Jurk
11 augustus 2026 om 11:01
2398
Floydian67:
Super gedaan weer!
SeikoSportura:
Top.
Ha dank jullie wel!! Had er zelf ook veel lol in. Een strip van 9 plaatjes. Meestal doe ik er 1, 3 of 6. Hoe meer tijd hoe mooier het natuurlijk kan worden. Nu heb ik het gecapped op 4,5 uur. En dan is het flink doorwerken .
Zelf vind ik het mooi om bruggetjes te maken tussen de losstaande onderwerpen. De hack van Paul, het onzalige plan van @Rolopalooza , die nieuwe aanwinsten van een aantal leden, het vrij acuut invoering van 2FA.
Zeker! De usuals moeten er altijd in, zoals de muis en niet te vergeten @MonsterT .
Oh zeker . Die was easy en @Floydian67 hielp mij zelfs herinneren.
Omdat @ray1981 ook zo is
13 likes
RoVaGo
11 augustus 2026 om 19:10
2399
Dit is weer als van ouds.
Het lijkt wel een oude jurk maar zo bij de tijd.
Alle paniek verzameld in 9 plaatjes.
Hulde
3 likes
Jurk
11 augustus 2026 om 19:45
2400
Ha! Wat een leuke reactie. Het wordt natuurlijk steeds ingewikkelder om mezelf te overtreffen. Maar een old school Jurk in een nieuwe rokje doe ik het voor!!
9 likes
Jurk
29 augustus 2026 om 22:29
2401
Beste leden, hierbij weer een nieuwe aflevering.
Met deze week in de hoofdrol:
Kostende hond:
Liefhebbers, get ready voor deze aankoopervaring en put your spacesuits on.
Een aantal maanden geleden leende ik mijn Speedmaster 3861 Hesalite uit aan mijn jongste zoon.
Mijn vrouw, onze jongste (29) en ik delen de passie voor horloges. De zoon in kwestie heeft naast een Tag Heuer Formula 1 een Omega Constellation Manhattan (een oudje van mij). En omdat hij een enorme Speedmaster‑fan is, maar dat horloge financieel voor hem (nog) niet haalbaar is, ook twee Moonswatches om de pijn te verzachte…
Man met appel op hoofd:
Een “korte” herintroductie. Na een aantal jaar actiever te zijn geweest, heb ik na het overlijden van mijn broer op een veel te vroege leeftijd (35 jaar) en een relatie die stuk liep in dezelfde periode, ervoor gekozen onze mooie hobby te laten voor wat het is. Soms moet je een hobby loslaten om ruimte te maken voor jezelf.
Inmiddels heb ik, wat langzamer en vele malen bewuster (dat is nog steeds een interne strijd) dan vroeger, een nieuwe kleine collectie opgebouwd:
Jaeger-LeCoultre Master U…
Hangend aan de red bull formule auto:
Afgelopen weekend was het de laatste Dutch Grand Prix op Zandvoort, een hele happening waar elk (relevant) merk (ook buiten de horlogerie) hun kans greep om in de spotlights te staan. Zo deed Tag Heuer dit ook. Groots met de release van de F1 Solargraph Zandvoort editie. En heel stilletjes in de vorm van een exclusief diner.
Op vakantie werd ik ineens gebeld door mijn Tag Heuer AD. Ik moest een specifieke datum blokken in mijn agenda… tja geen idee, maar is goed, doen we. Een tijdje later valt …
Met de trein terug:
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge. Verschillende merken en modellen uitgebreid bekeken en gepast. Op enig moment merkte ik dat ik bij het rondje langs de bekende sites steeds vaker terecht kwam bij de Jaeger-LeCoultre Polaris die te koop stond op de site van Ramón (Crown Guard).
Hoewel ik nog een beetje twijfelde, gaf het verzoek van mijn dochter om haar en een paar vriendinnen op te halen vanaf vliegveld Eindhoven het laatste setje. Dit moest gewoon zo zijn. Dus een afspraak…
Lume aan de onderkant van de wereldbol:
Bij de therapeut op de bank:
Beste forum genoten,
Ik had me vorig jaar al een keer voorgesteld maar dat topic is om moverende redenen verwijderd dus hier poging 2.
Ik ben René, ben 54 jaar en woon in Zuid-Holland.
Een jaar geleden heb ik me aangemeld omdat ik een liefhebber ben van o.a. mooie horloges en een vriend van mij me wees op het bestaan van dit mooie forum. Ik heb me destijds aangemeld en las een beetje mee en af en toe reageerde ik eens ergens op.
Het moet wel gezegd; mijn leven zag er destijds compleet anders…
De Speedy broad arrow:
Aristoteles en Tabula Rasa:
Leeswijzer: hier volgt een lang verhaal over mijn persoonlijke reis naar het horloge, dus voel je vrij om door te scrollen naar de foto’s als je daar geen interesse in hebt.
Toen ik (niet lang geleden) in de wereld van de horlogerie dook, verslond ik de filmpjes van Teddy Balthazar. In één van deze videos noemde hij het “beginners syndroom”: je koopt snel en veel zonder dat je precies weet wat je wel en niet mooi vindt. Je bent beïnvloedbaar door elke tip of aanrader en de beste specs voor de l…
Zeilbootje:
Goedenavond allen,
Ik kijk zonder account al jaren mee met veel plezier. Ik ben een Fries met een voorliefde voor water sport en duikers. Alhoewel de laatste jaren kan ik ook andere horloges waarderen als maar niet teveel op de wijzerplaat staat. Ik was altijd bang voor hackers vandaar geen account. Ik twijfelde een tijd geleden wel toen ik las dat enkele forumleden waren overleden. Ik wilde mijn medeleven betuigen. Zelfde helaas meegemaakt. Een goede horloge vriend van mij en mijn vrouw is ove…
5 likes
TagEd
29 augustus 2026 om 22:33
2403
Haha, nice! Ik ga 'm even rustig bekijken!
1 like
Connie
29 augustus 2026 om 22:38
2405
Ha heel leuk dat ik erin zit. Hang m boven mijn bed
Jammer dat de hond nou juist over mijn horloge moest kotsen. Gelukkig is ie waterdicht
3 likes
Anthony
29 augustus 2026 om 22:39
2406
De wereld rond met @Jurk
Gaaf, prachtig en creatief
1 like
Heel leuk. Bedankt voor 1 van de hoofrollen!
1 like
Plees
29 augustus 2026 om 23:03
2408
1 like
APMV
30 augustus 2026 om 05:42
2409
Wow, wat gebeurt er veel. Rondje horloge wereld met HF als inspiratie
1 like
Wat een geweldige manier om wakker te worden. Op mijn 60e verjaardag met een strip waarin mijn kotsende hond een rol speelt. Heel leuk/mooi getekend weer @Jurk
11 likes
APMV
30 augustus 2026 om 05:59
2411
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nick
2 likes
Rhys
30 augustus 2026 om 06:03
2412
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nick
2 likes
Rhys
30 augustus 2026 om 06:03
2413
En jurk weer bedankt voor een nieuw kunstwerk
1 like
Jurk
30 augustus 2026 om 06:06
2415
Van harte! Dat is dan toevallig. Hopelijk houdt jouw hond dit keer de traktatie voor zichzelf. Was een mooi verhaal en denk dat je zoon er heel gelukkig mee is!
1 like