Ik was al langer op zoek naar een full-size Speedmaster om de collectie uit te breiden. Omdat ik gecharmeerd ben van alles wat niet mainstream is, kwam de Broad Arrow met witte dial en blauwe indexen boven drijven.
Na de uitgebreide NA-Post van @watchguy37 over zijn zoektocht naar de Broad Arrow (1957)
raakte mijn zoektocht in een versnelling. De gebruikelijke kanalen afgespeurd maar niets dat qua prijs/kwaliteit mij kon bekoren. Ik was via Marktplaats dicht bij de koop van een ‘57 maar dat liep spaak vanwege schimmige antwoorden en wisselende standplaatsen.
Een maand geleden deze Speedmaster 3551.20.00 Broad Arrow gevonden. Caliber 3033. Bod gedaan, tegenbod gekregen maar dat vond ik niet scherp genoeg. Eergisteren wilde de verkoper het tegen mijn bod van de hand doen, dus niet lang getreuzeld en toegeslagen.
Het horloge is visueel en qua uurwerk in hele mooie staat voor zijn leeftijd ( Begin dit jaar volledig geserviced door Omega en vakkundig gepolijst. Op mijn pols (19cm) past ‘ie goed, al was ik bang dat hij te fors zou ogen.
De speling van het licht op de blauwe elementen is geweldig! Daarom hier de plaatjes .