Nieuwe aanwinst: Omega

Wat is dat? Dutch-Guyen? Want ik vind het niets :smiley:

Mijn MC 2400 heb ik nog steeds hoor, Hans !
En die gaat nooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer weg ! (tu)

… tenzij voor een onderhoudje natuurlijk :wink:

Heeeeel verstandig (of er moet over een paar jaar weer een Omegamania veiling komen, dan kun je na verkoop eerder met pensioen :))

Dutchguy is een of ander persoon die met een razend tempo zijn nieuwe aanwinsten verkoopt, mét goedkeuring van andere forumleden. Dus daarom Dutchguy ik de boel wel, dan heb ik de goedkeuring van de rest tenminste, vind het toch wel fijn als iedereen achter m’n besluit staat namelijk. Betekent veel voor me.

Dus Dutchguyen is niets meer of minder dan blij doen over een aanwinst en het dan nog geen 24uur later verkopen zónder gezeur!! :slight_smile:

Henrik Schreef:

Wat is dat? Dutch-Guyen? Want ik vind het niets

hcptdg Schreef:

. En dan vaak op een ander forum en

gepost onder een andere naam.

dit vind ik ook beetje vreemd… :S

Ach ja, je moet zelf weten wat je doet natuurlijk, mijn zegen heb je. Maar ik kan me er als verzamelaar zo weinig bij voorstellen. Ik koop ook wel eens wat dat ik vol blijdschap hier als nieuwe aanwinst breng en enkele weken of maanden later besluit ik dat het het toch niet is en verkoop ik het. Maar niet elke keer, ik ben immers horlogeverzamelaar.

hcptdg Schreef:

Ik word ook een beetje moe van die juichende
verhalen over een nieuwe aanwinst. Zeker bij JW
zie je het horloge al heel snel daarna weer te
koop staan. En dan vaak op een ander forum en
gepost onder een andere naam. Ook de fraaie Nomos
Orion die ik hem met een flinke korting en nogal
wat kilometers omrijden heb bezorgd zag ik terug
op het Rolexforum. Uiteraard staat het iedereen
vrij om te kopen en te verkopen, maar doe dan wat
minder juichend alsof de langverwachte droom is
uitgekomen.

Ben het met je eens alleen van JW heb ik er stuk minder moeite mee.
Ik vind het een heel stuk minder worden als men Opa en familie er bij haalt en verteld dat Opa ook dat merk horloge had. En dat het zo veel doet met je omdat Opa het had.
En een week later zet men het horloge te koop.
Dat vind ik echt plastic overkomen (td)

Die situatie is geloof ik wel eens voorbij gekomen idd Peter. :slight_smile:

En Henrik, ik denk dat je daar het verschil goed aankaart. Je hebt LIEFHEBBERS en VERZAMELAARS. Zelf ben ik nog niet in de gelukkige positie om een grote kollektie aan te schaffen, dus van de ene verkoop financieer ik weer een volgende aankoop, ik noem mezelf dan dus ook een liefhebber, ik vind het een mooie hobby.

Dat er hier mensen zijn die tonnen per jaar verdienen en daarom maar iedere week een horloge van +5000 kunnen kopen Prima, maar laat de minder bedeelden dan met rust als ze op hun manier de hobby willen financieren AUB.

Hoi Peter. Vind het een beetje jammer dat je deze opmerking nu maakt.
Deze persoon heeft ook mijn Lemania gekocht en heeft mij het verhaal toen uitgelegd.
De vork zat heel anders in de steel zoals jij het hier nu toelicht.
Ik hoop dat diegene het hier zelf nog wilt toelichten want dit verdient ie niet.

Jaap Wim. Ik denk dat het meer gaat om dat je eerst verteld dat dit je holy grail is en 1 maand later de horloge met veel verlies aan het verkopen bent.
voorbeelden hoef ik niet aan te halen of wel…

Inderdaad en met veel verlies kan je geen horloges financieren hoor. En * Dutchguyen betekend niet met toestemming van andere forumleden hoor…

Tijd voor een slotje?

