Nieuwe aanwinst: IWC 371702

Erg blij hiermee:

Alleen, mogen de day en date zo “misaligned” staan?

Uiteraard blij, maar je mag ook trots zijn op zo’n horloge.
geniet ervan

Mooi horloge(tu), maar… voor zo’n horloge moet de dagaanduiding toch echt wel beter kunnen en op één lijn met de datum kunnen staan.

Ik vrees dat dit een dure is, met zo’n verschil tussen dag en datum zou ik hem terugbrengen.
Gek dat je dat in de winkel al niet had gezien?

voor de rest wel een mooi apparaat voor om je pols :slight_smile:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Nu nog een mooie wristshot erbij. :stuck_out_tongue:

Haha, wristshot, don’t think so.

Bedankt voor de reacties, hij gaat terug. Als ik op Timezone kijk, zie ik er meer met dezelfde afwijking die ik heb en niemand die het er over heeft. Maar de andere helft is perfect uitgelijnd en zo hoort het ook.

Hij is nu 2 weken oud, en ik begon me er per dag meer aan te storen. Moet ik 'm laten repareren (wat volgens de wetgeving de juwelier mag doen) of vind je dat zo’n horloge omgeruild moet worden uit coulance?

Gefeliciteerd met je aanwinst. Mooi horloge, maar jammer van die datum. Het was me nog niet opgevallen, bij beter kijken…dan wel.
Ik denk dat je hem alleen kunt ruilen als ze er nog één in de winkel hebben.
Dat is in deze prijsklasse meestal niet het geval. Als ze hem opsturen ben je hem, denk ik, heel lang kwijt. Ik hoop het beste voor je.

Groet,
Arno.

Bij zo’n gerespecteerd merk als IWC mag dat niet voorkomen dus teruggaan zou ik zeggen.

Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Van de day date vind ik ook niet mooi…terug gaan denk ik.

Maar waar ik me ook aan stoor is dat het woord Schaffhausen niet met de S begint onder het begin van vakje van de dag.
Nu beginnen ze met de letter C daaronder.

Zo had het het merk IWC ook meteen boven het begin van het vakje moeten staan.
De letters van de dag zijn ook weer van een ander type dan van IWC.

Ik vind het jammer van zo`n horloge…

Volledig mee eens en eigenlijk onbegrijpelijk dat een ontwerper dat niet ziet/vindt. Ik had verwacht dat ik dit zo storend zou vinden dat ik het horloge niet zou kopen. Totdat ik 'm omhad en dit volledig teniet werd gedaan door de kracht van de rest vh horloge.

Zoals gezegd, hij gaat terug gezien alle reacties. Ik laat nog weten hoe makkelijk/moeilijk dat gaat. Je leert je dealer pas kennen bij dit soort zaken en niet als je alleen komt om iets te kopen, dan is iedereen vriendelijk (alhoewel…)

Misschien moet je nog even kijken bij de foto’s van mijn horloge elders op dit forum, daar kan je zien dat de mijne met dezelfde wijzerplaatopstelling (ook een 7750) wel uitgelijnd is, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dat bij IWC niet hebben opgemerkt, ook niet dat ze het expres hebben gedaan, er is namelijk geen enkele reden voor. Succes met terugbrengen.

WillemH Schreef:

ik kan me bijna niet voorstellen
dat ze dat bij IWC niet hebben opgemerkt, ook niet
dat ze het expres hebben gedaan, er is namelijk
geen enkele reden voor.

Willem, wat bedoel je hiermee? Uiteraard ga ik er ook niet vanuit dat ze het expres doen?

Wellicht was er bij IWC nog niets aan de hand, maar is er onderweg naar de juwelier, de tijd bij de juwelier, of zelfs bij mij thuis in de tussentijd iets met het uurwerk gebeurd, waardoor ze niet meer netjes uitlijnen.

Verschillende meningen hierover op Timezone: http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=997934&mid=3450389&rid=70727&rev=&reveal=

Ik vind het ook een heel mooi horloge gefeliciteerd ermee en ik denk dat het wel goed komt met die datum aanduiding ik vind hem in iedergeval daar niet minder mooi door

gr Pieter

Mijn beste,

“Een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden”

En voor straks; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dit is echt treurig van de wijzerplaat klopt zo niet veel meer. De opdruk
IWC schaffhausen ten opzichte van het datumvenster, wie bedenkt zoiets!
Als je daar op let ben je een kniesoor zou je kunnen zeggen, maar dit
horloge is wel van het merk IWC en komt niet uit China of Rusland, maar is
vervaardigd in Zwitserland. bij een dergelijk horloge mag dit helemaal
niet voorkomen. Als de leverancier daar niets mee doet, is het denk ik
het beste om dit kenbaar te maken bij de Nederlandse importeur van IWC.
Ook de letters en de cijfers van de datum behoren in zo’n horloge excact
op een lijn te staan.

Helemaal mee eens Willem! Ik zou voor omruilen gaan, aangezien nu een andere wijzerplaat op het horloge moet en de dag-datum schijfjes moeten worden ‘afgeregeld’. Ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt.

Niels

Dit is een schitterend horloge!! (tu)

Met die dag-datum zou ik teruggaan. Dat moet beter kunnen voor een IWC.

En ja, over de plaatsing van IWC en Schaffhausen rondom het dag-/datumvenster heeft iedereen zijn eigen mening. Voor mij zou dat ook anders kunnen, maar het weerhoudt me er niet van dit een prachtig horloge te vinden.

In tegenstelling tot een aantal reageerders op de timezone draad waar je naar linkte zou deze afwijking in de uitlijning me teveel storen om er niet minimaal een keer teruggeven aan de dealer aan te wagen. Het is geen echt DOA-geval dus omruil ligt niet in je recht dunkt me, hopelijk wel binnen het coulancegebied dat de AD hanteert en anders wordt het een reparatie. Ermee leren leven kun je altijd nog proberen.

Overigens een krachtige klok, kan me goed voorstellen dat je over de plaatsing van de teksten heenstapt als je deze eenmaal in het echt zag!

Ik zit al een paar jaar achter mijn werkbank en moet helaas op deze
foto vaststellen dat er nog wel iets meer aan deze wijzerplaat mankeert.
Voor een leek mag dit eruit zien als een mooi en stoer horloge, als
uurwerkfreak kom ik daar, gelet op de prijs behoorlijk tegen in opstand.
Als we over rechten spreken, dan lijkt het mij zo dat de koper van
dit IWC horloge hier op zijn minst recht van spreken heeft en wat daar
het resultaat van kan zijn kun je hier niet alvast invullen, door te
stellen dat je door welke regels dan ook, geen recht op hebt. Dat lijkt
mij een wat al te vergaande conclusie.