Ruim een maand geleden ben ik mijn zoektocht naar mijn Grail begonnen. In het begin was ik aan het twijfelen over een Hamilton X-Copter of X-Wind of een Oris GMT.
Erg mooie klokken en op het laatst was ik er voor mijzelf voor bijna 90% over uit dat het de Oris GMT zou gaan worden. Toen kwam in diezelfde periode op het verkoopforum deze Breitling Superocean Steelfish (SOSF) van Jur voorbij.
Een mooie foto van de SOSF stond al in het begin van mijn horlogetic, lees: aanmeldingsdatum horlogeforum.nl, als achtergrond op mijn computerscherm. Breitling heeft mij altijd al geboeid, vanaf de tijd dat mijn horlogetic nog aan het sluimeren was, circa 20 jaar geleden en mijn neus zat regelmatig vastgeplakt aan de ruiten van de juwelier.
Na een aantal slechte nachten werd het eindelijk Vrijdag en ben ik met Arie naar Jur gereden om de SOSF op te halen. Hij zat op een erg mooie bruin leren band maar Jur heeft er onder het genot van een bakkie koffie de stalen band voor mij op gezet. De leren band heb ik ook genomen alsook een rubberen.
Jur, bedankt voor je gastvrijheid en de mooie deal en Arie bedankt voor het gezelschap en voor het opletten dat ik recht terug bleef rijden.
Later op de dag heb ik nog een nieuwe aanwinst opgehaald en die staat op de laatste foto van deze reeks.
Deze foto’s zijn gemaakt met mijn mobieltje bovenop die andere aanwinst. Nee, dan bedoel ik niet die foto’s op het paaltje…
gisteren het genoegen gehad om mee te gaan om de breitling samen met maarten bij jur op te halen, was erg gezellig, de lol begon al in de auto, hoe dichter we bij jur kwamen om de breitling in ontvangst te nemen, hoe rooier maarten zijn hoofd werd, het lange wachten moest niet te lang meer duren had ik het idee, anders zou hij ontploffen van de spanning. het was erg gezellig bij jur, en de breitling erg mooi, toen weer naar huis, waarbij ik terwijl maarten rijdend steeds naar zijn horloge keek, ik de weg in de gaten hield, gelukkig weer zonder kleerscheuren thuisgekomen;)
jongens bedankt voor de gezelligheid, en maarten natuurlijk veel draagplezier(tu)
PRACHTIGE aanwinst !
Een van de weinige horloges met witte wijzerplaat die ik mooi vind.
Ook een ontwerp dat nimmer zal gaan vervelen. (tu)
Loop nu maar voorzichtig in huis rond: die klok kan best wat verdragen; je deurstijlen daarentegen…
hee Maarten gozâh! Gefeliciteerd met je heilige graal. En wat gaat er nu door je heen? Mocht je de rest van je collectie nu als overbodig beschouwen dan heb ik nog wel één goed doel over!