Nieuwe aanwinst: IWC 371702

Oneens vwb vooruitblik.
Je móet zelfs van tevoren invullen, om een schatting te maken van mogelijkheden en gevolgen. Doen de meeste mensen volgens mij, om een strategie te bepalen in plaats van maar af te wachten wat er op je afkomt.
‘Me dunkt’ staat er. Geen voorspelling, maar een inschatting.
Of die invulling een correcte afloop voorspelt, is een tweede. Daar heb ik me dan ook niet aan gewaagd, al suggereer je dat wel.

Dat hij recht van spreken heeft was ik al met je eens. Mijn voorbehoud tav omruil (of geld terug) komt voort uit de schouderophalende reactie die in de timezone draad wordt aangehaald door iemand die dat van een dealer meemaakte. Ik ga ervanuit dat als jij degene bent die hij tegenover zich krijgt, de zaak tot ieders tevredenhed wordt opgelost.

Ik zit dit zo te lezen, en ook de draad op TZ, en gooi de knuppel maar in het hok: is het wel een echte?! Ik kan dit met mijn beperkte kennis niet beoordelen. De bovenstaande reacties gaan allemaal uit van een echte. Ik zeg dit, omdat de uitlijning van de dag/datum een keer niet helemaal op één lijn kan liggen (vergelijk een secondewijzer die niet precies op 12 staat, maaer er nèt voor of na). Maar de tekst onder het dagvenster… ik kijk hier heel raar tegenaan.

Gerwin

Die tekst onder en boven de datum komt toch overeen met de afbeelding in hun catalogus? Wat zie jij daar voor afwijking in die je doet vermoeden dat het een valse is?

sjokotof heeft gelijk. De uitlijning is niet fraai, maar exact als die van de iwc site. Het horloge is gekocht nieuw bij een AD met alle papieren en box. Geen enkele twijfel over de authenticiteit.

In de timezone thread staan meer afbeeldingen met een niet goed uotgelijnde day/date, maar niet zo erg als bij die van mij.

Ik heb inmiddels de winkel gesproken. Hij is niet op voorraad. Overigens stelden ze eerst reparatie voor. Waarna ik ze vriendelijk vertelde dat het erg zuur is om een splinternieuw horloge alweer weken te moeten missen. Dit begrepen ze en ze gaan uitzoeken of ze er een via de importeur kunnen vinden.

Leuk dat men meewerkt (met jouw hulp :)), hopelijk lukt het ze om gauw een andere te vinden.

Hallo Sjokotof,

Ik ben geen kenner, dat voorop. Maar de foto’s op TZ laten de tekst ‘Schaffhausen’ iets anders uitgelijnd zien. Daar staat de tekst recht onder de dagaanduiding. Op bovenstaande foto staat de tekst niet recht onder de dagaanduing (‘sen’ staat onder de datum, dat is op TZ niet zo).

Ik heb voor de volledigheid ook even op iwc.ch gekeken (had ik verzuimd eerder te doen). Bovenstaand horloge heeft dezelfde uitlijning.

Wat veel belangrijker is: voor Watchme is dit natuurlijk ontzettend vervelend. Succes met een succesvolle afhandeling. En ja, ik haal de knuppel terug. Ik had een paar foto’s eerder moeten bekijken.

Gerwin

[color=darkblue]Hi Gershwin,
Ook maar een leek hier! Maar ik had gezien dat het model 3706 op TZ een staande 3-uursmarkering heeft en dan staat de hele datumbedoening blijkbaar meer rechts en is de tekst anders gecentreerd dan bij dt model waar de 3-markering ligt en de datumvensters naar links schoven (althans dat zei mijn lekenoordeel me toen ik tussen de foto’s heen en weer flipte).

Maar je hebt gelijk: bijzaak, het gaat om de oplossing. We duimen![/color]


van een site waar ze verkocht worden.
Ook een iets te lage datum
en de uitlijning van de IWC en de Schaffhausen zijn als bij deze…

Beetje slordig, inderdaad.

Zojuist dit mailtje aan IWC en de AD gezonden (of ben ik te ongeduldig?):

Dear readers,

Last Monday I contacted IWC by mail and did not receive a response. On Tuesday I contacted ******** (the AD where I purchased the watch) and did not receive a response. I think that for a brand as IWC and a store as ******** customer service should have been better.

Please find attached the Spitfire Chrono which I just purchased. The date and day are not aligned properly as you can see on this pcture compared to the pictures on the IWC website and the pictures of several Spitfire owners who published their pictures on the Timezone forums.

I would like you to exchange the watch as soon as possible as I would really like to wear this beautiful watch.

Kind regards,

MIsschien even een belletje kunnen plegen met de juwelier en met IWC Nederland?? Had je zeker sneller antwoord gehad.
Richemont (daar is IWC van) staat gewoon in het telefoonboek.
Nu komt dit mailtje waarschijnlijk binnen in Zwitserland en dit wordt geforward naar Nederland.

Bedankt voor de tip van Nederland, dat had ik mij niet gerealiseerd. De dealer heb ik al 2x gebeld, en het antwoord was 2x dat ik teruggebeld zou worden.

En zojuist het mailtje van de dealer ontvangen (erg goede service, ik had niet meteen zo opstandig moeten reageren):

Good evening mr. *******,

In my store I have another watch like yours and we expect you to come
and change it for yours. I am sorry if you didn’t get the answer
immediately, but I know my staff tried to contact IWC about your watch.

We also want to invite you for a day trip to the factory of IWC in
Schaffhausen. So you can see with your own eyes the making of these
beautiful watches. You will be contacted by mr. Ridders next Saturday
for an appointment.

Wishing you a nice evening, I remain

Dat is toch heel netjes. Nu is Schaffhausen helaas niet om de hoek, maar dit aanbod moet toch IWC toch wel een poosje gestand kunnen doen tot je eventueel in de gelegenheid bent (er vanuit gaande dat je niet even op en neer rijdt). Wel foto’s maken als je daar bent hè ;).

Succes verder met de afwikkeling, Gerwin

Verzorgd reisje door IWC ?

Dat is toch wel weer heel netjes(tu)

Dat lijkt een prima oplossing… Blij te horen dat IWC en de dealer jouw opmerkingen serieus nemen. Ik deel de algemene mening hier dat jouw klachten terecht zijn – kennelijk deelt IWC ze ook.

Omruilen en genieten maar :slight_smile:
Veel plezier ermee!

groet
Mark

En weer terug naar de dealer, ook deze zag er na een week “misaligned” uit. Net zoals de overige 3717-01’s en 3717-02’s in de etalage. Ik vind het een schande van IWC dat ze die uit durven te leveren.

Ook op Timezone zie je veel foute horloges (50% van dit loopwerk), waarbij de helft zich heeft neergelegd en de andere helft net zo hoog van de toren blaast als ik.

Dit vind ik netjes. En zó ver is Schaffhausen nou ook weer niet. Voor een dergelijke uitnodiging zou ik wel een paar dagen vrij nemen! :slight_smile:

Watchme_nohands Schreef:

En weer terug naar de dealer, ook deze zag er na
een week “misaligned” uit. Net zoals de overige
3717-01’s en 3717-02’s in de etalage. Ik vind het
een schande van IWC dat ze die uit durven te
leveren.

Ook op Timezone zie je veel foute horloges (50%
van dit loopwerk), waarbij de helft zich heeft
neergelegd en de andere helft net zo hoog van de
toren blaast als ik.

En nu ?

en met recht en reden dat je hoog van je toren blaast!