Nieuwe aankoop

Ik weet het ik ben hier al meerdere malen geweest om te vragen wat jullie vooreen bepaald budget zouden kopen.

Nu is die vraag het zelfde alleen de omstandigheden zijn anders,

Wat zouden jullie kopen als je een budget hebt tot ongeveer 4500 (en je bent 18)
En je wil je eerste automaat kopen.

Ik ben zelf een liefhebber van de wat klassiekere modellen, maar ook de u-boats vind ik erg mooi

Heeft er iemand een voorstel??

wow, budget is aardig opgekrikt :smiley:

ik zal als ik jou was rustig de tijd nemen

Beste Schmeink,

Ik zeg ook absoluut niet dat het budget al daar is hoor, dat hangt van een hoop factoren af, maar ik ben erg benieuwd wat de kenners zouden kiezen.

Voornamelijk ben ik benieuwd naar de merken die je niet zoveel tegen komt, maar welke wel mooi en apart zijn.

MVG

SJ

Beste Vreugd2,

Bedankt voor het advies, dit is inderdaad de meest rationele optie,
Echter is het zo dat mocht ik in de positie komen, het horloge eer waarde heeft dan alleen de prijskaart.

Daarom zal het in dit geval echt een horloge worden, waarvan ik hoop het heel lang te kunnen dragen.

Natuurlijk is het niet zo dat het horloge het budget in zijn geheel moet verorberen,

Maar het moet wel bijzonder zijn

Mijn beste,

Ik adviseer je om vooral eerst rustig rond te kijken. Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten. Je inlezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen. De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak, etc., etc.

Succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Kijk,

Ik moet zeggen dat ik de teksten van Dhr Tissot62 altijd zeer stijlvol vind, daarom lees ik eventuele reacties (maakt niet uit op welk onderwerp) altijd met veel belangstelling door.

Uiteraard zal ik niets overhaasten, daar het budget op nog geen enkele wijze in beeld komt,

Eerlijk gezegd ben ik al wel iedere keer als ik bij een juwelier langsloop aan het kijken, en heb ik ook wel voorkeur voor bepaalde merken/modellen. Echter zijn dit de
alom bekende varianten.

Daarom dit draadje om eens te horen wat de kenners voor ideeën hebben.

Ga gewoon eens rondlopen door bv Den Haag, ga bij juweliers binnen en ga kijken wat jij zelf mooi vindt. En ik zou niet naar de prijs kijken.

Beste Hendrik,

Ik ben tot nu toe 250 maal in Den Haag geweest ;), en heb daar menig blik laten vallen
op de etalage van Schaap & Citroen. ook andere juweliers heb ik bekeken (zoals eigenlijk altijd).

Zoals ik al vertelde, heb ik ook wel bepaalde voorkeur voor merken/modellen,
Maar graag hoor ik eens geen Breitling, of iets dergelijks.

Bedankt tot nu toe voor de reacties

Mijn beste,

Een van mijn favorieten. De ‘Omega De Ville Hour Vision’

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Beste S Jansen,

Mijn advies is ook: Goed kijken, informeren, inlezen en vooral genieten van het voorspel! Ben zelf 19(bijna 20) en heb ook de fantastische positie gehad, om me te mogen orienteren op een mooie mechanische klok.
Ik heb er zeker van geleerd, dat je zeer goed moet overwegen wat je echt zou willen. (sportief, klassiek, combinatie etc…)
Ook ik ben begonnen met inlezen op fora. (dezinvanluxe.nl, omegaforum, rolexforum en natuurlijk het horlogeforum:))
Uiteindelijk ben ik verliefd geworden op Omega’s Speedmaster. Na lang, heel lang kijken en vergelijken is het dan ook een voor mij prachtig model geworden. (Speedy date, blue dial)

Al met al, succes met de zoektocht/afweging. We horen graag van je.

