Nieuwe aanwinst: IWC 371702

En nu?

Horloge teruggegeven aan de dealer en aangegeven dat ik of een nieuwe wil waarbij dag en datum wel uitgelijnd zijn of dat deze zo wordt gerepareerd dat de uitlijning goed wordt gezet.

Ik heb er over getwijfeld om het horloge helemaal terug te geven, maar ik vind het te mooi om niet terug te krijgen.

Toch als je kijkt naar dit horloge dan kan je al vaststellen dat IWC bij de goedkopere modellen (niet minderwaardig hoor) uit hun collectie steken laten vallen. Mij is altijd verteld dat IWC zijn valjoux 7750 modellen opwaardeert , dit is waarschijnlijk voor hun een reden om de hoge aanschafprijs voor deze modellen te onderbouwen. (ze moeten toch met een reden komen voor de absurde prijsverschillen van dit type caliber bij de verschillende merken). Ik heb zelf een doppelflieger gehad en deze verzette de datum om 4.00hr.??? Toch ook bij dit horloge basiscaliber 7750. Dit was voor mij een goede reden om er maar weer gauw afscheid van te nemen. Heb nu zelf de Jaeger extreme compressor met bandenwissel mechaniek. Wat een verschil in kwaliteit.
IWC zoekt nu ook zelf naar eigen caliberwerken kijk maar naar de 5000 serie (supergoed), en nu hebben ze dan eindelijk een chrono voor de Da vincie.
Mijn advies koop een jaeger, altijd eigen caliberwerk.(altijd top)
Conclusie is dat IWC commercieel goed vaart bij deze modellen waar ze voor hun goedkope calibers in kunnen plaatsen. (Jammer)

Het is Da Vinci.

van harte met je nieuwe klok, erg mooi …

Er zijn ook 5001’s van IWC terug gestuurd omdat de datum niet in het midden stond. Die van mij stond ook niet 100% “aligned”, maar ik kon er nog vrede mee hebben. Moet overigens wel zeggen dat ‘t minder scheef was dan bij Watchme_nohands’… Die had ik ook terug gestuurd.

Groet
Mark

tjvreeken Schreef:

Mooi horloge(tu), maar… voor zo’n horloge moet
de dagaanduiding toch echt wel beter kunnen en op
één lijn met de datum kunnen staan.

Dat zou inderdaad moeten kunnen, maar ook in de horlogewereld heeft men te maken met toleranties, bijvoorbeeld in de stand van bedrukking van de dagschijf/datumring t.o.v. de vertanding waarin de beide pallen vallen. Deze site
http://www.eta.ch/swisslab/7750/7750.html
(zeker interessant voor de technisch geïnteresseerden onder de forumleden!) geeft een goed beeld van de constructie van de 7750 en daarmee tevens van de meeste andere calibers met eenvoudige kalender.

Waar je als koper wel op kan en zou moeten letten is de datum-/dagverzetting zelf. want er gaat nogal eens wat mis bij het oliegeven. Test dit dus altijd in de winkel. Wanneer de datum- en/of dagaanduiding alleen maar glijdt en niet echt verspringt of het verstellen steeds weer in een andere stand van datum en dag resulteert, dan is zo goed als zeker “verdwaalde” olie de oorzaak en dat betekent eerder vroeger dan later schoonmaken van het mechaniek.

Hartelijke groeten.
Robbert

Absoluut niet!!! Onmiddellijk terug brengen dat horloge. Er zijn meer IWC,s die dit probleem hebben. Mag absoluut niet voor zo veel geld en de naam IWC. De TopGun met vergroot datum venster (beetje cockpitmeter look) is soms ook niet alligned.

Anker

Hij is inmiddels terug gegaan. Ik heb gevraagd om een reparatie en niet om een nieuw horloge. Reparatie kwam na 10 dagen terug en nu staan de dag en datum op gelijke hoogte.

Doe dit dan meteen af fabriek…!

En nu alles vergeten en genieten van je geweldige horloge!