Nieuwe aanwinst en primeur! Mijn eerste Rus!

Erg gave rus zo! :wink: Blijven leuke klokjes, zeker voor het geld.
De kroon is juist zo ontworpen, zodat als hij dichtgedraaid is en je hem stoot hij geen schok geeft aan het uurwerk en zo is het uurwerk dus beter beschermd tegen stoten e.d. (heb ik me laten vertellen :stuck_out_tongue: , correct me if Iā€™m wrongā€¦)

Veel plezier ervan en dat er nog vele moge volgen! (uit ervaring kan ik zeggen dat dat overigens ook gebeurtā€¦)

1 like

Mooi klokje!

Ik krijg plots weer erge trek in zoā€™n Rus. :smiley:

Bij meranom of direct bij chistopol?
Wat is het model nummer?
anders zoek ik me gek op de bomvolle Vostok site :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Ik vind het een leuke klok, met leuke vorm kast, maar staat me dan gelijk weer tegen, dat het geen rvs is, vandaar dat ik een Amphibia heb, die zijn wel rvs.

Gefeliciteerd met je eerste Rus. Veel draagplezier .

Prachtige Rus, veel plezier met de Vostok.

Het is een 861875, besteld bij Christopol.

1 like

Dat was voor mij juist de reden een Komandirskie te nemen. Te zijner tijd ontchromen en spelen met patina.

AHA! OK, maar doe dan niet het achterdeksel (die waarschijnlijk wel van rvs is) want kopergroen is giftigā€¦

Aha, dat klinkt plausibel van die kroon.

Ik ben wel aangenaam verrast door de kwaliteit, afgezien van het bandje dan. Een volgende sluit ik zeker niet uit! Ongelooflijk dat het kan voor dat geld :smile:

Goeie tip, dank je! Volgens mij is het deksel inderdaad rvs, maar voor de zekerheid maar ongemoeid laten.

Gefeliciteerd met deze aanwinst :smiley: en inderdaad wat @NickW zegt http://forums.watchuseek.com/f54/vostok-amphibia-analysis-design-methodology-491757.html

De link over het design van de Vostok Amphibia:
http://forums.watchuseek.com/f54/vostok-amphibia-analysis-design-methodology-491757.html

Ja, hele goeie klokjes.

Ik heb een Vostok uit eind 60ties, loopt nog als en trein.
idd die deksel is van staal.

In de kroon zit een clutch, briljant ontwerp.

Het is een beetje een square case idee.
Dat wil ik wel eens proberen.

Plezier met deze klok :+1:

Grt.

Leuk artikel mannen, bedankt! Mijn Komandirskie heeft volgens mij geen plexiglas maar mineraal, maar die caseback met losse ring en de wiebelkroon wel. Daar is zo te lezen erg goed over nagedacht.

Ik ben wel benieuwd, is de levering uit Mother Russia een beetje vlot?
Voor de prijzen van die Komandirskie horloges is het bijna onweerstaanbaar om er niet eentje toe te voegen aan de collectie.

Tell me about it :smile:. Ik heb twee Komandirskies en een Amphibia, met een tweede Amphibia (een vintage) onderwegā€¦

Ik heb de mijne bij ChristopolCity besteld op 22 september, geleverd op 6 oktober.

Nog even een voetnootje, wat gaat de datumwissel fantastisch zeg! Knipper even met de ogen en opeens staat de volgende er! Zonder de zichtbare overgang zoals bij de meeste andere horloges. Super!

Vind je dat nog steeds, @Harpoen? Zie Vostok Komandirskie (nieuwe stijl cushionkast) mod

@kwalitijd Ja, zo lang die glanst en net gepoetst is, top. Ben bang dat ik een doffe verweerde gepatineerde kast niet mooi ga vinden, maar ik laat me graag verrassen :smiley: