Nieuwe Aanwinst.......M'n eerste Rolex

Ik denk dat het er vroeger of later bij elke verzamelaar wel van komt…Een Rolex in de verzameling.
Ik moet eerlijk bekennen, heel lang heb ik dit merk bewust genegeerd. Ingegeven door vooroordelen die er bestaan rond dit merk en (sommige) dragers ervan.

Maar laten we wel zijn…het merk heeft natuurlijk een pracht historie. Het heeft enkele modellen in de lijn die al jaren klassiekers zijn… En misschien willen we heel stiekum er allemaal wel eentje hebben.
Bij mij begon het te knagen toen ik een Sub No-date van dichtbij zag. Functioneel, geen poespas, en degelijk als een Leopard tank.
Beetje bij beetje begon ik me toch te verdiepen in het merk. Nieuw kopen was voor mij geen optie. Ik vind ze nog steeds te duur voor het gebodene. Maar tweedehands moest er toch wel aan te komen zijn met een leuke korting op de nieuwprijs???
Dat viel dus best wel tegen. Tot driemaal toe moest ik een deal aan me voorbij laten gaan, omdat de prijzen weliswaar steeds goed was, maar er mankeerde telkens wel wat aan het horloge.

Over hoe ik aan mijn exemplaar ben gekomen zal ik nog wel eens vertellen op een review die ik van dit model wil maken. Het betreft een Rolex GMT Master II, met het nauwelijks bekende referentienummer 16760.
Mijn model komt uit 1984, en dit is tevens het eerste jaar van de GMT II.

Nadere details ben ik nog aan het uitzoeken, ik volsta nu eerst maar met dit plaatje. Het horloge heeft een servicebeurt gehad, en de kast en band zijn bijgewerkt. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het horloge is zeer accuraat met +1 sec/dag ruim genomen.

gr,
Hans Mennink

Hans , gefeliciteerd met je eerste Rolex!

Erg mooi Hans!

Had zelf eerst ook iets tegen Rolex met al die vooroordelen. Maar ben daar nu van aan het terugkomen. De GMT of SUB gaat er zeker nog komen. Echt een prachtexemplaar, ziet er nog goed uit.

Nog bedankt voor alle Basel nieuwtjes, John ook natuurlijk!

Hallo,

Zeer mooi horloge vooral als je bedenkt dat het al 22 jaar oud.
Van Harte.
Groet Peter

mooie klok, en idd het misstaat niet in een verzameling

Prachtig, heel veel plezier ermee! Mooi onderhouden ook. Ik had ook die vooroordelen, vond Rolex altijd alleen maar een hoog patser gehalte hebben maar ben daar volledig op teruggekomen toen ik mij er meer in verdiepte. Sinds kort heb ik ook een GMT II om de pols en die gaat nooit meer weg!

Gefeliciteerd met je first Rolex, Hans
1984 model, is meteen duidelijk waarom Rolex zo’n goede naam heeft.:slight_smile:
22 jaar oud en na een service beurt weer in nieuwstaat, (tu)
ruim 50 jaar geleden bedacht door Pan Am en 't model verkoopt nog steeds goed,
staat er nog een ander model Rolex op je verlang lijstje voor volgend jaar ?

Groet, André

Gefeliciteerd. Ben benieuwd naar ‘het verhaal achter het horloge’.

Gerwin

Helaas zie ik geen foto…ondanks dat…VAN HARTE GEFELICITEERD met je nieuwe aanwinst. (tu)

Mooi horloge Hans. Zijn die aanzetstukken van de band aan de kast niet wat te klein?

Mooie klok veel draagplezier gr John

Gefeliciteerd Hans! Geweldig horloge! Ik weet zeker dat je er heel veel plezier van zult hebben. Leuk dat het een 16760 is geworden, die zie je iet zo vaak. Rood/zwart lunette blijf ik mooi vinden, ben je van plan om ook nog de andere kleuren te kopen?

… maar dat hoort zo hoor, ze vallen iets binnen de kast.

… geven de indexen nog goed licht in het donker, of is de meeste kracht verdwenen?

@Jurgen, De band heeft referentienummer 78360, de folded end-links hebben nummer 501. Voor zover ik tot nu toe heb kunnen achterhalen, is dit wel de juiste configuratie. Ik dacht dat het gebruikelijk was dat deze end-links bij Rolex ietsjes binnen de lugs vielen.

@Highstreet, De indexen geven nog een heel zwak licht in het donker, de wijzers wel iets meer. Maar ze missen absoluut de lichtkracht van een volledig nieuw exemplaar. Lichtgevens materiaal is Tritium. Onder op de wijzerplaat staat de aanduiding "Swiss -T. Ik vind de vulling van de indices er nog goed uitzien. Ik heb ze ook al wel eens veel geler gezien, bij het bruine af soms.
Misschien dat ik er nog andere kleuren lunettes bij haal. Echter, voor dit model was slechts de zwart/rode variant verkrijgbaar.

@anon45416343NA, Oorspronkleijk stond een sub no-date op mijn lijst. Of een witte Explorer II. Maar deze bevalt me ook zeer goed.

gr,
Hans Mennink

Persoonlijk ben ik ook niet zo van de Rolexen. Zal ook wel te maken hebben met vooroordelen inderdaad, want het zijn natuurlijk technisch perfecte horloges. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

(:D(:smiley:

Gefeliciteerd Hans.
Door de vele GMT’s hier te zien langs komen en al verschillende hersteld, vind ik dit model nog het mooiste van allen.
Hier worden op het forum nogal virussen doorgegeven.

Ik zie ook geen foto…

Gefeliciteerd Hans, het is een beauty.

Ruud