Nieuwe aanwinst: Omega seamaster? Seamaster 600? De Ville? Genève?

Hoezo denk je de cal 601?

Ik las net op Omegaforum het volgende over de functie die overeenkomen met mijn horloge. zoals een date instellen dmv Quickset (uitschuiven van de kroon) dit schijnt allemaal te zitten in de cal 613.

Of zit dit ook in de 601?

1 like

Volgens mij is hier een tool voor nodig, er zitten uitsparingen in de kast.

Nog even de vraag of Omega HQ zit te wachten op vragen van hobbyisten :roll_eyes::yum:

2 likes

Als TS de juiste heeft gevonden dan een 613

1 like

Ach, de horloge-industrie is over het algemeen vrij achterlijk (in de zin niet van deze tijd) en klantcontact wordt geschuwd bij het leven.

Maar uiteindelijk zijn “wij” wel degene die hun waar kopen…

1 like

ja een kast open draaier, er zijn nog andere trukjes, maar dan moet je wel weten hoe het werkt.

2 likes

Ik denk dat caliber 601 zonder datumschijf is. Zoals die van mij. Die van mij heeft 601 caliber als uurwerk.

1 like

Klopt een 613
kan ook deze zijn, maar helaas geeft omega geen caseback erbij in hun archief

3 likes

Komaan Dave hou ons niet langer in spanning :slight_smile:

2 likes

Ik gok toch op een 613, als dit er eentje is uit de transitie periode dan verklaart het dit uurwerk. Later is de Geneve range meer instap geworden.

Mijn Geneve heeft ook een 601 maar ook een geprinte Omega op de wijzerplaat, deze heeft een opgelegde. Meer luxe.

Hopelijk houdt @Dave1979 ons niet te lang in spanning

3 likes

Haha ik werk niet toe naar een enorme onthulling hoor! :joy::joy: ik weet echt niet… was benieuwd naar jullie ervaring en kennis. Beetje Google werk leidt me tot datgene dat ik nu voorschotel.

Heeft er iemand een mooie foto van zijn seamaster cal 601 of 613 om te zien hoe hij er mooi uit ziet?

Bij mij moet het (plexi) glas echt gepolijst worden… enorm veel krassen.

Mijn 601

1 like

Haha ok. Ik bedoel foto’s van omega’s met een 601 of 613 Caliber. Het horloge zelf dus met wijzerplaat…

6 likes

Heel Nice! Is die van jou ook 34mm kast? Of is dat standaard die afmeting?

35mm. 9,5mm dik en een 18mm bandaanzet, orginele kroon en glaasje. Geboren in 1970 :wink:

2 likes

Heel gaaf hoor, mooie wijzerplaat ook!

1 like

Zo te zien zijn jouw wijzers niet hetzelfde als die van @proenski klopt dat?