Nieuwe aanwinst. Hamilton Khaki Field automatic

Na wat ruimen in de collectie was er weer wat geld vrij voor een aankoop. Ik wilde nu toch maar weer eens een blijvertje scoren. Een horloge dat bij veel gelegenheden te dragen is en bovendien een bandenswapper. Ik had deze vroeger al eens gehad en miste hem gewoon. Ik koop natuurlijk veel vanover de hele wereld maar als het om een voor mij wat serieuzere aankoop gaat koop ik hem het liefst in Nederland. Gelukkig heb ik daarvoor een vertrouwd adres bij Boumanonlie. De eigenaar Robbert Treffers kende mij nog van vorige aankopen en ik was één van zijn eerste klanten. De communicatie en service is altijd perfect geweest. Zo nu ook weer. Het horloge kwam in een mooie Hamilton kadoverpakking.

Ik kreeg er ook nog een canvas tas bij van Hamilton die meteen door mijn vrouw in beslag is genomen. Leuk detail is dat Boumanonline een actie krijgt waarbij je een gratis rugzak van Hamilton krijgt bij een bestelling van boven de 400 euro. Dat moet dan wel een Hamilton zijn uiteraard.
De rugzakken waren nog niet binnen maar ik krijg er één nagestuurd van Robbert.(tu)
Maar goed hier is de foto van mijn beater…
Het is de 38mm versie. Ik vind deze beter in balans omdat het datumwiel bij de 42mm te ver naar binnen staat. Maar dat is persoonlijk. Het opwinden gaat als boter en wat mij opviel is dat hij aan de achterkant toch verschilt met mijn vorige “oude” model. Hieronder een foto van de oude en daarna de mijne.

De rotor is anders en volgens mij is het uurwerk ook nieuw. Overal staat dat er een ETA uurwerk inzit maar dit ziet er dacht ik toch anders uit. Weet iemand misschien wat er in deze nieuwe generatie zit?
Hij loopt als een zonnetje en ik ben er weer erg blij mee. Hij past ook mooi bij zijn 40mm witte quartz broertje die ik vorige week binnen kreeg.

26 likes

Van harte gefeliciteerd met je mooie Hamilton!

Bouman online is inderdaad een zeer goed adres. Ik heb er ook vaker een klokje gekocht en kort geleden nog mijn Longines Hydroconquest. Keurige mensen, goede service ook :+1:

1 like

Gefeliciteer, veel plezier ermee :+1:

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!

In dit model zit het H10 uurwerk. Het is een gemodificeerde ETA 2824-2. Hamilton zegt er het volgende over:

H-10, H-30 and H-40, a trio of new Hamilton movements developed with ETA , boasts a typical power reserve of 80 hours.
The following elements have been modified:

• The entire kinematic chain has been refined, from the barrel to the escapement
  • The escapement regulator has been suppressed, facilitating optimal reliability and precision
  • The main spring has been improved to increase a typical power reserve of 80 hours.
  • The mono-block rotor is distinctively skeletonized with an “H” shape and aviation-inspired cut-outs, a signature of individualization.
1 like

Prachtig horloge en een mooie maat, proficiat!

Mijn beste,

Proficiat!!
Een elan-volle aanwinst!!
Veel plezier er mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Van harte!
Mooi spul, dat Hamilton…
Veel plezier ermee!

Prachtig, proficiat!

Gefeliciteerd met weer een fijne aanwinst. Hamilton is gewoon goede kwaliteit! :thumbsup:

Onwijs gave klok !! Gefeliciteerd !
Erg leuk om steeds weer meer Hammy’s the zien op het forum.

1 like

Ja! Hamilton doet menig hart sneller kloppen; ook deze brengt mij in een verhoogde staat. Gefeliciteerd en ik ga er maar gemakshalve vanuit, dat je deze houdt. Veel draagplezier.
Vraagje: wil je na verloop van een paar maanden nog eens terugmelden hoe nauwkeurig deze loopt? Ik ben benieuwd naar de prestaties van de H10!

1 like

Een alleskunner, dezelfde Hamilton.
Ben benieuwd welke banden je er allemaal op gaat leggen.
Fijne avond,
Gr.Wander

Hij is fijn :+1:
Echt alles klopt aan deze klok!

Broertje hier! Krijgt veel draagtijd! Geniet ervan je gaat hem als beater veel zien!

Ervan uitgaande dat de H10 ook in mijn khaki king auto ligt (zo te zien aan het plaatje wel) een erg fijn uurwerkje hoor!.. Veel draagplezier gewenst!

1 like

Wauw, echt een prachtig en stijlvol horloge.
Geniet er van!

Heel mooi!Van harte en geniet ervan

Fijne klok! Veel draag plezier. Als je er een hebt, Hamilton por la vida!

1 like

Goede keuze!

Netjes!

De open gefreesde rotor is erg mooi.

:sweat_smile: