Nieuwe aanwinst: Dagaz Thunderbolt

Field/pilot plekje in de kist leeg, dat kan natuurlijk niet. Dus nadat ik eerst een Dagaz CAV-1 op de korrel had die mij werd ontraden door een niet nader te noemen zeer betrouwbare ervaringsdeskundige (ooit als forumsnob door het leven gegaan), geswitcht naar de Thunderbolt.

Eerst maar eens iets over Dagaz (Hong Kong), een onderneming die is opgericht door Noah Fuller en na diens overlijden is voortgezet door Jake Bourdeau, beter bekend op de internationale fora als ‘Jake B’. Begonnen als een bedrijf dat (hoogwaardige naar ik begrijp) onderdelen leverde voor Seiko mods, heeft Dagaz inmiddels een aantal eigen modellen, van welke een aantal in (zeer) beperkte oplagen is geproduceerd (zoals de CAV-1 type 2 die ik eerder op het oog had, daar waren er minder dan 50 van). Dagaz maakt voornamelijk duik/militair geïnspireerde horloges, waarvan de meest legendarische ongetwijfeld de Typhoon is, een eerbetoon aan de Seiko 6105.

De Thunderbolt heeft een beadblasted kast en band (die super comfortabel draagt), een Miyota 9015 uurwerk en meet een compacte 39mm, heeft 20mm lugs en is slechts 12mm dik. Verder is hij 150 meter waterdicht, heeft saffierglas met dubbele dome. Ik vind het echt een heerlijk field klokje: strak afgewerkt (dat heeft Dagaz echt netjes gedaan), goed leesbaar, dial mooi clean en in balans (logo en naam in rood dus minder ‘in your face’), kroon schroeft erg trefzeker en omdat hij zo dun en compact is een ideale klok voor het meer avontuurlijke werk. Je voelt hem bijna niet zitten, stoot er niet overal mee tegenaan en in een oogopslag kun je de tijd waarnemen. De lume is sterk, strak en mooi gelijk qua kleur.

En… het is een enorme bandenswapper (ook door de drilled lugs). Althans, dat vind ik. Oordeel zelf…

15 likes

jups :slight_smile: ennu 150 m is meer dan genoeg toch? :slight_smile: veel plezier emee!!

1 like

Thanx!

Ja zeker genoeg. Ook wel geinig, want volgens mij is 150m echt zo’n getal van ‘vroeger’. Ik zie althans meestal 100m of 200m.

1 like

Gefeliciteerd! Inderdaad goed variëren, hiermee!

1 like

Gefeliciteerd: uiteraard ten eerste met het fraaie horloge.

ten tweede met het kampioenschap “bandje wisselen en ik maak er snel een knappe foto van” .

In amper 10 minuten 8 bandjes en foto’s.

:smile: :thumbsup:

gr.

Herman

1 like

Haha dank je wel, scherp gezien. :wink:

Drilled lugs helpt wel…

Mooi hoor!
Jij bent de banden-swap king :crown:

1 like

Leuk. Ik heb hem ook meerdere malen overwogen.

1 like

Gaaf horloge! Ik vind alleen de stalen band minder geslaagd. Mag ach, dat maakt ook niks uit want op een nato ziet hij er top uit! Veel plezier ermee!

1 like

Even wat beter foto’s op de bracelet. Zelf vind ik hem op NATO/ZULU overigens het mooist (was ook vooraf het idee, de drie Dagaz ZULU bandjes lagen al een week klaar :wink: )

1 like

Leuke field klok proficiat! Mooist vind ik hem op die grijze zulu!

Gr, HJR

1 like

Grappige gozer die Jake trouwens. De comments onder het artikel over het interview dat hij gaf aan W&W waren ineens verdwenen…

Jake maakt mooie dingen, net als dat Noah deed vior zijn overlijden. Noah heeft hier wel eens wat gepost.

Ze hebben hun bekendheid natuurlijk volledig te danken aan de verschillende Tsunami’s, helaas maakt ie ze zo niet meer.

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/XW%20Tsunami/9C4CAE66-782A-4785-8A3E-A784BA5E5630-144-0000000301B442A2_zpsc715232f.jpg.html][/URL]

Eric

3 likes

Ja, super mooie klok. En erg tof, die kikker (?)

Ja, dit is zijn meest gezochte model, de UDT Bonefrog, niet aan te komen.

Dan hou ik het gewoon bij de Thunderbolt denk ik :wink:

Hahaha lijkt me goed idee, daar is tenminste nog aan te komen.

1 like

Proficiat weer Ide met de aanwinst.
Geniet ervan zolang het duurt :wink:

Ikzelf vind het klokje iets te zeer een ‘military’ case hebben (ook te compact mi) om echt als een vlieger te zien. Is de p1lot one niets voor je?

1 like

Deze blijft… voorlopig dan hè ;). Heb mijn zinnen voor de toekomst gezet op een Archimede Outdoor protect.

Ik heb bewust gekozen voor een meer military/field klokje in plaats van een ‘echte’ pilot (al realiseer ik me dat de Thunderbolt een beetje van beiden heeft). En een field klokje ‘hoort’ in mijn beleving wat kleiner qua afmeting. Dat geldt voor de Archimede overigens ook, die is eveneens 39mm in diameter.

:smiley:

2 likes

Vond je Hamilton mooier destijds :wink:
Maar alsnog proficiat en veel plezier!

1 like