Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge. Verschillende merken en modellen uitgebreid bekeken en gepast. Op enig moment merkte ik dat ik bij het rondje langs de bekende sites steeds vaker terecht kwam bij de Jaeger-LeCoultre Polaris die te koop stond op de site van Ramón (Crown Guard).
Hoewel ik nog een beetje twijfelde, gaf het verzoek van mijn dochter om haar en een paar vriendinnen op te halen vanaf vliegveld Eindhoven het laatste setje. Dit moest gewoon zo zijn. Dus een afspraak gemaakt met Ramón en mijn vrouw gevraagd om mij af te zetten in de stad, zodat ik het horloge kon bekijken terwijl zij mijn dochter en een paar vriendinnen ging ophalen vanaf het vliegveld.
Ik had gevraagd of ik ook een paar modellen kon bekijken, maar toen ik de Polaris in mijn handen had was ik direct verkocht. Een prachtig horloge met een zwarte wijzerplaat met mooie beige indexen en cijfers. Wat mij aansprak, was de combinatie van een stoere uitstraling en de verfijnde afwerking. De beige canvas band, past prachtig bij de kleur van de cijfers en maakt het helemaal af. Naast de canvasband zat er ook nog een nieuwe originele rubberen band bij. Een mooie complete set dus.
Terwijl Ramón de prestaties van mijn Pelagos op de Time Grapher controleerde en ook de waterdichtheid testte, beide positief, had ik de tijd om de andere horloges te bekijken. Maar het was liefde op het eerste gezicht. Het moest de Polaris worden. Al heb ik de Panerai Radiomir (PAM01572) wel op mijn Wishlist gezet
.
Na afronding van de deal belde mijn vrouw om te vertellen dat ik met de trein naar huis moest. De auto zat vol met dames en koffers. Ramón bood direct aan om mij naar het station te brengen. Top. Achteraf was dit helemaal niet zo erg, ik had nu in de trein alle tijd om ongestoord te genieten van mijn nieuwe aanwinst.
Goed bij deze de foto’s: