Ik heb mijn Seamaster inmiddels meer dan een week en ik ben er nog steeds (O)mega blij mee!
De afwijking gemeten over 6 gehele dagen is nu ongeveer 2 seconden. Ik heb bewust voor een chronometer gekozen, en nu voel ik waarom. Fantastisch! Ook al zou de afwijking nog wat groter zijn, zou het me niets uitmaken.
Ook erg leuk: Met m’n oor op 3 centimeter afstand van het horloge hoor ik het zuivere getik van het uurwerk al, prachtig! Evenals het vallen van de rotor; het klinkt zo lekker zuiver.
Geen minpuntjes, maar toch een klein beetje jammer:
Zonder zonlicht zijn het logo, “Seamaster” en de golfjes moeilijk te zien. Op mijn blauwe versie was dit allemaal veel duidelijker. Ik weet dat het door de zwarte wijzerplaat komt, maar toch beetje jammer.
Voor de rest: heerlijk horloge! Ik geniet er elke seconde van en het is elke euro dubbel en dwars waard.
Geen minpuntjes, maar toch een klein beetje
jammer:
Zonder zonlicht zijn het logo, “Seamaster” en de
golfjes moeilijk te zien. Op mijn blauwe versie
was dit allemaal veel duidelijker. Ik weet dat het
door de zwarte wijzerplaat komt, maar toch beetje
jammer.
Ach, de zomer komt eraan, dus ik zou me daar niet sappel om maken:D
Vandaag op mijn werk tijdens het genieten van een bakje koffie even een snelle wristshot gemaakt van mijn vers gepoetste Seamaster (het was toen ook daadwerkelijk 10:10):
Erg mooie stijlvolle duiker ; zelf heb ik de blauwe versie inmiddels al tien jaar in bezit maar ben helaas helemaal niet te spreken over de kwaliteit (wel over de looks) ;
In 10 jaar 3 x laten servicen ivm tijdverlies ; telkens meer dan 15 minuten per week , erg gepeperde rekeningen
Vorige week (nadat horloge ruim een jaar terug was van service) pakte ik deze uit de doos , wilde datum en tijd zetten en had de kroon in mijn handen !!! gewoon losgekomen , dus horloge is weer terug voor reparatie. Helaas
Erg mooie stijlvolle duiker ; zelf heb ik de
blauwe versie inmiddels al tien jaar in bezit maar
ben helaas helemaal niet te spreken over de
kwaliteit (wel over de looks) ;
In 10 jaar 3 x laten servicen ivm tijdverlies ;
telkens meer dan 15 minuten per week , erg
gepeperde rekeningen
Vorige week (nadat horloge ruim een jaar terug was
van service) pakte ik deze uit de doos , wilde
datum en tijd zetten en had de kroon in mijn
handen !!! gewoon losgekomen , dus horloge is weer
terug voor reparatie. Helaas
Dat is wel erg onacceptabel. Ik zou proberen een nieuwe te eisen, ook al is dat lastig.
een nieuwe eisen lijkt me een onhaalbare zaak
Toen het horloge de laatste keer geserviced was omdat deze veel te veel ging achterlopen kreeg ik een rekening van 600,- euro !!! Het horloge zag er als nieuw uit maar ik had hem weggebracht voor een uurwerkservice dus ging niet akkoord met de hoge rekening. Bij navraag bleek het horloge nieuwe wijzers , een nieuwe kroon , nieuwe sluiting band en een nieuwe duikring te hebben. Dit had ik niet verzocht en na een telefoontje met Omega werd de prijs aangepast naar 250,- servicekosten uurwerk , waterdichtheid , testen. Dit bedrag kwam meer in de buurt
Ben benieuwd wat de komende reparatie gaat kosten al moet een kroon oppersen niet te gek zijn maar je weet maar nooit
No No No! Ken velen die daar achteraf van baalden. De mid-size voelt toch anders aan door de verhoudingen. Zolang ie niet ‘oversized’ is, zou ik voor de 41mm blijven gaan.
Het is inmiddels bijna 5 maanden geleden dat ik mijn Seamaster heb gekocht en ik wil jullie graag melden hoe hij bevalt.
Kort gezegd, erg goed!
De afwijking leek in de eerste weken zo goed als nihil te zijn. Nu loopt hij ongeveer 5 seconden per week achter. Helaas achter, maar het is desonanks enorm nauwkeurig en het valt uiteraard binnen de normen van het COSC.
Op de band is een kras van ongeveer 1 centimeter ontstaan (ik weet niet hoe), maar hiervoor moet je nauwkeurig kijken, want het valt gelukkig helemaal niet op.
Voor de rest, ALLES aan dit horloge bevalt me. De schroefkroon, het verzetten van de tijd, de bezel, de band, het voelt allemaal aan als topkwaliteit. Ik vertrouw blind op dit horloge.