Vandaag heb ik mijn nieuwste aanwinst mogen ontvangen, een mooie flieger uit Glashütte.
De Mühle Terrasport Lufthansa edition.
Met zijn 40mm echt een mooi formaat en ook zeker niet te hoog, maar ondanks de bescheiden afmetingen toch een hele fraaie aanwezigheid op de pols.
Na afscheid genomen te hebben van mijn laatste duiker enige tijd geleden ( Archimede Sporttaucher ) ben ik een beetje op de flieger tour gegaan met naast deze Mühle nog een Glycine Airman DC-4 ( koop dan ) en een Citizen promaster Sky.
Eerste indruk van de Mühle ist zeer positief de kwaliteit spat er werkelijk van af, hij is echt heel netjes geconstrueerd.
Wat mij ook zeker aantrekt in het merk is de lange familie geschiedenis het kleinschalige ( oplage van ongeveer 9000 horloges per jaar ) en de traditie van Glashütte zelf.
Mühle gebruikt een Sellita sw-200 als basis uurwerk maar doen dan zelf nog echt enkele aanpassingen, zoals de gepatenteerde spechthals regulering een eigen rotor en blauwe schroeven. Volgens mij doen ze ook de brug inhouse maken maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, wel is het horloge op 6 posities gereguleerd.
Voorlopig ben ik weer grote blij met mijn nieuwe aanwinst, maar helaas moet hiervoor de Glycine wel wijken. Had ik al gezegd koop dan maar zo gaat dat nu eenmaal, voorlopig heb ik het beleid 1 erin is 1 eruit.
Bedankt voor het kijken, genoeg gezeverd nu hierbij nog wat foto’s
Dat had ik in eerste instantie ook maar het geeft het horloge samen met de wijzerplaat voor mij een wat chiquere uitstraling terwijl de geborstelde kast weer dat robuustere benadrukt.
Heel anders natuurlijk dan bijvoorbeeld een Damasko die echt een en al tool uitstraling heeft.
Eens. Persoonlijk vind ik het niet passen bij een Flieger wat in de basis een toolwatch zou moeten zijn. Maar het maakt hem inderdaad wel klassieker qua looks. En daar is niks mis mee
Een Damasko of Sinn staan op de shortlist voor volgend jaar.
Alhoewel een Nomos club campus ook nog steeds aantrekkelijk is, maar een Muhle en Nomos in een huis gaat misschien niet goed.
I know that feel bro. Geweldig ding, maar ik zou hem uiteindelijk toch flipperen omdat ik een toolwatch guy ben of aan mevrouw Zulu geven. Maar het is wel een lekker ding
Ik heb al eerder laten weten dat ik mogelijk interesse heb.
Verder is dit een mooi horloge. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit met die aanpassingen van dit uurwerk. Misschien dat online hier iets over te vinden is.