Nieuwe aanwinst: Omega Seamaster 300m zwart

Gefeliciteerd met deze prachtige Seamaster(tu). Maar ja al zo vaak denk je dat dit het ultieme horloge is (spreek uit ervaring) zie je weer een ander en denkt ja die is het helemaal die wil ik hebben. Dus geniet maar heel veel van deze Omega…:wink:

Gefeliciteerd met de aanwinst. Een poosje geleden eens één met blauwe plaat vastgehouden, maar deze is ook erg mooi(tu)

Prachtig Rogier!
Veel genot ervan…

arm meiske… zat een beetje te dingen om jou gunsten… zit ie op dat stukske staal te koekeloeren… zij denken dat die twinkeloogjes haar doen toekomen… nee hoor!.. geniet ervan :slight_smile:

Beste mensen,

Nogmaals u allen ontzettend bedankt voor de warme en leuke berichten en felicitaties. Ook dat maakt het aanschaffen, dragen en koesteren van een mooi horloge helemaal compleet!

Rogier

frenk Schreef:

arm meiske… zat een beetje te dingen om jou
gunsten… zit ie op dat stukske staal te
koekeloeren… zij denken dat die twinkeloogjes
haar doen toekomen… nee hoor!.. geniet ervan
:slight_smile:

Hahahaha :slight_smile:

Het was echter eenzijdig zicht vanuit mijn kant, maar ik vond de Seamaster op dat moment toch echt leuker om naar te kijken. Je bent horlogeliefhebber of niet! :wink:

Proficiat met je mooie aanwinst en bedankt voor 't leuk verhaaltje!

Paar kanttekeningen, Omega had (bij de Bond Seamaster althans) geen opgelegde logo’s. De eerste was bij de 40 jarige Bond editie. Daar was 007 opgelegd.
En ik ben het helemaal met je eens dat zo een opgelegd icoontje supermooi is. Mis dit nog bij de Rolex. Misschien wacht ik met een Sub ofzo totdat ze een logo erop leggen…

2e opmerking gaat over een paar van je webfoto’s. Het valt me op dat sommigen geen golfjes (lijken te) hebben. Kweenie of dit komt door lichtval of dat 't replicas zijn. Het zijn iig geen Bond limiteds, want die hebben oa.a. een opgelegd raampje op de datum.

P.S. Ik moet toegeven dat ik me wel kan vinden in je keuze. Stiekem vond ik het destijds wel jammer dat ie er niet in 't zwart was. Achteraf ben ik nu wel blij met z’n typerende kleur.

Top! Mooie klok. Staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dat zal nog wel even duren vrees ik…
Geniet ervan, enneh, ondanks deze mooie aanschaf moet je toch ook naar de “andere rondingen” blijven kijken hoor!

grtzz
Dennis

marnix_moed Schreef:

Proficiat met je mooie aanwinst en bedankt voor 't
leuk verhaaltje!

Graag gedaan! Ik vind het ook altijd leuk dat erbij te vermelden.
Ben wel vergeten dit te melden: Ik voelde me net een klein kind dat z’n nieuwe racefiets mocht uitpakken! :smiley:

Paar kanttekeningen, Omega had (bij de Bond
Seamaster althans) geen opgelegde logo’s. De
eerste was bij de 40 jarige Bond editie. Daar was
007 opgelegd.

Klopt. De vroegere Seamasters hadden inderdaad geen opgelegd logo. Ik heb ze altijd mooi gevonden, maar ik vond het blauw-wit contrast toch te sterk. Daarom ben ik ook zo blij met het rood.

En ik ben het helemaal met je eens dat zo een
opgelegd icoontje supermooi is. Mis dit nog bij de
Rolex. Misschien wacht ik met een Sub ofzo totdat
ze een logo erop leggen…

Toevallig, hier zat ik laatst ook zo over na te denken. Zo’n opgelegde kroon met merknaam zou onwijs bij dat model passen vind ik. Zo krijgt het toch meer een sjique uitstraling.
Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je lang zal wachten op die nieuwe Sub. :wink: Rolex is naar mijn idee niet zo innovatief om dat op korte termijn te doen. In de loop der vele jaren is er op uiterlijk gebied al zo weinige veranderd aan de Submariners.

2e opmerking gaat over een paar van je webfoto’s.
Het valt me op dat sommigen geen golfjes (lijken
te) hebben. Kweenie of dit komt door lichtval of
dat 't replicas zijn. Het zijn iig geen Bond
limiteds, want die hebben oa.a. een opgelegd
raampje op de datum.

Bij het kijken van de foto’s heb ik speciaal opgelet geen replica’s te kiezen (ik haat ze). Het komt hoogstwaarschijnlijk inderdaad door de lichtinval; ik zie de golfjes op mijn horloge ook niet altijd.

