Nieuwe aankoop Poljot 3133 (zo goed als nieuw)

Vandaag binnen gekregen… Poljot 3133 haast zo goed als nieuw😁

48 likes

Dat is een mooie Poljot Sturmanskie ! :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Dat is een levenslustige aanwinst!!
Daar zal je veel plezier aan beleven
Mooie afgevlakte kast!!
Geniet ervan.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Voor mijn informatie: waar is de kroon links voor?

TOP ! ,
2de generatie civiele cyrillische sturmanskie ( tussen ca 1981 en 1992 ),
aan de datumschijf te zien na 1987,
foto’s van het uurwerk?
:wink:

3 likes

het verdraaien van de bezel

1 like

Nice one! Een zeldzame zwarte Cyrillische, volgens mij is dit dan nummer vijf op het forum, @Omega_73 @Dotx @Geoffrey en ik zei de gek!

2 likes

Tsss, Bolke. Wist niet dat je hier ook zat… Maar fijn te zien dat het bevalt.

1 like

Echt zeldzaam is denk ik deze maar dan met nèt dat andere logo op de zwarte dial.
De mijne heeft dat helaas ook niet… Wel de stalen Poljot bracelet.

poljot-3133-civiel-zwart-1

4 likes

Prachtig horloge. Zou bijna jaloers worden. :wink:
Dezelfde hier maar op originele zwart lederen poljot band.

1 like

ja, de 1ste generatie civiele cyrillische zijn vrij zeldzaam aan het worden, zelfs zeldzamer dan de OKEAH, zeker als er dan ook nog een vrij vroeg , volledig origineel uurwerk in zit, helaas heb ik deze ook niet in het zwart ,
cyrill1 (1)


:wink:

6 likes

Mooi man, cyrillische tekst, zwarte plaat , zo zie je ze niet vaak :ok_hand:

En inderdaad dit is toch wel echt “Als nieuw” .
Ik ga de afgezaagde term NOS maar niet gebruiken :wink:

1 like

Ik zal hem komende dagen een keertje open schroeven om het uurwerk eens te bekijken en zal de foto’s delen😉

1 like

kan het dat er ook een model is waar gewoon poljot op de wijzer plaat staat en niet in het russisch geschreven ??

Ja dat klopt! Ook in twee uitvoeringen: letters mét schreefjes en een schreefloze variant.

5 likes

wat mag je verspijkeren aan zo een aankoop … ik weet eentje die moet hersteld worden en niet loopt . houd dat risiko in qua onder delen ? .

Zwarte schreefloze? Geen idee wat de gek daarvoor geeft. Vast wel iemand hier die er wat zinnigs over kan zeggen.

@slls eens vragen.

Prachtig horloge Bauke!
Heel mooie aanwinst voor een Russische collectie.
Grappig die verschillende bezel kleuren in deze series. De mijne is van 1e kwartaal 1988. @wekke weet wel hoe dat precies zit. Veel plezier ermee!

1 like

Kosten zijn moeilijk in te schatten als je nog niet weet aat er aan de hand is, maar ik heb nog genoeg onderdelen en weer tijd en doe het voor de hobby. Dus…

1 like