Nieuwe aanwinst: Casio Lineage

Aangezien m’n oude Lineage http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,997562,997562 wat klein aanvoelde en m’n Edifice http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1100852,1103172 weer te groot, heb ik deze middenmoot gekozen.

Beetje casual nette klok voor tijdens administratief werk die lekker veel functies heeft en waar ik verder weinig omkijken naar heb met z’n Tough Solar en Multiband6.

De gepolijste stukjes op de band vind ik beter gedaan dan op m’n ouwe.

Slim hoe ze de sluiting nog kleiner hebben weten te maken.

Blijf alleen balen dat ze geen EL Illuminator gebruiken. Displays blijven hierdoor niet goed zichtbaar in het donker (TD)

Wat verder ook jammer is dat de G-sensor het niet doet. Hij heeft dus een reperatie nodig :frowning:

Waar ik verder niet achter kom, is wat voor glas ie heeft. Op m’n ouwe Lineage zit saffierglas, maar heel veel modellen hebben dit ook niet. Uit nieuwsgierigheid toch de druppeltest gedaan, en waarempel… hij ‘doorstaat’ em! Iemand die misschien meer info over het glas heeft?

Mooi horloge trouwens. Gefeliciteerd!

Nee, geen info helaas :frowning:

Mooi hoor! De metalen Casio lijn is ook een goede, al mis ik wel altijd een beetje de mooie ugly looks van een G-Shock erbij.

Die nieuwste MT-G S1000 is ook een plaatje om te zien.

Mooi klokje gefeliciteerd met deze aanwinst . (tu)

Mijn beste,

Proficiat!!
Een indrukwekkende wijzerplaat.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie en vooral functionele klok.

Veel plezier er mee.

Groet Tecco

Stoere en toch mooie dresswatch!
Mooi spul die lineages en de techniek is ook heel interessant!

Mijn lineage heeft ook saffier dus zou goed kunnen dat deze het ook heeft!

Grt Chris.

Zou het bij sommige solar niet zo zijn dat men
voor een ander materiaal kiest vanwege de brekingsindex o.i.d. zodat het “opladen” sneller gaat of dikte / gewicht van de kast kan beperken ?

Carpe tempus Schreef:

Zou het bij sommige solar niet zo zijn dat men
voor een ander materiaal kiest vanwege de
brekingsindex o.i.d. zodat het “opladen” sneller
gaat of dikte / gewicht van de kast kan beperken ?

bedoel je materiaal t glas?

Chris. Schreef:

Stoere en toch mooie dresswatch!
Mooi spul die lineages en de techniek is ook heel
interessant!

Mijn lineage heeft ook saffier dus zou goed kunnen
dat deze het ook heeft!

Grt Chris.

staat t er bij jou ook expliciet op dat ie saffierglas heeft? bij mn ouwe namelijk wel.

bedankt allen :)-D

marnix.moed Schreef:

Carpe tempus Schreef:


Zou het bij sommige solar niet zo zijn dat men
voor een ander materiaal kiest vanwege de
brekingsindex o.i.d. zodat het "opladen"
sneller
gaat of dikte / gewicht van de kast kan beperken
?

bedoel je materiaal t glas?

Yes… het viel me al eens op dat wanneer er vergelijkbare klokjes waren met m.i. enige uitzondering solar of niet
dat de solarversie vaak plexiglas had.

Die metalen Casio series vind ik ook vaak best wat hebben.
Stoere uitstraling. Veelzijdige klokjes.
Veel plezier ermee.
Groet Kontiki.

Carpe tempus Schreef:

marnix.moed Schreef:


Carpe tempus Schreef:



Zou het bij sommige solar niet zo zijn dat
men

voor een ander materiaal kiest vanwege de
brekingsindex o.i.d. zodat het "opladen"
sneller
gaat of dikte / gewicht van de kast kan
beperken
?

bedoel je materiaal t glas?

Yes… het viel me al eens op dat wanneer er
vergelijkbare klokjes waren met m.i. enige
uitzondering solar of niet
dat de solarversie vaak plexiglas had.

Hm… ik heb meer dan 10 solar horloges en geen 1 heeft plexi. Denk dat die vergelijking niet opgaat. Toegegeven, ik heb alleen solar horloges van Casio en Citizen, dus misschien dat het een specifieke keuze van die merken is. Maar ik denk eerlijk gezegd dat solar functie weinig invloed heeft op keuze voor plexi of glas (mineraal of saffier).

kontiki Schreef:

Die metalen Casio series vind ik ook vaak best wat
hebben.
Stoere uitstraling. Veelzijdige klokjes.
Veel plezier ermee.
Groet Kontiki.

Thx. Het verschilt beetje ook beetje kwa model. De 1 heeft her en der nog wat plastieken onderdelen op de kast. Maar de geheel metalen modellen zijn inderdaad best aardig. En tegenwoordig ook niet meer van die gevouwen ‘blikken’ bandjes, maar solid links. Alleen de endlinks zijn nog open bij de goedkopere modellen :frowning:
Verbeterpuntje :smiley:

Mooie klok, de diepte in de wijzerplaat spreekt mij erg aan alsof je letterlijk in het horloge kijkt, mooi!

Hoi Marnix,

Staat inderdaad op de deksel vermeld!

Grt Chris

marnix.moed Schreef:

Chris. Schreef:


Stoere en toch mooie dresswatch!
Mooi spul die lineages en de techniek is ook
heel
interessant!

Mijn lineage heeft ook saffier dus zou goed
kunnen
dat deze het ook heeft!

Grt Chris.

staat t er bij jou ook expliciet op dat ie
saffierglas heeft? bij mn ouwe namelijk wel.

De Lineage lijn is natuurlijk ook een duurdere lijn van Casio en komt onder de Oceanus (waar hij veel op lijkt)
Mijne heeft solide eindstukken, saffier en keurige wijzerplaat met diepte er in.
En dan natuurlijk nog solar en radiogestuurde wereldtijden!

Grt Chris.

Paar keer gekeken en moest er even aan wennen. Best mooi horloge wel, veel plezier ermee!

stitch Schreef:

Mooi hoor! De metalen Casio lijn is ook een goede,
al mis ik wel altijd een beetje de mooie ugly
looks van een G-Shock erbij.

Geen nood. Voor dat soort dagen heb ik http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1126442,1242272
:+
Zelfde functies, andere look.

Die nieuwste MT-G S1000 is ook een plaatje om te
zien.

Ah… Dat is nog es een mooie ugly look! Alleen wil ik graag een digitale display. Enerzijds omdat ik bepaalde functies prettiger digitaal vind aflezen, anderzijds mis ik het uursignaal. Bij iemand anders kan ik het soms irritant vinden, maar als ik het zelf draag vind ik 't erg prettig :sunglasses:
Over piepjes gesproken, mis op deze module wel de piepjes bij het indrukken van de knopjes. Op m’n andere Casio’s kan ik zonder te kijken de juiste functie inschakelen. Dat lukt nu niet meer. Dus piepjes erbij + EL ipv LED en het is voor mij de ideale office klok.