Zo weer iets leuks in huis gehaald, een meistersinger muurklok, wat vinden de heren daarvan?
Verder wil ik graag een nieuwe horloge kopen, de reden is dat ik dit jaar 30 jaar wordt, vind ik trouwens een prachtige leeftijd voel me nog het zelfde als 10 jaar geleden maar dat doet er niet toe, ik heb nu weer een reden om een horloge te kopen, het is een hele uitgave voor mij, maar ik heb het er toch voor over!
Vandaag een bezoekje gebracht aan de Juwelier(vandaar ook onze nieuwe aanwinst), ik heb mijn oog laten vallen op Meistersinger, ik zwerf wel eens rond in gedachten van welk horloge ik graag willen hebben, en ik kom steeds bij de 1 zeiger uurwerken uit van Meistersinger, de maat heb ik geen hulp bij nodig het moet een 43 mm worden, maar daarnaast kan je ook kiezen uit verschillende uurwerken, en ik weet niet welke ik kiezen moet, daarom vraag ik jullie, welke kan ik nou het beste kiezen?
Ze hebben de NO 3 Automaat met ETA 2824-2 uurwerk.
Ze hebben de NO 01 met ETA 2801-2 uurwerk.
En ze hebben de NO 02 met Unitas uurwerk.
Ze hebben trouwens ook weer de 1Z in het gamma opgenomen maar die wil ik niet, die is niet mooi afgewerkt.
Dus welke te kiezen, ik heb nog to Juni ongeveer, dus kan nog rustig rondkijken, en vraag me af of het normaal is om om een horloge als dit wat korting te vragen, of een extra band oid, zal wel mooi uitkomen als dat kan!
Ikzelf heb de NO. 1 handopwinder en ben daar erg tevreden mee. Als je het niet erg vindt een horloge met de hand op te winden, vind ik dit een gunstigere keuze dan de NO 3, die weer een stukje duurder is.
Maar als je het mooi vindt om aan de achterzijde een prachtig uurwerk te zien, dan is de No. 2 natuurlijk een perfecte keuze. Door de glasbodem is de Unitas 6497-1 echt een prachtig gezicht. Alleen, de No.2 is een stukje duurder natuurlijk.
Ik heb zelf de No O2 met bruine band en creme kleurige wijzerplaat en er nog geen moment spijt van!
Het Unitas uurwerk ziet er schitterend uit en past ook uitstekend in de 43mm kast.
Kortom: No O2
Ik heb vandaag toevallig een rondje juweliers gedaan in A’dam om te kijken naar een nieuwe klok (voor erbij). Ik heb van alles gepast; Nomos, Maurice Lacroix, Baume et Mercier, Oris, Longines.
Ik heb niks leuks gezien dus nu ga ik mijn Meistersinger na 2 jaar eens verwennen met een mooie nieuwe (echte Alligator) band.
Geweldig is dat he horloge shoppen, ik was vandaag gewoon aan het winkelen met me afgetrapte schoenen en dergelijken, soms zie je dan juweliers denken van wat moet jij hier!
Anderen daarintegen ontvangen je zoals het hoort, direct een bakje koffie er bij, gezellige babbel, dat zijn dan ook de winkels waar ik uiteindelijk zaken ga doen!
Stef mag ik een foto zien van jou horloge, ik heb vandaag alleen de Automaat in mijn handen gehad, stom maar goed kan altijd nog terug gaan om op me gemak te kijken, de kleur die jij hebt wil ik volgens mij ook, is dat kleur AM603 voor de No O2 ?
Dat is zeker mooi, moet nog even kijken en nadenken, de automaat heb ik geen omkijken naar verder, die loopt lekker door, maar deze is wel erg mooi, en ik heb al een horloge met een 2824-2 uurwerk, maar jou horloge heeft weer een ander uurwerk, heb je daar ook een foto van?
Is ook zeker een groot verschil, lijkt erg op het uurwerk van een Laco die ik ooit had, zit ook wel een behoorlijk prijsverschil tussen, maar ook deze doet zijn werk gewoon, hij is nog altijd veel mooier dan de nieuwe 1Z met gesloten achterdeksel!
Misschien ter overweging: het einzeiger principe is gebaseerd op de zonnewijzer, een handopwinder is in dit geval dus ook ouder dan een automaat. Wil je dus in dezelfde traditie blijven waarvoor de 1Z ooit bedoeld is, ga voor de handopwinder!