Nieuwe aanwinst: Omega seamaster? Seamaster 600? De Ville? Genève?

NOS gekocht in 1981. Cal 613 Toen verzamelde ik nog lang niet.
Wel het begin van de hobby in 2012.

Seamaster de Villa ca. 1967 ook cal 613
Heel fijne uurwerken de 600 serie.

Deze cal. 601gekocht van eBay. Wel behoorlijk gepolijst. Maar ja gek op die 600 serie. :wink:

Prachtig!! Inderdaad mooie horloge lijn. Die 600 met zwarte wijzerplaat is ook erg mooi! Heb je die van eBay? Zeker de moeite waard!

Dank je! Ja die laatste van eBay. Uit Engeland. Die zwarte wijzerplaten zijn wel gevoelig voor veroudering. Worden dus regelmatig, als nieuw opgemaakt, aangeboden. Deze ook volgens mij. Geeft niks, als je het maar weet.

2 likes

Heel mooi! De wijzers zelf ook. :ok_hand:t3:

1 like

Ja dit is een redial. Als de verkoper het meld en jij vindt hem mooi zo dan is dat prima natuurlijk.

Klopt he? Altijd gedacht. Als je erg geconcentreerd kijkt zie iets onregelmatigheid bij de punten van de indices.

De verkoper zei toen “heel mooi bewaard gebleven”. En ik was nog erg enthousiast en redelijk naïef toen. Ondanks dat ik het horloge nog steeds erg mooi vindt, steekt me dat altijd een beetje.

1 like

Ik :heart_eyes: van de verwarring bij Omega - Sluit graag bij al dat moois aan met mijn Seamaster 600 Geneve

en met een Seamaster de Ville uit archief - al lang geleden naar een andere pols verhuisd
:thinking:

2 likes

Valt me op dat omega voor hetzelfde (ontzettend mooi) model verschillende benamingen heeft gebruikt: geneve, seamaster, seamaster 600, de Ville… ben wel benieuwd naar het systeem en volgorde in tijd (als dat er juist in zit).

1 like

Dit is een Geneve zonder date uit 1969 in 18 k, op de achterkant staat watwrproof als je goed kijkt. Fotos zijn nog van chrono24.
Groet Martijn

2 likes

Ja ik vind redial absoluut geen probleem mits het wordt vermeld bij een verkoop.

1 like