. Echt een heel mooi klokje. Wat mij opviel is de enorme rek in de band. Nu vraag ik mij af of dit normaal is bij de nieuwe band?

Iemand ervaring mee?

Enorm is relatief, de schakels zitten onderling met een pen aan elkaar verbonden. De pen zit opgesloten tussen 2 schroeven, deze pen heeft dus iets ruimte in de schakel en in het gat. Bij elkaar is dit misschien 0,1 mm per schakel en opgeteld kom je snel op 12x 0,1 = circa 1,2 mm [ er zitten normaal 12 pennen in een nieuwe band ]

Door de geringe ruimt is de band juist erg soepel en heeft dus meer draag comfort.

image

Ik bedoel niet een klein beetje rekšŸ¤”

Nope mijn Speedmaster staat een stuk strakker en al helemaal niet wat jij nu laat zien. Maar weet niet of er verschil zit tussen de versie die ik heb Saffier vs de Hesalite. De banden zijn wel anders qua polijsten maar wellicht zijn het ook gewoon echt andere banden :man_shrugging:

Wilde ik net typen maar je was me al voor

:joy::joy::joy:

Dit is ook niet de nieuwe Speedmasterband op de foto, lijkt een Rolex Jubilee!

Zo ziet die nieuwe Omega band eruit.

Was als voorbeeld bedoeld, heb er geen foto van

Dat klinkt al heel anders, de foto leek anders bedoeld en zal op een leek een totaal verkeerde indruk maken.

1 like