Nieuwe aanwinst, leuk voor erbij :)

Ik heb een haat liefde verhouding met de Seiko SKX007 althans met het model. De afgelopen jaren zijn er al verschillende langs gekomen en weer snel vertrokken maar toch blijf het model trekken.

Nu wilde ik wat anders, op e-bay de goedkoopste 7002-7000 gezocht met een mooie patina wijzerplaat en goede kast. Bij MonsterRob een setje plongeur-wijzers besteld en deze gematched met de patina van de wijzerplaat :slight_smile: Op de baai tevens een mooie mesh gevonden, 13 euro inclusief verzending, wie kan me wat maken…

Het hele zooitje naar Richard gestuurd voor een beurtje, nieuw glas en bezelinsert(deze ga ik nog onder handen nemen, faded rules) en van de week was het al weer klaar, ik ben erg blij met het resultaat, een minimalistische mod met een vintage uitstraling, de zomer is hier in ieder geval begonnen.

VrGr,

Vncnt

Die ziet er helemaal niet verkeerd uit (tu)
En de mesh staat hem prima!

Veel plezier ermee, en wel het eindresultaat showen hè?

Groeten,

Martin

Mooi veel draagplezier ermee(tu)

Goed gelukt, ik ben niet zo van vintage maar deze heeft een mooie uitstaling, ben wel benieuwd hoe het er met de fade bezel uit gaat zien…

Hoe heb je die wijzers gedaan dwz aangepast aan de lume van de indexes?

hharry Schreef:

Hoe heb je die wijzers gedaan dwz aangepast aan de
lume van de indexes?

Douwe Egberts koffie, lekkere koffie :slight_smile:

Gaaf(tu)

Geslaagd (tu)

Proficiat! En nu al erg geslaagd. Vooral de match tussen secondewijzer en de indexen op de wijzerplaat vind ik erg leuk (tu)

Door wijzers in koffie of thee te dopen verkleuren ze dus? Is dat duurzaam, blijft die kleur wel zitten? Leuke tip!

Vette coffee dial :wink:

Gr. Roel

Het moet gezegd: dit ziet er verdomd goed uit!! :~

@Harry: het was gewoon een probeersel, ik had bij Rob wijzers besteld en deze in een kop koffie gegooid, en ja deze was nog heet. Na een paar uur begon het al te verkleuren en ik geloof dat dit het resultaat is na ongeveer 12 uur. Ik heb het ook geprobeerd met Seiko wijzers, de secondewijzer valt uit elkaar na 8 uur en de uur en minuten wijzers worden na een paar dagen gilt :slight_smile: Ik vind het gewoon geinig om wat te knoeien met dit soort horloges, de schade kan nooit groot zijn.

@Roel: de wijzerplaat is onaangetast :slight_smile:

aha… dan is het overduidelijk een creamdial… toch al gauw 7 tot 8 keer de waarde t.o.v. een niet verkleurde :wink:

(tu)

gr. Roel

Ik heb het patina proces de afgelopen weken nog even doorgezet, ik had van Rob een aantal plaatjes overgenomen en deze hardhandig mishandeld :slight_smile:

Het beginmateriaal

Als eerst heb ik het geprobeerd met thee, dat had ik eens gelezen, nou dan moet je zeker heel veel geduld hebben want na 5 dagen geen verkleuring. Toen dacht ik bij mezelf, kerriepoeder!, dat werkt supersnel, binnen 48 uur krijg je een mooie gele verkleuring, alleen een nadeel, de witte letters op de plaat worden ook geel! (:smiley: Toch maar eens wat nieuws proberen, DE koffie, lekkere koffie

Het resultaat mag er best zijn, een mooie patina op de plaat maar kijk uit met de wijzers, na 2 dagen viel de secondewijzer uit elkaar en de uren en minutenwijzer zijn een soort van gilt geworden >X

Gr,

Vncnt

Zeg Vince…

Koop ook eens een paar 5513 MK1 platen en check eens of dat daar ook bij werkt?!

:smiley:

Leuke post en handig om te weten (tu)

Merci (tu)

gr. Roel

mooie mod en leuk topic :slight_smile: (tu)

Erg fraai geworden (tu)

De bezel die origineel op het horloge kwam, zat vol krassen maar was nog wel mooi zwart, dat kan natuurlijk niet :slight_smile:

De bezel in een oplossing van zout en bleek gegooid en een week later, prachtig! De bezel heeft een grijsblauwige kleur en geeft net die finishing touch aan het geheel, ik ben tevreden en denk stiekem alweer aan een nieuw project :wink:

gr,

Vncnt

Een heel mooi, creatief EN inspirerend modje!:~ Ik zou het ook graag willen proberen. Heb je misschien wat tips voor een trouwe volgeling :}? Ik zou namelijk graag een 6309-7290 willen laten ‘rijpen’.

Hoeveel tijd in de koffie geeft 't beste resultaat?

Wat bedoel je met dat de secondewijzer uit elkaar valt? De lume valt eruit ofzo? Of dat de verflaag afbrokkelt? Was dit bij de originle Seiko wijzers of juist bij de plongeurs?

Wat bedoel je met dat de minuten en urenwijzer gilt worden? Vandale geeft alleen gillen/schreeuwen aan. Denk niet dat je dat bedoelt :stuck_out_tongue:
Was dit bij de originle Seiko wijzers of juist bij de plongeurs?

Of beter meer geduld hebben en minder schade met thee? Of lauwe koffie?