Vandaag maar weer eens productief geweest en een horloge opgehaald in Spa (wat had ik graag een aantal uur op Francorchamps versleten maar de herexamens steken daar een stokje voor).
Een Ref. 9046 JLC dresser in 18K Wit Goud. Een van de lugs was verbogen en de kast was gewoonweg ranzig, kwam op een stalen ZRC band die ook op de ballen trok (eerst uitvoering gecheckt of het ook geen witgoud was )
Dus de lug terug gebogen (bankvijs, Tang, polijstdoek tussen en hopen dat je de lug niet afbreekt) de band losgeknipt met de kniptang (aangezien de springbar vast zat in de gebogen lug) en gedemonteerd en wat gekuist.
Ik zou voor een klassieke alligator gaan. Wat een mooi horloge zeg! Kan je helaas niet helpen aan een poetsadvies. Veel plezier ermee en succes met een eventuele verkoop.
Ferm horloge, ben niet zo dol op dressers, al zeker niet zonder secondewijzer. Maar het klopt wel allemaal op dit horloge! Fijne connecties heb jij zeg Ik ga soms eens op de speur maar vind zo’n dingen niet hoor… Respect! Veel plezier ermee toegewenst!
En kwa band gaan we eens zot doen, een blauwe struisvogel…
Ik eerlijk gezegd ook niet meestal, aangezien ik de kans niet heb om als student zoveel in kostuum rond te huppelen dus kan goed zijn dat ik deze terug van de hand doe.
Ik heb cape cod aangeschaft, ik heb het ook toegepast op stalen horloges. Maar ik zie nog steeds dezelfde sporen, werkt het wel of doe ik iets verkeerd?
Ik voel plaatsvervangende spanning . Qua band zeker hagedis (eulit heeft ook mooie). Ik zou misschien zelfs voor zwart gaan. Komt terug in de Romeinse numerals en is een zeer klassieke optie die ook qua zeitgeist goed past.
Vragen staat vrij natuurlijk.Maar aangezien de kans groot is dat ik hem verkoop laat ik dat liever in het midden.Laten we het erop houden dat ik een vrij goede deal heb gevonden. (Pakweg iets meer dan de waarde van het horloge moest dit staal geweest zijn en niet wit goud)