Nieuwe aanwinst: “Certina DS Podium”

Mijn beste,

Enige weken terug zag ik bij de horlogemarkt van ons onvolprezen horlogeforum een ‘Certina DS Podium automatic’ te koop staan. Ik heb toen niet toegehapt maar mijn interesse in dit horloge werd wel gewekt.

Een niet alledaags, solide horloge van een gerenommeerd horlogehuis welke er niet alleen goed uit ziet maar in mijn optie ook een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding heeft. En hiermee zet ik de juiste toon.
Ik was immers al een tijdje op zoek naar een horloge in de wat lagere prijsklasse, welke kwalitatief toch een goede waarde vertegenwoordigd. Een horloge dat redelijk robuust is, waar ik zonder moeite het stortbad mee kan delen, waar ik mee kan sporten (schietsport) en wat ook nog een mooi ontwerp heeft. Kortom een horloge voor elke dag bij vrijwel elke gelegenheid.
Na wat speurwerk en de lokale juwelier bezocht te hebben mag ik deze fraaie ‘Certina DS Podium automatic’ aan mijn horlogeverzameling toevoegen.

Oh ja, daar ik vrijwel niets zo prettig om de pols vind zitten als een gesp, dient de vouwsluiting welke nu nog om deze Certina zit, vervangen te worden voor een degelijke gesp.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

3 likes

Hoi Coenraad,

Gefeliciteerd met dit prachtige stukje horloge techniek.
Met name de als een zon stralend reliëf op de wijzerplaat, gecombineerd met een robuust stalen kast spreekt me zeer aan.

Geniet van het dragen ervan,

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst(tu) Inderdaad een robuust ontwerp met een fraaie wijzerplaat en leuke afwisselende indexen. De afleesbaarheid lijkt me super.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
(Moet je nu je nickname niet veranderen?:))

Mooie aanwinst, heel veel draagplezier! Stortbad…(:smiley:

Dit is een zeer mooie aanvulling van je collectie. De zwarte wijzerplaat staat erg mooi. Gefeliciteerd!

Prachtig klokje, gefeliciteerd met deze aanwinst. Mij trekt hij ook nog steeds!

Heel leuk horloge, veel plezier ermee.

Groet,

Frank

hoewel ik geen certinafan ben is deze mooi.
gefeleciteerd.

Mooie aanwinst Coenraad. Ik ben juist wel een Certina-fan, dus deze kan me wel bekoren!

Prima aanwinst !

Certina (oorspronkelijk merk Grana van de gebroeders Kurth) was vroeger één van de meest onderschatte waardevolle horloges.

De werkjes waren van uitzonderlijk goede en vooral robuuste kwaliteit en hun schokbestendigheid (begonnen met hun “Labora” serie, daarna geëvolueerd naar de “Double Security” of DS serie ) is legendarisch.

Zelf heb ik enkele oude Certina’s waaronder de DS en een Argonaut en ik kan je verzekeren: ze lopen als een trein, zelfs diegene die ik als “kadaver” in losse stukjes vond in een doosje op een rommelmarkt…

Vandaag maken ze natuurlijk deel uit van de Swatch groep (na hun eerder verdwijnen in de SMH-groep in 1983), maar desondanks blijft het merk geassocieerd met robuustheid… en terecht…

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

van harte met je nieuwe aanwinst … (tu)

tjvreeken Schreef:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst(tu)
Inderdaad een robuust ontwerp met een fraaie
wijzerplaat en leuke afwisselende indexen. De
afleesbaarheid lijkt me super.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
(Moet je nu je nickname niet veranderen?:))

Mijn beste Tom,

Mijn nickname ‘Tissot’ refereert naar een der eerste horloges van mij. Destijds van mij vrouw gekregen.
Derhalve zie ik mijn nickname als een vorm van eerbetoon, aan mijn vrouw en aan Tissot. En op beide ben ik verzot!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Schitterende aanwinst!!(tu)
Past perfect in het rijtje van de Longines en Breitling;)

Veel draagplezier gewenst!
Gr Dennis.

Tissot62 Schreef:

Derhalve zie ik mijn nickname als een vorm van
eerbetoon, aan mijn vrouw en aan Tissot. En op
beide ben ik verzot!!

Dat zijn twee zeer geldige redenen!!

Overigens leefde ik absoluut niet in de veronderstelling dat je hem zou veranderen;)

Wow, mooi horloge. Veel draagplezier!

Alles fraai in balans, erg mooi horloge, complimenten!

Goed gescoord en veel draagplezier (tu)

Prachtig klokje.
Helaas geen foto van de bodemplaat.
Zo’n vouwsluiting werkt volgens mij best snel en makkelijk, als je hem goed inklikt.
Veel plezier van je nieuwe Certina.
Groet. Chris

Mijn beste Chris,

En voilà.

Aha, aan de fijnafstelling te zien een prachtig ETA uurwerkje.:slight_smile:
Bedankt voor de foto Coenraad