RogierJ Schreef:
Da’s vervelend. Titanium is wel lichter in gewicht
dan staal, maar wel sterker kwa dichtheid. Daarom
verbaas ik me wel over die slijtgevoeligheid!Ik zal hem zelf daarom ook zeker niet te vaak
openen. Bedankt voor de tip.
Euh, dat is ook 12 jaar later en na vele sessies. Alles verslijt dan wel…
Zo ook met de sluiting, ik ben daar best zuinig mee, en toch zie ik dat op het ronde bobbeltje slijtage plekken zitten. Meestal druk ik de drukknoppen ook in wanneer ik de sluiting dicht doe, om dit te beperken.
Haha, sorry.
Ik ben van mezelf redelijk beleefd
(althans, dat probeer ik altijd). Als ik nieuwe
mensen ontmoet (op kantoor bijvoorbeeld) die ouder
zijn, dan begin ik altijd met U. Hoor ik daarna
vanzelf wel of ze getutoyeerd willen worden of
niet.
Zo ben ik ook 
Ik heb echter gemerkt dat de meeste hier wat meer relaxed en informeel zijn, en dan pas ik me aan. Op de plek waar ik stage heb gelopen, heb ik 1 lijfspreuk meegenomen: “Pas je kledingstijl aan aan de klant en rond af naar boven.” Zo ook hier kwa taalgebruik.
Ben het met je eens dat het een mooi model is. Heb
’m zelf voor het eerst gezien toen hij net uitkwam
en daarna nog diverse keren. Toch vraag ik me af
waarom ze die golfjes bij dit model weggelaten
hebben. Wellicht kwam het niet mooi samen met de
007 op de secondewijzer.
Bij de Bond limiteds doen ze altijd iets aparts met de wijzerplaat. De eerste met 007 op de wijzerplaat ipv golfjes, daarna een vizier, (hm… realiseer ineens dat de eerste 007 PO volgens mij geen andere wijzerplaat had), daarna dus glanzend zwart en PPK motief. Blijkbaar zijn de golfjes te standaard voor een 00-agent. Over de secondewijzer, velen vinden 't te veel een gimmick en over-done. Ik vind het juist erg mooi. Met name icm de glanzende wijzerplaat. De schaduw van 007 is er mooi zichtbaar op.

Apart detail is dat de inscripties hier niet wit zijn, maar zilverkleurig zodat ze meer in lijn passen met de metalen delen. Is op dit plaatje echter niet heel goed te zien.
Een grappig detail is het certificaat/boekje. De witte indexen van de Seamaster op de kaft zijn van lume 
![]()
Hoe mooi ik 't horloge ook vind, de details van de spullen die erbij komen vind ik hier niet zo chique. Beetje te schreeuwiger dik James Bond print met strepen enzo…
Nog even de 2 nadelen (voor mij) van nieuw tov oud:
- de vergrote minutenwijzer, waardoor ie samenvalt met de indices.
- en ik vind zelf dat de nieuwe achterdeksel met die kleine puntjes meer vuil ophoopt. Maar goed dat ie een beetje tegen water kan, zodat ie regelmatig gewassen kan worden
Omega heeft natuurlijk wel de zwarte
Seamaster gehad, maar door de dikke indexen heeft
deze naar mijn idee niet helemaal de charme die de
nieuwe versie wel heeft.
Je had 't een tijdje terug over de vergelijking tussen de Swordhands en Skeletons. Kwam ik dit plaatje tegen:
Kom met foto’s alsJEblieft!!
Oh ja, 2 redenen waarom geen foto’s:
- hij ligt bij de horlogemaker.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,189466,189466#msg-189466 - moet het maken/plaatsen van foto’s eerst nog op orde krijgen.
Alvast een voorproefje (die je waarschijnlijk wel kent):
En als aflsuiter een stoere actionshot: