Nieuwe aanwinst: Omega Seamaster 300m zwart

RogierJ Schreef:

Da’s vervelend. Titanium is wel lichter in gewicht
dan staal, maar wel sterker kwa dichtheid. Daarom
verbaas ik me wel over die slijtgevoeligheid!

Ik zal hem zelf daarom ook zeker niet te vaak
openen. Bedankt voor de tip.

Euh, dat is ook 12 jaar later en na vele sessies. Alles verslijt dan wel…

Zo ook met de sluiting, ik ben daar best zuinig mee, en toch zie ik dat op het ronde bobbeltje slijtage plekken zitten. Meestal druk ik de drukknoppen ook in wanneer ik de sluiting dicht doe, om dit te beperken.

Haha, sorry. :slight_smile: Ik ben van mezelf redelijk beleefd
(althans, dat probeer ik altijd). Als ik nieuwe
mensen ontmoet (op kantoor bijvoorbeeld) die ouder
zijn, dan begin ik altijd met U. Hoor ik daarna
vanzelf wel of ze getutoyeerd willen worden of
niet. :slight_smile:

Zo ben ik ook :slight_smile:
Ik heb echter gemerkt dat de meeste hier wat meer relaxed en informeel zijn, en dan pas ik me aan. Op de plek waar ik stage heb gelopen, heb ik 1 lijfspreuk meegenomen: “Pas je kledingstijl aan aan de klant en rond af naar boven.” Zo ook hier kwa taalgebruik.

Ben het met je eens dat het een mooi model is. Heb
’m zelf voor het eerst gezien toen hij net uitkwam
en daarna nog diverse keren. Toch vraag ik me af
waarom ze die golfjes bij dit model weggelaten
hebben. Wellicht kwam het niet mooi samen met de
007 op de secondewijzer.

Bij de Bond limiteds doen ze altijd iets aparts met de wijzerplaat. De eerste met 007 op de wijzerplaat ipv golfjes, daarna een vizier, (hm… realiseer ineens dat de eerste 007 PO volgens mij geen andere wijzerplaat had), daarna dus glanzend zwart en PPK motief. Blijkbaar zijn de golfjes te standaard voor een 00-agent. Over de secondewijzer, velen vinden 't te veel een gimmick en over-done. Ik vind het juist erg mooi. Met name icm de glanzende wijzerplaat. De schaduw van 007 is er mooi zichtbaar op.

Apart detail is dat de inscripties hier niet wit zijn, maar zilverkleurig zodat ze meer in lijn passen met de metalen delen. Is op dit plaatje echter niet heel goed te zien.
Een grappig detail is het certificaat/boekje. De witte indexen van de Seamaster op de kaft zijn van lume :stuck_out_tongue:

Hoe mooi ik 't horloge ook vind, de details van de spullen die erbij komen vind ik hier niet zo chique. Beetje te schreeuwiger dik James Bond print met strepen enzo…

Nog even de 2 nadelen (voor mij) van nieuw tov oud:

• de vergrote minutenwijzer, waardoor ie samenvalt met de indices.
  • en ik vind zelf dat de nieuwe achterdeksel met die kleine puntjes meer vuil ophoopt. Maar goed dat ie een beetje tegen water kan, zodat ie regelmatig gewassen kan worden :wink:

Omega heeft natuurlijk wel de zwarte
Seamaster gehad, maar door de dikke indexen heeft
deze naar mijn idee niet helemaal de charme die de
nieuwe versie wel heeft.
Je had 't een tijdje terug over de vergelijking tussen de Swordhands en Skeletons. Kwam ik dit plaatje tegen:

Kom met foto’s alsJEblieft!! :wink:

Oh ja, 2 redenen waarom geen foto’s:

Ik heb mijn Seamaster inmiddels meer dan een week en ik ben er nog steeds (O)mega blij mee!

De afwijking gemeten over 6 gehele dagen is nu ongeveer 2 seconden. Ik heb bewust voor een chronometer gekozen, en nu voel ik waarom. Fantastisch! Ook al zou de afwijking nog wat groter zijn, zou het me niets uitmaken.

Ook erg leuk: Met m’n oor op 3 centimeter afstand van het horloge hoor ik het zuivere getik van het uurwerk al, prachtig! Evenals het vallen van de rotor; het klinkt zo lekker zuiver.

Geen minpuntjes, maar toch een klein beetje jammer:

Zonder zonlicht zijn het logo, “Seamaster” en de golfjes moeilijk te zien. Op mijn blauwe versie was dit allemaal veel duidelijker. Ik weet dat het door de zwarte wijzerplaat komt, maar toch beetje jammer. :slight_smile:

Voor de rest: heerlijk horloge! Ik geniet er elke seconde van en het is elke euro dubbel en dwars waard.

