Nieuwe aanwinst: Omega seamaster? Seamaster 600? De Ville? Genève?

Hi HF-ers

Ik ben sinds twee weken trotse eigenaar van deze Omega Seamaster/ seamaster 600/ de Ville/ Genève…

Ik kom zoveel benamingen tegen dat ik zelf niet weet welk model het precies is… en daar is ook dan de vraag aan jullie:

• wat voor model is het? Wat voor uurwerk?
  • hoe werkt dat bij omega? De ene keer zie ik je dit model met ‘Seamaster 600’ op de wijzerplaat of de Ville etc. Op de achterkant staat wel seamaster logo gegraveerd.
  • ik heb een andere band op het horloge gezet. Merk alleen dat de lugs net iets breder zijn… kan dit? Of is dit not done?

Dank voor jullie reactie!
Dave

13 likes

Leuk hoor Dave. :slight_smile: Ik kan je inhoudelijk over de Omega zelf helaas niet verder helpen.

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het in ieder geval niet mooi.

Afgezien van smaak: houd er ook rekening mee dat als de band naar één kant zit en dan onder spanning naar de andere kant wordt getrokken, de bandpen door de verschuivende band kan worden ingedrukt. Als het tegenzit kun je dan je horloge van de grond rapen. Mijn advies: passend bandje zoeken.

3 likes

Inderdaad op zo een mooi horloge hoort een mooie en passende band

1 like

Ik ben geen expert maar een Seamaster case back en een Geneve wijzerplaat? Klopt dit wel?

1 like

Die band hoort echt de juiste maat te hebben, dit is geen gezicht. Op het verkoopgedeelte tref je dagelijks wel geschiktere banden aan. Maar in ieder geval veel plezier met je aanwinst!

3 likes

Even ter aanvulling Geneve, Seamaster en de Ville zijn aparte reeksen van Omega. En om het uurwerk te zien zal ie open moeten :wink:

Ik denk het ook niet, ik denk zoiets

1 like

Mijn Geneve heeft een neutrale case back (afgezien van de tekst waterproof) en dat is op zich niet raar want Geneve was een instap reeks

Klopt die zijn er ook
case

3 likes

Zelf vind ik er dit over:

https://www.google.nl/amp/s/forums.watchuseek.com/f20/vintage-omega-seamaster-seamaster-geneve-138601.html%3Famp=1

In de opmerkingen staat dat de modellen die zowel Genève als de naam seamaster dragen een transitie model worden genoemd.

2 likes

Klinkt plausibel, hopelijk weet iemand hier iets meer hierover, of anders Omega zelf?

1 like

Die van mij ook!

3 likes

Ben benieuwd of de omega kenners hier op het forum iets er over kunnen vertellen!

De Omega van ts klopt niet.
Die achterdeksel komt van een seamaster 600.

3 likes

ts is dat topic schrijver?

Yup

TS = Topic Starter.

2 likes

Omega zal er echt wel meer over weten, maar hoe stel je je dat voor? Naar Zwitserland bellen en de vraag stellen? Denk ook niet dat je bij een Omega dealer deze kennis over de oudjes mag verwachten.

Is de seamaster 600 niet een model werd uitgebracht als de automaat versie?

Mijn omega is een handopwinder

Dat vraag ik me dus ook af… ik heb het horloge van iemand kunnen overnemen die zelf ook de achtergrond niet kende… duseen vintage juwelier die er veel van weet is grootste kans… of een HF-er die de omega- Wikipedia is…