P.S. Ik moet toegeven dat ik me wel kan vinden in
je keuze. Stiekem vond ik het destijds wel jammer
dat ie er niet in 't zwart was. Achteraf ben ik nu
wel blij met z’n typerende kleur.

Ik ook. Omega heeft natuurlijk wel de zwarte Seamaster gehad, maar door de dikke indexen heeft deze naar mijn idee niet helemaal de charme die de nieuwe versie wel heeft.

{edit}foto verwijderd op verzoek van Rogier{edit}

Dennis01 Schreef:

Top! Mooie klok. Staat ook nog op mijn
verlanglijstje, maar dat zal nog wel even duren
vrees ik…
Geniet ervan, enneh, ondanks deze mooie aanschaf
moet je toch ook naar de "andere rondingen"
blijven kijken hoor!

grtzz
Dennis

Haha, dat zal ik zeker blijven doen!

RogierJ Schreef:

Ben wel vergeten dit te melden: Ik voelde me net
een klein kind dat z’n nieuwe racefiets mocht
uitpakken! :smiley:

Je bent denk ik niet de enige! :wink:

Klopt. De vroegere Seamasters hadden inderdaad
geen opgelegd logo. Ik heb ze altijd mooi
gevonden, maar ik vond het blauw-wit contrast toch
te sterk. Daarom ben ik ook zo blij met het rood.

Ik vind blauw/wit wel een mooie combi. Maareh, dat rood kleurt ook met de tip op de secondewijzer. Ik vond dat stukje vroeger juist erg afwijken van de rest.

Toevallig, hier zat ik laatst ook zo over na te
denken. Zo’n opgelegde kroon met merknaam zou
onwijs bij dat model passen vind ik. Zo krijgt het
toch meer een sjique uitstraling.
Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je lang zal
wachten op die nieuwe Sub. :wink: Rolex is naar mijn
idee niet zo innovatief om dat op korte termijn te
doen. In de loop der vele jaren is er op uiterlijk
gebied al zo weinige veranderd aan de
Submariners.

Juist, dat bedoel ik.
Maar denk ook dat het voorlopig niet komt. Ze hebben zojuist een nieuwe Sub gepresenteerd met ceramische bezel, en daar zat geen opgelegd icoontje op. Ik denk dat zoiets wat afleidend zou kunnen zijn voor de professionele duikers. Maar dat ongemak zou ik op de koop toe nemen :stuck_out_tongue:

Bij het kijken van de foto’s heb ik speciaal
opgelet geen replica’s te kiezen (ik haat ze). Het
komt hoogstwaarschijnlijk inderdaad door de
lichtinval; ik zie de golfjes op mijn horloge ook
niet altijd.

OK, maar ook nu lijkt je nieuwe foto-posting van de zwarte Swordhands een replica. De kroonbeschermer lijkt aan het vooraanzicht wel over de kroon heen te gaan. En dat is niet het geval bij de normale Seamaster kast. Het lijkt wel een beetje op de oude Seamaster GMT, maar daar gaat ie er nog meer overheen.

Ik ook. Omega heeft natuurlijk wel de zwarte
Seamaster gehad, maar door de dikke indexen heeft
deze naar mijn idee niet helemaal de charme die de
nieuwe versie wel heeft.

De Swordhands werd ook wel gezien als de meer sportieve duikversie gezien. Schijnbaar klaagden duikers dat de lume van de skeleton wijzers niet goed zichtbaar waren in 't donker. Tja, en als ze dan toch bezig zijn, maar meteen die indexen maar onder handen te nemen. En toegegeven, de Swordhands is stukken duidelijker in 't donker. Maar de Skeletons vind ik voor mezelf goed genoeg. En idd, ik vind em ook het mooist.

Overigens, waar ik wel een beetje problemen mee heb met de nieuwe Prof300, is dat de wijzers iets zijn vergroot. Op zich heb ik geen problemen met de nieuwe look, maar ik vind het wel storend dat het driehoekje van de minutenwijzer nu praktisch op de indexen staat. Ipv er gedeeltelijk tegenaan, zoals op de oude modellen. In 't donker is de afleesbaarheid voor mij hierdoor verslechterd. (td)

marnix_moed Schreef:

OK, maar ook nu lijkt je nieuwe foto-posting van
de zwarte Swordhands een replica. De
kroonbeschermer lijkt aan het vooraanzicht wel
over de kroon heen te gaan. En dat is niet het
geval bij de normale Seamaster kast. Het lijkt wel
een beetje op de oude Seamaster GMT, maar daar
gaat ie er nog meer overheen.

Shame on me, je hebt helemaal gelijk. Heb die site even bekeken en het is inderdaad een replica. (ik heb al wel even aan de moderator gevraagd het plaatje weg te halen)
Ten tijde van het schrijven van die post zat ik op kantoor, dus ik had haastig een plaatje gekoekeld.