Dat klinkt allemaal prima Rogier, lekker blijven genieten! :)-D

RogierJ Schreef:

Geen minpuntjes, maar toch een klein beetje
jammer:

Zonder zonlicht zijn het logo, “Seamaster” en de
golfjes moeilijk te zien. Op mijn blauwe versie
was dit allemaal veel duidelijker. Ik weet dat het
door de zwarte wijzerplaat komt, maar toch beetje
jammer. :slight_smile:

Ach, de zomer komt eraan, dus ik zou me daar niet sappel om maken:D

Doe je toch 's winters de blauwe om?

tjvreeken Schreef:

Ach, de zomer komt eraan, dus ik zou me daar niet
sappel om maken:D

Das waar. Ook al laat ik m’n horloge niet te veel aan het zonlicht blootstellen. :wink:

Doe je toch 's winters de blauwe om?

Is al meer dan een jaar geleden verkocht. (was de quartz)

Vandaag op mijn werk tijdens het genieten van een bakje koffie even een snelle wristshot gemaakt van mijn vers gepoetste Seamaster (het was toen ook daadwerkelijk 10:10):

blijft strak … ik heb de mijne ook sinds erg lange tijd weer een keer een avondje om …

Veel geluk met je prachtige horloge. Je kunt er gerust trots opzijn.

Groetjes Davy (blauwe seamaster300m)

Thanks!

Dit is 1 van de weinige modellen die ik elke dag nog steeds… sexy vind! Zo te zien kun je er ook geen genoeg van krijgen :wink:

Erg mooie stijlvolle duiker ; zelf heb ik de blauwe versie inmiddels al tien jaar in bezit maar ben helaas helemaal niet te spreken over de kwaliteit (wel over de looks) ;
In 10 jaar 3 x laten servicen ivm tijdverlies ; telkens meer dan 15 minuten per week , erg gepeperde rekeningen
Vorige week (nadat horloge ruim een jaar terug was van service) pakte ik deze uit de doos , wilde datum en tijd zetten en had de kroon in mijn handen !!! gewoon losgekomen , dus horloge is weer terug voor reparatie. Helaas

ws Schreef:

Erg mooie stijlvolle duiker ; zelf heb ik de
blauwe versie inmiddels al tien jaar in bezit maar
ben helaas helemaal niet te spreken over de
kwaliteit (wel over de looks) ;
In 10 jaar 3 x laten servicen ivm tijdverlies ;
telkens meer dan 15 minuten per week , erg
gepeperde rekeningen
Vorige week (nadat horloge ruim een jaar terug was
van service) pakte ik deze uit de doos , wilde
datum en tijd zetten en had de kroon in mijn
handen !!! gewoon losgekomen , dus horloge is weer
terug voor reparatie. Helaas

Dat is wel erg onacceptabel. Ik zou proberen een nieuwe te eisen, ook al is dat lastig.

een nieuwe eisen lijkt me een onhaalbare zaak
Toen het horloge de laatste keer geserviced was omdat deze veel te veel ging achterlopen kreeg ik een rekening van 600,- euro !!! Het horloge zag er als nieuw uit maar ik had hem weggebracht voor een uurwerkservice dus ging niet akkoord met de hoge rekening. Bij navraag bleek het horloge nieuwe wijzers , een nieuwe kroon , nieuwe sluiting band en een nieuwe duikring te hebben. Dit had ik niet verzocht en na een telefoontje met Omega werd de prijs aangepast naar 250,- servicekosten uurwerk , waterdichtheid , testen. Dit bedrag kwam meer in de buurt
Ben benieuwd wat de komende reparatie gaat kosten al moet een kroon oppersen niet te gek zijn maar je weet maar nooit

Nieuwe foto’s:

Zo te zien heb je een kleinere pols dan ik :wink:
4x binnen & 5x buiten.

Haha, goed gezien! :slight_smile:

Gelukkig is de 41mm niet te groot voor mijn pols. (anders had ik wel de midsize gekozen)

No No No! Ken velen die daar achteraf van baalden. De mid-size voelt toch anders aan door de verhoudingen. Zolang ie niet ‘oversized’ is, zou ik voor de 41mm blijven gaan.

Beste forummers,

Het is inmiddels bijna 5 maanden geleden dat ik mijn Seamaster heb gekocht en ik wil jullie graag melden hoe hij bevalt.

Kort gezegd, erg goed!

De afwijking leek in de eerste weken zo goed als nihil te zijn. Nu loopt hij ongeveer 5 seconden per week achter. Helaas achter, maar het is desonanks enorm nauwkeurig en het valt uiteraard binnen de normen van het COSC.

Op de band is een kras van ongeveer 1 centimeter ontstaan (ik weet niet hoe), maar hiervoor moet je nauwkeurig kijken, want het valt gelukkig helemaal niet op.

Voor de rest, ALLES aan dit horloge bevalt me. De schroefkroon, het verzetten van de tijd, de bezel, de band, het voelt allemaal aan als topkwaliteit. Ik vertrouw blind op dit horloge.

Voor mij nooit meer iets anders dan OMEGA!

Kijk weer een echte Omega fan erbij. Ik ben steeds meer gecharmeerd van dit merk.

Veel plezier ermee.

Blijft toch gewoon een heel mooi horloge, al had ik zelf voor de blauwe gekozen. :wink: Heel veel plezier ermee!