MP

Ps. Kijk ook vooral goed naar Omega…:wink: Echter mijn interesse voor Rolex (sub) begint ook “horlogevirus-verschijnselen” te vertonen…:smiley: Mijn wishlist wordt dan ook groter en groter…

Als je echt dat geld hebt EN niet direct nodig hebt …
Ik zou toch zeker een Valjoux 7550 nemen …
Maar ik zou hem wel tweedehands kopen.

.voorbeeld.
Breitling Chronomat:
-Nieuw: +/- €4000 (metalen band)
-Nooit of amper gedragen op Veiling (dus niet ebay, maar real life) : €1100 + 25% kosten= €1 375 (ook met metalen band)

Deze heeft dan ook nog iets meer uitstraling dan die van nu …

Als je een horloge dat lang verkocht wordt onder een hoge waarde: Rolex.
Op een veiling gaan ze altijd tegen de nieuwprijs, soms zelf erboven (zonder reden). De naam is bekender dan het horloge.

Maar deze merken lagen voor de hand …

Ga van voor elk merk informeren. Zoek alle website’s af. En vergeet niet de tweedehands markt te bekijken! Hoe groter het merk, des te meer kans dat ze nog in nieuwstaat zijn!

Hoi Sven,

Wil je nou een horloge kopen, of heb je een marktonderzoek bureau?
Dit is nu al het 4e of 5e draadje waar je in een andere prijsklasse op zoek bent.

Ik snap het niet meer…

Martin

oris chronoris

Beste MartinB

Ik heb zelf geen bedrijfje hoor,

Er bestaat echter een kans dat mn ouders hun bedrijf na 22 jaar verkopen.
Mijn ouders (en voornamelijk mijn vader) willen dat we met zn alle, een horloge kopen waar we lang mee kunnen doen en wat dus een aandeken aan al het harde werken dat in het bedrijf is gaan zitten.

Daarom zie je het verschil tussen mijn eigen budget (200-500) en het budget dan ong 4500.

Ik begrijp de verwarring trouwens wel hoor, meestal als ik een redelijk budget beschikbaar heb, koop ik op de weg ernaartoe nog weer wat anders, zoals laatst
onderweg in Den Haag, en toch bij de Apple reseller met een grote (iMac) doos weg gaan

tot nu toe bedankt voor de adviesen

S Jansen Schreef:

Ik ben tot nu toe 250 maal in Den Haag geweest ;),
en heb daar menig blik laten vallen
op de etalage van Schaap & Citroen.

Gij ook?
Kon je wel door mijn neusafdrukken heenkijken? :smiley:

Om jullie een idee te geven van wat ik bijvoorbeeld erg mooi vind,

Hier 2 voorbeelden

Breitling navitimer

en een
Superocean Herritage chronograph (super mooi, alleen zou ik een lederen band willen, kan dat)

Een leren band kan er altijd opgezet worden, maar ik vind het persoonlijk niet zo goed bij een duiker passen. Ik heb bij mijn seiko monster ook een drietal leren banden, maar draag hem uitsluitend nog op rubber of staal.

Hier een voorbeeldje van rubber:

S Jansen Schreef:

Om jullie een idee te geven van wat ik
bijvoorbeeld erg mooi vind,

Hier 2 voorbeelden

Breitling navitimer
http://i290.photobucket.com/albums/ll266/sjansen20
08/223.jpg

en een
Superocean Herritage chronograph (super mooi,
alleen zou ik een lederen band willen, kan dat)

http://i290.photobucket.com/albums/ll266/sjansen20
08/226.jpg

Ik weet van de Navitimer, dat je daar polsen van aanzienlijk formaat voor dient te hebben…:wink:

MP:)

Beste MP,

Nu ben ik niet de allergrootste maar 46 mm kan ik wel hebben
Een u-boat 53 flightdeck kan ook nog

In ieder geval wel bedankt voor het advies
Koop je een dure klok, staat hij voor geen meter, dat kan ook niet de bedoeling zijn

MVG

S Jansen Schreef:

zoals laatst
onderweg in Den Haag, en toch bij de Apple
reseller met een grote (iMac) doos weg gaan

Smaak heb je in ieder geval wel!