Nieuwe aanwinst met een roadtrip

Normaal ben ik niet zo van de nieuwe aanwinst topics, maar deze verdient er wel eentje. Begon allemaal met de MIH. Had hem hier ook te koop gezet maar beetje een niche model dus niet veel interesse. Vervolgens ook op TZ-UK gezet, merk je dat de afzetmarkt toch groter is.

Afgelopen donderdag kreeg ik t aanbod om m te ruilen tegen een Panerai. Moest wel wat bijleggen maar dat bedrag viel mij alleszins mee. Maar goed, hoe gaan we het versturen. Ff snel op Skyscanner gekeken en voor 80 euro kon ik op een zaterdag naar London Heathrow vliegen (hoezo lagere prijzen vanwege corona).

Dus tijd voor een roadtrip! Het was enigszins vroeg

Parkeergarage binnengereden op t werk. Bizar om in een uitgestorven pand rond te lopen waar voor corona wel eens 6.000 man op een dag binnen zat.

Treintje pakken naar Schiphol

Rond 8:00 uur in London aangekomen en afspraak gemaakt om op Heathrow af te spreken. Uurtje later kwam Tony met een enorme doos aangelopen. De krant die als ‘doos’ dient bij de MIH viel daar wat bij in het niet.

Toen de doos open ging kwam deze onwijs gave Panerai tevoorschijn.

Van te voren had ik enige lichte twijfels bij de plaat (soms leek de overgang van licht naar donker heel hard). In de praktijk was de overgang gelukkig een stuk subtieler. Nu ben ik niet perse fan van faux-patina en is dit horloge de ‘primus inter pares’ maar desalniettemin stoort het mij niet. Het past ook wel beetje bij het design van het horloge. Het patroon komt vanuit de originele exemplaren die last hadden van radium burn.

Officieel moest ik 10 dagen in thuisquarantaine maar gevraagd aan NHS helpdesk of ik de stad in mocht om iets op te halen en daarna gelijk weer terug te komen. Had daarnaast ook weinig zin om hele dag op vliegveld rond te hangen. Dat mocht (ik vloog namelijk diezelfde dag terug en normaal moet je ook naar verblijfplek reizen) met de voorwaarde dat ik netjes een masker droeg en afstand hield (zoals hier ook geldt). 10 haltes eerder uitgestapt en zo in de frisse lucht naar de Panerai boutique gelopen.

Wilde namelijk bij de boutique kijken voor een extra band. Ze hadden helaas geen banden die goed matchten en ook geen schroevendraaier voor de band. Ze moesten wel lachen toen ik die megadoos uit mijn rugzak haalde om te checken wat voor soort schroeven erin zaten.

Ergens ook wel bizar om weer eens in een compleet andere stad rond te lopen. Iedereen hield overigens netjes afstand en in winkels had echt iedereen mondkapje op. Dat zit hier nog niet echt in systeem.

Weer terug naar t vliegveld gegaan (de doos van 6,5 kilo was ik na paar uur toch wel beu) en teruggevlogen naar NL. Lange dag maar de moeite waard!

Inmiddels thuis het horloge goed bekeken het is echt een onwijs gaaf design. Totaal anders dan een Luminor maar ook anders dan de normale Radiomirs door de 8-kantige bezel.

Uurwerk is cal. 3000. Gangreserve van 3 dagen. Mooi afgewerkt en vult de kast mooi. Vind ik altijd wel een mooi detail als een handopwinder dat heeft. Kast meet 47mm maar draag in de praktijk kleiner, vooral door het ontbreken van lugs. De wijzerplaat speelt ook mooi met het licht en het plexiglas maakt het plaatje helemaal af.

Of het een blijver is weet ik niet, maar ben er echt onwijs blij mee!

En nog een impressie van de hutkoffer erbij. Boek is helemaal in t Italiaans. Leuk voor de plaatjes :wink:

120 likes

Mooi verhaal en horloge! Zo’n trip maakt het toch weer wat specialer. Veel plezier ermee!

2 likes

Mooi reisje en zeker een mooi horloge !

1 like

Altijd gaaf om met een tripje een horloge op te gaan halen. Jammer dat je er dan vanwege die ellende niet een leuk weekendje van kan maken,maar laat dat de pret niet drukken.

Gefeliciteerd met je aanschaf!

1 like

Leuk om te lezen! Mooie Panerai heb je bemachtigd! :+1:

1 like

Mooie trip voor een tof horloge! Leuk om te lezen ook :grin:

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Top klok.

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Zie je niet vaak. Keurig man. Have fun!

Prachtig

1 like

Leuk dat je hem opgehaald hebt. Ik merk aan je verhaal dat het geen blijvertje is, maar welke horloges zijn dat eigenlijk wel :yum:?
Nu eerst even genieten :+1:

2 likes

Van harte met je aanwinst! Leuk verhaal, geniet van je nieuwe horloge.

1 like

Hoe langer ik m draag, hoe gaver ik m vind worden. En daarbij is het echt wel een toevoeging aan mijn collectie die uit veel duikers bestaat. Gebleken dat ik niet echt van de dress horloges ben, dit komt (voor mij) het dichtst in de buurt.

Heb twee keer een 372 gehad (voor mij nog steeds de mooiste Panerai) maar weggedaan door de maat. Pastte ook niet onder mijn manchet. Dan is dit veel subtieler ondanks de 47mm.

2 likes

Heerlijke aanwinst en leuke reis ook! :smile: :+1:

1 like

Heerlijk tripje zo :smile:
Veel plezier met deze aanwinst !

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Prachtig verhaal met een prachtig resultaat. Heel bijzonder verschijning. Mooi :+1:

1 like

Geweldig mooie kleur die plaat. Supertof.

1 like

Van harte proficiat!!
:ok_hand:

1 like