De Swordhands werd ook wel gezien als de meer
sportieve duikversie gezien. Schijnbaar klaagden
duikers dat de lume van de skeleton wijzers niet
goed zichtbaar waren in 't donker. Tja, en als ze
dan toch bezig zijn, maar meteen die indexen maar
onder handen te nemen. En toegegeven, de
Swordhands is stukken duidelijker in 't donker.
Maar de Skeletons vind ik voor mezelf goed genoeg.
En idd, ik vind em ook het mooist.

Ben het met je eens dat die sword-hands wat sportiever zijn. Ik vind ze per definitie ook helemaal niet minder dan de skeletons. Sterker nog, ik zou ze zelfs iets beter vinden passen. Wat ik aan dat model toch echt minder vind, zijn de indexen.

Overigens, waar ik wel een beetje problemen mee
heb met de nieuwe Prof300, is dat de wijzers iets
zijn vergroot. Op zich heb ik geen problemen met
de nieuwe look, maar ik vind het wel storend dat
het driehoekje van de minutenwijzer nu praktisch
op de indexen staat. Ipv er gedeeltelijk tegenaan,
zoals op de oude modellen. In 't donker is de
afleesbaarheid voor mij hierdoor verslechterd.
(td)

Wow, is mij nog nooit opgevallen! Grappig.
Heb het even bekeken en je hebt inderdaad gelijk. Ben het ook met je eens dat het oude wat beter past.

Ik heb net gemeten wat de afwijking van mijn Seamaster is over 24 uur.

0 seconden!!

Niet te geloven toch. Al zal ik het wel even een week aan moeten zien om de berekening wat nauwkeuriger te maken. Just for fun…

RogierJ Schreef:

Shame on me, je hebt helemaal gelijk. Heb die site
even bekeken en het is inderdaad een replica. (ik
heb al wel even aan de moderator gevraagd het
plaatje weg te halen)
Ten tijde van het schrijven van die post zat ik op
kantoor, dus ik had haastig een plaatje
gekoekeld.

Ach, geen punt voor mij. Bij de weg, sommige replica sites gebruiken de plaatjes van echte klokjes… :?

Ben het met je eens dat die sword-hands wat
sportiever zijn. Ik vind ze per definitie ook
helemaal niet minder dan de skeletons. Sterker
nog, ik zou ze zelfs iets beter vinden passen. Wat
ik aan dat model toch echt minder vind, zijn de
indexen.

Oh de Swordhands zijn zeker mooi gemaakt, met die lichte bollingerin. En ze zijn vlijmscherp. Zelfs een chirurg zou onder de indruk zijn.
Maar de Skeletons vind ik meer karakter hebben. En passen ook zo leuk met de rest. De rondjes, rechthoekjes, driehoekjes…

Wow, is mij nog nooit opgevallen! Grappig.
Heb het even bekeken en je hebt inderdaad gelijk.
Ben het ook met je eens dat het oude wat beter
past.

Maar de nieuwe stijl maakt het klokje wel stoerder. Jammer dat 't minder goed past.

P.S. Hoe vaak heb je de duikersextensie geopend? Ik gok toch niet meer dan 10x.

marnix_moed Schreef:

Ach, geen punt voor mij. Bij de weg, sommige
replica sites gebruiken de plaatjes van echte
klokjes… :?
Ik weet het. Beschaamtelijk. Aan de andere kant, WIJ hebben een echte Omega. Replicamensen niet.

P.S. Hoe vaak heb je de duikersextensie geopend?
Ik gok toch niet meer dan 10x.

Goed gegokt. Sowieso gebruik ik net als de meeste mensen de Seamaster niet voor waar hij eigenlijk voor gemaakt is (duiken etc). Hoe dan ook vind ik die extentie wel een mooi ding. (bij de Seamaster altijd wel even oppassen dat je met dat verlengstukje van de sluiting onder het asje zit voordat je doordrukt)

Net als bij mijn Aquaracer open ik de extentie wel als ik mijn horloge de wekelijkse schoonmaakbeurt geef. (dan doe ik ook echt elk detail)
Daar ben ik overigens zeer strikt in en ik ga er ook echt uitgebreid voor zitten. Er gaat niets boven een ochtend waarbij je een brandschoon horloge uit je watchwinder kunt halen…

U heeft de ‘limited black’ las ik? Bevalt hij goed? En heb je foto’s?

Je bent zeker niet over een nacht ijs gegaan Rogier, en het resultaat mag er zijn! (tu)
Proficiat & geniet er nog vele jaren van!

Thanks Aguja!
Ik ben er ook echt van overtuigd dat ik jaren plezier ga hebben van dit horloge.

