Nieuwe aanwinst: Omega Seamaster 300m zwart

Zoals jullie misschien in dit topic al gezien hebben, was ik deze week een beetje aan het peilen welke kleur jullie het mooist vinden passen bij de Omega Seamaster 300M. (waarvoor bedankt nog!)

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,201886

De ‘uitslag’ (welke voor zwart in het voordeel was!) had uiteindelijk geen invloed op mijn beslissing, want het was sowieso zwart geworden. :slight_smile:

Waarom een Seamaster?

Al sinds mijn horloge-fanatisme heb ik altijd al een oogje gehad op de Omega Seamaster. Dit model heb ik leren kennen door de James Bond-films vanaf 1995 (GoldenEye). Liep ik langs een juwelier, dan bleef ik altijd even kijken naar de Seamaster.
De skeleton-wijzers, de wijzerplaat met golfjes, de gedetaileerde band, het gebolde glas, noem maar op. Al deze kenmerken maken de Seamaster tot een tijdloos, klassiek en vooral stoer horloge. De uitstraling kan zowel een beetje zakelijk als stoer casual zijn.

In de loop van afgelopen jaren heb ik zowel een TAG Heuer als een Omega Seamaster gehad, beide quartz. Vanwege laatstgenoemde heb ik de Seamaster dan ook verkocht, want mijn liefde voor mechanische horloges was door dit forum en horlogetijdschriften gigantisch gestegen.

Sinds meer dan anderhalf jaar ben ik nog steeds trotse bezitter van een TAG Heuer Aquaracer (automaat). Toch mis ik in deze klok een paar eigenschappen. Daarom was ik de laatste tijd erg aan het nadenken over een nieuwe en duurdere aanwinst, gepland in september dit jaar. Het is een beetje als rijden in een Lotus, maar als je een Aston Martin voorbij ziet rijden, dan neem je toch altijd de moeite je nek om te draaien om deze haast perfecte verschijning te bewonderen.
Was ik in een juwelierswinkel, dan ging ik altijd bij Omega kijken.
Vooral Breitling en Omega hebben in mijn zoektocht de revue gepasseerd.

Hoewel mijn planning september was, kon ik haast niet wachten en heb ik afgelopen maandag Van Willegen Den Haag (mijn gebruikelijke juwelier) gebeld om te vragen of ze de nieuwe zwarte Seamaster 300m op voorraad hadden. Helaas niet…
Ik vroeg aan de medewerkster of het mogelijk was deze met spoed te bestellen. Ze deed voor mij de moeite om direct met de exporteur in Zwitserland te bellen en binnen no time belde ze belde me terug met het bericht dat ik donderdag of vrijdag dezelfde week al kans zou hebben het horloge op te kunnen halen. Op verzoek van mij zou ze mijn horloge compleet gesealed voor mij achterhouden. Geweldig toch :slight_smile:

De hele week heb ik met spanning gewacht. Ik ben zelf een type dat weinig geduld heeft als ik iets heel graag wil hebben, dus ik had het niet echt makkelijk wat dat betreft. Op mijn werk spookte het horloge de hele dag door mijn hoofd.
Deze ochtend belde een verkoper van Van Willegen (bij wie ik eerder al twee horloges had gekocht) me op met het bericht dat de Seamaster is ontvangen. Twee uur later zat ik in de trein op weg naar Den Haag.
Zoals gewend bij Van Willegen werd ik uiterst goed geholpen. In totaal ben ik er bijna twee uur geweest. Ook heb ik nog een hele tijd met de verkoper gepraat over horloges.

De Seamaster bevat het Omega Caliber 2500 met Co-Axiale ankergang, die net zoals Caliber 1120 is gebaseerd op de ETA 2892-A2. Eigenlijk is het Caliber 2500C. Caliber 2500A en 2500B schenen nogal wat problemen te kennen, maar de 2500C blijkt over het algemeen feilloos te functioneren. De Co-Axiale techniek van Omega vind ik mooi gevonden, ook al heb ik niet zozeer grote behoefte aan de geprezen meerwaarde. Aangezien Omega al zijn horloges hiermee uitrust, is er geen ontkomen aan, maar dat vind ik niet erg.
Wat wel leuk is, doordat de Co-Axiale ankergang minder vibraties nodig heeft dan gewoonlijk (25.200 in plaats van 28.800 per uur), neemt de gangsreserve van het uurwerk toe van 42 naar 48 uur.
De huidige generatie Seamasters 300m en Planet Oceans hebben Caliber 2500, maar de Aqua Terra’s hebben inmiddels de 95%-manufactuur 8500.

Ten opzichte van de vorige generatie Seamaster vind ik deze generatie veel mooier.
Opvallendste details zijn sowieso “Seamaster” in het rood en geschreven onder het logo en merknaam.
Naast het logo is nu ook “Omega” opgeled (met een streep erdoor). De quartz-versie heeft dat echter niet.

