Afgelopen weekend was het de laatste Dutch Grand Prix op Zandvoort, een hele happening waar elk (relevant) merk (ook buiten de horlogerie) hun kans greep om in de spotlights te staan. Zo deed Tag Heuer dit ook. Groots met de release van de F1 Solargraph Zandvoort editie. En heel stilletjes in de vorm van een exclusief diner.
Op vakantie werd ik ineens gebeld door mijn Tag Heuer AD. Ik moest een specifieke datum blokken in mijn agenda… tja geen idee, maar is goed, doen we. Een tijdje later valt er een uitnodiging in de brievenbus. Een speciaal Tag Heuer event.
Kort erna werd ik teruggebeld. Ik ben uitgenodigd voor een exclusief diner met Tag Heuer met nog 120 andere klanten van Nederland en Duitsland en mocht 1 persoon meenemen. Gaaf!
We wisten niet wat we moesten verwachten, maar we wisten wel al dat het bijzonder zal gaan worden. Voorbereidingen getroffen: Kleren gekocht voor de dresscode, hotel geboekt op loopafstand… etc.
We werden heel goed ontvangen en de ingang was een soort tunnel waar je doorheen liep. Cool gemaakt!
Daarna kwam je in de ruimte, een grote ruimte met lange tafels in het midden, maar wat de aandacht trok is toch wel de 2026 F1 auto van Max Verstappen, die prominent aanwezig was voor het podium.
En dan… socializen, op de foto met wat (F1) bekendheden, maar vooral alle indrukken opnemen en de aanwezige horloges bewonderen. Hierna aan die lange tafel je naamkaartje zoeken… dat duurde even. ![]()
Nadat de eerste gang geserveerd was, kwam Laurent Mekies (Red Bull Racing Teambaas) het podium op als special guest.
Leuker ervaring, lekker gegeten en een bijzondere avond gehad! Dankjewel Tag Heuer voor deze toffe ervaring!!
Maar waarom belde hij mij nou echt? Nou… om een speciaal horloge aan te kondigen en die uiteraard te verkopen… de Tag Heuer Formula 1 Solargraph Zandvoort editie. Ik kon hem alvast pre-orderen. Na (kort) na te hebben gedacht en in het geheim de foto’s gezien te hebben, heb ik hem aangeschaft. (Foto’s volgen later in dit topic)
Er is heel veel kritiek op dit horloge (en uurwerk), maar hij is geweldig. Hij is niet zo fel oranje als dat velen denken. De details zijn goed, hij draagt lekker licht en de overall uitstraling is gewoon mooi. De bezel is een net iets feller oranje dan het bandje, wat het horloge rustiger maakt dan het op de foto’s doet lijken. De rode uur, minuut en secondewijzer inclusief de rode indices, accenten en Tag Heuer logo maakt het horloge toch echt af. Op rubber is het een heel speels horloge, terwijl ik hem op staal juist als een leuk zomerhorloge beschouw. Het Solargraph uurwerk maakt hem ook ideaal als grab and go watch. Kortom, ik ben zeer blij met mijn aankoop, ongeacht wat anderen ervan vinden. Zie onderstaande foto’s.