RogierJ Schreef:

Ik weet het. Beschaamtelijk. Aan de andere kant,
WIJ hebben een echte Omega. Replicamensen niet.
Haha, maar ik ben ook een ‘replicamens’. Ik vind 't juist leuk om de nepperds met de echte te vergelijken. Het wordt voor mij leuker wanneer ze beter lijken.
(Ik had eigenlijk nog meer geschreven, maar hou 't hierbij, aangezien sommigen dicussies over replicas/hommages waarderen).

Goed gegokt. Sowieso gebruik ik net als de meeste
mensen de Seamaster niet voor waar hij eigenlijk
voor gemaakt is (duiken etc). Hoe dan ook vind ik
die extentie wel een mooi ding. (bij de Seamaster
altijd wel even oppassen dat je met dat
verlengstukje van de sluiting onder het asje zit
voordat je doordrukt)

Yep, daarom gokte ik op minder dan 10x. Als niet duiker zou ik adviseren em zeker niet te veel te openen. De uitstulpingen die extensie op z’n plek houden is bij m’n titanium al wat versleten. Ferrie heeft er iets aan kunnen doen, maar het is natuurlijk niet als nieuw.
En zo te horen ben je helemaal op de hoogte over de extensie. Hoorde/las wel vaker dat de sluiting niet goed dicht ging. Zat de extensie niet op de juiste plek…

Net als bij mijn Aquaracer open ik de extentie wel
als ik mijn horloge de wekelijkse schoonmaakbeurt
geef. (dan doe ik ook echt elk detail)
Daar ben ik overigens zeer strikt in en ik ga er
ook echt uitgebreid voor zitten. Er gaat niets
boven een ochtend waarbij je een brandschoon
horloge uit je watchwinder kunt halen…

Yep, dan doe ik ook ‘alles’ open. Als je dan toch bezig bent heh… Ik gebruik dan een elektrisch tandenborsteltje met Oral-B extra softe kop. Erg gemakkelijk!

U heeft de ‘limited black’ las ik? Bevalt hij
goed? En heb je foto’s?

Hoho, eerst mij respectvol met U aanspreken en dan vragen of “je foto’s” hebt… :wink: Zullen we het op je en jou houden :):slight_smile:
Yep, ik heb idd de limited black. En hij bevalt me super, met name de strak zwart gelakte wijzerplaat en hoog gepolijst. Hij glanst en weerspiegeld als een dolle. Iemand vond 't zelfs op emaille leek… :stuck_out_tongue:
Het is weer eens wat anders dan golfjes. Alhoewel op een normale Seamaster vind ik wel dat die golfjes er op horen. Dat is juist zo typisch van de Seamaster.

marnix_moed Schreef:

Yep, daarom gokte ik op minder dan 10x. Als niet
duiker zou ik adviseren em zeker niet te veel te
openen. De uitstulpingen die extensie op z’n plek
houden is bij m’n titanium al wat versleten.
Ferrie heeft er iets aan kunnen doen, maar het is
natuurlijk niet als nieuw.
En zo te horen ben je helemaal op de hoogte over
de extensie. Hoorde/las wel vaker dat de sluiting
niet goed dicht ging. Zat de extensie niet op de
juiste plek…

Da’s vervelend. Titanium is wel lichter in gewicht dan staal, maar wel sterker kwa dichtheid. Daarom verbaas ik me wel over die slijtgevoeligheid!

Ik zal hem zelf daarom ook zeker niet te vaak openen. Bedankt voor de tip.

Hoho, eerst mij respectvol met U aanspreken en dan
vragen of “je foto’s” hebt… :wink: Zullen we het op
je en jou houden :):slight_smile:

Haha, sorry. :slight_smile: Ik ben van mezelf redelijk beleefd (althans, dat probeer ik altijd). Als ik nieuwe mensen ontmoet (op kantoor bijvoorbeeld) die ouder zijn, dan begin ik altijd met U. Hoor ik daarna vanzelf wel of ze getutoyeerd willen worden of niet. :slight_smile:

Yep, ik heb idd de limited black. En hij bevalt me
super, met name de strak zwart gelakte wijzerplaat
en hoog gepolijst. Hij glanst en weerspiegeld als
een dolle. Iemand vond 't zelfs op emaille leek…
:stuck_out_tongue:
Het is weer eens wat anders dan golfjes. Alhoewel
op een normale Seamaster vind ik wel dat die
golfjes er op horen. Dat is juist zo typisch van
de Seamaster.

Ben het met je eens dat het een mooi model is. Heb 'm zelf voor het eerst gezien toen hij net uitkwam en daarna nog diverse keren. Toch vraag ik me af waarom ze die golfjes bij dit model weggelaten hebben. Wellicht kwam het niet mooi samen met de 007 op de secondewijzer.

Kom met foto’s alsJEblieft!! :wink:

Schitterend horloge heel veel draagplezier!