Nieuwe aanwinst een Mido Multifort

Na een maandje spoorloos verdwenen te zijn is deze Mido toch nog boven water gekomen en kon ik vanmiddag
dit horloge op het postkantoor ophalen.

Ik heb gelijk de camera maar gepakt om snel wat fotootjes te maken.

Het is een Mido Multifort Extra Flat. Ik weet verder eigenlijk niets van dit merk en wellicht zijn er kenners die meer over dit horloge, caliber en de leeftijd kunnen vertellen.

Ik schrik me nu eigenlijk rot bij het zien van al dat stof.:o Een nachtmerrie voor de horloge liefhebber!

Op de kastrand staat ook nog het serienummer 1758 geslagen. Ik weet niet of dat gebruikelijk was of is.

Hier ligt de Mido nog even ter vergelijking naast mijn Meistersinger(43mm) De Mido meet 33mm zonder kroon en met kroon iets meer dan 35mm.

En dan nog onvermijdelijk…een wristshot.:slight_smile: Het is wel een beetje vreemd als je aan BIG watches gewend bent om dan ineens een ‘damesmaat’ om je pols te zien en te voelen.:smiley:

O ja…‘and last but not least’, na het opwinden tikte het uuwerkje mooi en loopt hij tot nu toe netjes op tijd!

Gr., Mark

1 like

leuk horloge
wel iets klein , maar dat hoort … bij de oudjes

Op zich een leuk klokje Mark.
maar met 33mm veel te klein, en zeker om jouw pols :smiley:
dit is (ook) voor een vintage een heel klein maatje,
38mm - 40mm is een goeie maat en daar zijn er nog zat van,

Groet, André

Erg mooi! Stamt mi uit eind jaren 40/begin jaren 50 en is dus wonderwel goed bewaard gebleven. Gefekiciteerd!

Henrik Schreef:

Erg mooi! Stamt mi uit eind jaren 40/begin jaren
50 en is dus wonderwel goed bewaard gebleven.

Weet je dat zeker? Het zou namelijk wel geweldig zijn!

Met deze aanwinst voel ik me geweldig. Geloof dat ik alle eieren ga vinden op 1e Paasdag.:smiley:

Er staat vacuum op de binnenkant v.h. deksel. Zou 'ie ooit vacuum getrokken zijn geweest en zo ja, wat is daar nu het nut van? Het zorgt er natuurlijk voor dat het deksel stevig klemt, maar dat zal toch niet gelden voor de kroon…?

Ja, dat denk ik wel zeker.

Mark,

Mooi klokje! Ik heb een zwak voor Mido; een wat eigenwijs en relatief klein merk (ondanks dat ze bij de Swatch group hoort). Misschien als je een mailtje naar Mido stuurt dat ze je wat meer info kunnen en willen geven.
Ik meen dat ze op zich wel welwillend zijn, dus als ze info hebben sturen ze het vast op/mailen ze je het.

En natuurlijk veel plezier met je Multifort!!

Niels

Ik heb de Mido helemaal opengemaakt, maar niets gemerkt van enig vacuum. Zou volgens mij ook geen nut hebben want via de kroondoorgang is de kast gewoon ‘open’. De vacuum-tekst in het deksel was me trouwens niet eens opgevallen in mijn enthousiasme.

Mark, hier een advertentie van de Mido multifort in dit geval voor de automaat.
oorspronkelijk is dit model ontwikkeld in 1934 door Georges Schaeren die Mido in 1918 heft opgericht , Mido is in 1971
door de ASUAG-SSIH overgenomen die op haar beurt werd ingelijfd door Nicolas Hayek in de Swatch groep.

Gefeliciteerd met je mooie horloge. Size doesn’t matter…

Bedankt voor je compliment en goeie tip, Niels. Ik heb zojuist Mido een mailtje gestuurd, inclusief de link naar het forum met de foto’s. Ik ben erg benieuwd naar hun reactie.

Gr., Mark

Wow…gave info, Andre.(tu)

IK vind hem prachtig, de grootte maakt me dan niet uit…
Van harte met deze fraaie aanwinst.

gr,
Hans Mennink

MOOI!!! Gefeliciteerd.

Al dat gezeur over de maat; we leven nu eenmaal in een tijd dat groot in is, maar dat was vroeger nou eenmaal anders. In de jaren vijftig en zestig was een herenhorloge van 33 à 35 mm heel gewoon.

Kortom: als je op vintage-horloges valt uit die periode en je wilt per sé 37 tot 40 mm hebben, dan laat je veel moois liggen als je het mij vraagt! Ik vind het een heel mooi vintage-horloge en zou hem zonder meer in mijn verzamelingkje welkom heten. Nou is dit mijn verzameltic, handopwinders met kleine seconde, dus ik ben bevooroordeeld! :slight_smile:

Als je hem mooi vind, gewoon dragen!

Veel plezier ermee,

Gerard

Zo is dat! Vintage horloges zijn nu eenmaal kleiner dan de huidige modellen, maar dat bederft bij mij de pret niet. Sterker nog ik vind ze schitterend!

Ik overigens nog geen reactie ontvangen van www.mido.ch. Zeker met paasreces.

Iedereen alvast bedankt voor de leuke reacties!

Na 22 dagen eindelijk een reactie van de Mido Zwitserland! Waarschijnlijk hebben ze het druk met
de productie.:smiley:

=================================================================
-----Message d’origine-----
De : mido@mido.ch [mailto:mido@mido.ch]
Publié à : jeudi, 13. avril 2006 23:34
Publié dans : Mido Mailbox
Conversation : mido.ch: Other
Objet : mido.ch: Other

Dear Mr,

Thank you for your request.

Your very nice watch was produced in 1957.

Best regards
Mido SA
L. Wolfrath

Had deze aanwinst nog niet eerder gezien, erg mooi horloge en de maat is juist erg top. Lekker klein en bescheiden, groot hoeft niet altijd mooi te zijn, iets dat klein wel is. :wink:

Nog van harte gefeliciteerd en veel plezier ermee. :smiley:

Beste forummers,
Ben een paar dagen naar berlijn geweest en heb daar (behalve heel veel mooie andere horloges) een vitrine vol Mido horloges bekeken. Ik ben daar erg enthousiast over. Strakke klokjes met een heel behoorlijk afwerkingsniveau.
Terug in Nederland wilde ik een leverancier van dit merk zoeken maar… dat valt nog niet mee.
Weet iemand op het forum misschien waar deze horloges te koop zijn ? Alvast bedankt voor de hulp.
groet
Harald