Nieuwe aanwinst, Heuer Autavia Heritage Chrono CBE2110 (heruitgave 1966)

Na ruim een half jaar om dit horloge heen gecirkeld te hebben is het toch gelukt om voor een mooie prijs te krijgen! Ik ben er heel blij mee, het is echt een horloge waar ik vanaf de eerste seconde verliefd op ben geworden. Mijn niet-onderbouwde antipathie tegen TAG Heuer is een paar keer een belemmering geweest maar ik heb dit horloge nu een paar keer om gehad bij diverse dealers en de kwaliteit en afwerking is op dusdanig niveau dat ik het toch maar heb aangedurfd. Liefde kruipt waar het niet gaan kan…:relaxed:

Het uurwerk is de zogenaamde ‘in-House’ Heuer 02 die gebaseerd is op het CH80 uurwerk uit 1969.

Caliber Heuer 02 is a self-winding movement with column-wheel operated chronograph, based on the original CH80 / 1969 plans. It consists of 168 components including 33 jewels.”

Ik wilde per se de stalen band erbij omdat deze ook zeer fraai is afgewerkt. Ook het feit dat er nergens TAG staat vermeld vind ik een aangenaam voordeel :shushing_face:. Alleen op het uurwerk staat een logo van TAG Heuer want dat is natuurlijk nog steeds gewoon het hoofdmerk.

Het horloge is geïntroduceerd in 2016 op Bazelworld. De introductieprijs zat onder € 5000…dat is natuurlijk iets te veel voor dit horloge.

De diameter is 42 mm en hij is maar liefts 15,6 mm dik. Dit is natuurlijk een relatief dik horloge maar ik hou daar juist wel van. Dit is ook geen dresswatch maar meer een sportief horloge voor de vrije tijd en mag dus ook wat dikker zijn. Ik denk ook niet dat hij lekker onder de mouw van een overhemd valt maar daar is hij denk ik ook niet voor gemaakt.
Al met al een heerlijk horloge waar ik feestelijk van kan gaan genieten! Alweer de tweede NA van dit jaar :grin:… Wat gaat dit betekenen voor de rest van het jaar? :scream:

Foto’s!


91 likes

Van harte proficiat met deze aanwinst!

Inderdaad een hele mooie heruitgave die geslaagd is! :ok_hand:

:beers:

2 likes

Gefeliciteerd, veel draagplezier.
Moet zeggen dat ik het een geslaagde heruitgave vind.

2 likes

:heart_eyes:

1 like

Prachtige aanwinst! Geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Gefeliciteerd!! Ik vind hem erg mooi maar hij paste helaas niet bij mijn pols…:disappointed_relieved:

1 like

Hoppa, weer een voor op de wensenlijst! Lekker hoor, … :see_no_evil: :wink:

Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

3 likes

Gefeliciteerd, een hele knappe dikkert :smiley:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Hier trouwens het topic uit 2016 met de introductie van dit horloge.

Oefffffff, heel erg mooi hoor, wow !!

1 like

Prachtig!

1 like

Zeer fraai. Gefeliciteerd

1 like

Fantastisch, veel plezier ervan.

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Ziet er goed uit😎

1 like

Werkelijk een prachtig horloge met een hele mooie passende band. :star_struck:

1 like

Gaaf!

1 like

Heerlijk horloge!

1 like

Gaaf man! Die rotor doet me denken aan een lichtmetalen autovelg en is wellicht ook zo bedoeld(?).

Veel draagplezier en in de :sunny: wel de :dark_sunglasses: opzetten want anders verblindt die hoogglans band je :wink: .

1 like