Velen van jullie zullen het met mij eens zijn: Wat is de Seamaster toch mooi en perfect afgewerkt! Op de terugweg in de trein zat ik tegenover een prachtige meid, maar toch kreeg de ‘ronding’ op mijn pols alle aandacht, en dat zegt wel wat! :wink:

Ik ben dolbij met dit horloge wat eigenlijk altijd mijn jongensdroom is geweest!

FOTO’S GELEEND VAN INTERNET (echt foto’s/wristshots volgen nog!)

Van harte met deze nieuwe aanwinst, ik heb zelf de chrono blauwe uitvoering maar het zwart misstaat hem zeker niet (tu).

Groet,

Bojo

Wristshots, zojuist gemaakt!

Mijn beste,

Wel bekome het u, met deze gedenkwaardige aanwinst.
Een pracht van een horloge. Een horloge dat zijn charme tot in de lengte der dagen met gepaste trots laat schijnen, van de toppen der bergen, tot de diepzinnige duisternis der oceanen.
Mijn complimenten!! Eveneens voor jou plausibele verhaal omtrent deze verworvenheid!!
Het is overigens aangenaam zaken te doen met de broertjes Van Willegen. Zowel in Den Haag als in Rotterdam heb ik goede herinneringen.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit diepzinnige horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hallo Coenraad,

Ik moet bekennen, ik zat al met veel smart te wachten op uw zeer fijne/interessante manier van schrijven! Bedankt voor dit leuke en mooie gedicht!

Ook ik blijf erbij: Van Willegen is een topzaak.

Gegroet!

Rogier

Een felicitatie is bij deze wel op zijn plaats wat een prachtig horloge is dat en de keuze voor zwart vind ik helemaal niet verkeerd zou ik zelf ook gedaan hebben

gr Pieter

Gefeliciteerd met deze topper!
Hier zal je nog veel plezier van hebben.

ook namens mij gefeliciteerd met dit prachtige horloge.
rest alleen nog te zeggen… heel veel draag en natuurlijk kijkplezier(tu)

Gefeliciteerd Rogier, zou zeker ook mijn keuze zijn, ik heb het vorige topic gezien over blauw of zwart…dat is natuurlijk heel persoonlijk, zoveel mensen zoveel smaken maar in principe zijn er natuurlijk maar 2 mogelijkheden:lichtzwart en donkerzwart:D;)
Geniet van dit prachtige horloge.

Thanks! :slight_smile:

Mooi, man. Prachtig…

Geniet ervan.

Knap!

Ondanks dat ik “blauw” gestemd heb, is dit natuurlijk ook een uitermate puik horloge! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

van harte met je nieuwe aanwinst (tu)

Leuk verhaal. Toch, die mooie meid recht voor me in de trein had toch zeker mijn volle aandacht gehad. Zoiets negeren voor een horloge, foei hoor (:smiley:

De Seamaster om je pols loopt immers niet weg :smiley: Die griet wel!

Toch heb je gelijk, het is en blijft een tijdloos mooie en gedistingeerde klok. Een subtiel stoer horloge, wat zeker getuigd van een verfijnde smaak. De Seamaster is in mijn geval de afgelopen vier weken op een enkele dag er tussendoor na, niet van de pols geweest.

Je zal er veel plezier van beleven, daar ben ik zeker van.

Groet,

Nico.

Gefeliciteerd man ! :)-D

Had jij nog belang bij die Quantum of Solace folder ?

Is een “zilver” boekwerkje met de peronage’s en zwarte “doorkijkblaadjes” met de Planet Ocean erop…
Stuur ik em naar je toe. Of had je em al ? :wink:

Wie was nou nog zo “Bondgek”?

Blijt mooi!, Heb , zelf in t blauw, maar de zwarte kan me ook bekoren!

Mensen, mijn dank voor jullie leuke reacties!

Het is echt lastig te beschrijven hoe blij ik met dit horloge ben. Ook alles aan het horloge voelt goed aan. Als je de schroefkroon uit- of inschroeft, dan is het net alsof je met je hand over mooie vrouwenbenen wrijft, so smooth! :stuck_out_tongue:

De Seamaster is voor mij ook echt het enige horloge die ik ooit heb gehad die precies aansluit om mijn eisen der perfectie.

MeistersingerFan Schreef:

Gefeliciteerd man ! :)-D

Had jij nog belang bij die Quantum of Solace
folder ?

Is een “zilver” boekwerkje met de peronage’s en
zwarte “doorkijkblaadjes” met de Planet Ocean
erop…
Stuur ik em naar je toe. Of had je em al ? :wink:

Wie was nou nog zo “Bondgek”?

Hey MeistersingerFan,

Ooh dat lijkt me wel heel gaaf hoor! Heel aardig van je!
Ik ben inderdaad groot Bondfan. :slight_smile:

Ondanks dat ook ik blauw getemd had, moet ik bekennen dat dit er heel erg goed uitziet.
Het ziet er zo uit dat de wijzers en indexen veeeeeeeeeeeeel beter uitkomen dan op het blauwe exemplaar.
Ik zou bijna durven beweren dat ik om ben.

Heel erg gefeliciteerd met dit super mooie horloge.