Guus

Tom Koerts Schreef:

Jaap Wim. Ik denk dat het meer gaat om dat je
eerst verteld dat dit je holy grail is en 1 maand
later de horloge met veel verlies aan het verkopen
bent.
voorbeelden hoef ik niet aan te halen of
wel…

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

Jawel, graag zelfs. Ik ben het nu alweer helemaal zat. Was juist weggegaan vanwege jullie oeverloze gezwam bij alles wat ik doe. Mag ik in vredesnaam niet eens meer wten hoe ik mijn leven leid? :s

Bedankt jongens, ik ga ook híer weg. Leuke hobby zo!!

ach Jaap-Wim stel je niet zo aan zeg…
De reden waarom je op DZVL weg bent gegaan is doordat iemand een normale opmerking maakte en jij half flipte. Toen heb je gezegd nooit meer op DZVL te komen maar ondertussen wel onder een andere naam posten op het forum.
Daarbij hebben we altijd goed geholpen bij vragen die je had, ondanks dat je om de week wel een ander horloge had wat je helemaal geweldig vond.
Sorry maar dan snap je het niet helemaal of wel.
En die voorbeelden. Ik weet nog wel dat je die Girard Perregaux en Omega bij Awco hebt gekocht.
Weet nog wel dat ik een aanbieding kreeg voor beide waarbij de prijs op 60% van de aankoopwaarde zat na een goede maand.

Nogmaals het maakt me helemaal niet uit hoe je ‘verzamelt’ maar doe niet of het je grail horloge is en verkoop hem dan onder een andere naam op DZVL…

Bedankt Tom voor je toelichting. Ja 2006… ik weet ook niet hoe het komt dat je achter meerdere berichtjes van mij, in welk topic dan ook, suggestieve opmerkingen moet maken. Ik ken jouw niet, jij mij niet, dus ik vind het een beetje freaky overkomen dat je me blijft volgen over het forum en maar blijft terugkomen op zaken. Ik heb steeds een net antwoord gegeven op berichtjes van je, dus ik voel geen behoefte nu weer uitleg te gaan geven.

Mijn plezier aan het forum wordt er echter zeker niet minder om, maar de kans is aanwezig dat de drempel voor nieuwelingen steeds hoger wordt om het forum levend te houden en als dan ook nog mensen gaan afhaken, dan is dat geen goede zaak.

Veel verzamelplezier allemaal (incl 2006 ;)) Groet Ron

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Veel verzamelplezier allemaal (incl 2006 ) Groet
Ron

Dank je Ron ! :smiley:

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Mijn plezier aan het forum wordt er echter zeker
niet minder om, maar de kans is aanwezig dat de
drempel voor nieuwelingen steeds hoger wordt om
het forum levend te houden en als dan ook nog
mensen gaan afhaken, dan is dat geen goede zaak.

Dat valt gelukkig heel erg mee :smiley:

Tom Koerts Schreef:

Nogmaals het maakt me helemaal niet uit hoe je
’verzamelt’ maar doe niet of het je grail horloge
is en verkoop hem dan onder een andere naam op
DZVL…

Laatste reactie hierop dan want je gaat er maar over door. Btje sneu, vooral omdat je zegt dat het je helemaal niets uit maakt. :smiley: Moet hier wel om lachen, ‘och maakt me niets uit’… oh nee, wat zie ik nou, heeft ie alweer een horloge te koop. Báh nu moet ik wéér reageren enz enz. dus het maakt je eigenlijk wél uit, waarom reageer je er anders steeds op? Of heb je verder weinig dingen om je druk over te maken, prima hoor, maar meld het dan gewoon, dit komt zo wel erg onnozel over namelijk. Steeds maar weer die herhalingen, steeds maar weer uitleg geven etc. Je lijkt wel een klein kind dat op de basisschool steeds vragen blijft stellen, puur om de aandacht op jezelf te vestigen en je boven een ander te stellen door die ander te kleineren. Als dat je taak is in dezen, dan doe je dat heel goed! Je mag trots op jezelf zijn en een leuk stickertje uitzoeken voor op je neus! (tu) Ga zo door, hier hebben we uiteindelijk allemaal wat aan, want wie wil dit nou niet, steeds maar terugkomen op zaken waar eigenlijk niemand écht iets aan heeft. Ach jah… dat houd de boel bezig zullen we maar zeggen.

Volgende week weer een herhaalsessie? Waarover gaan we het dan doen, jij mag het ditmaal zeggen, aangezien het jou helemaal níets uitmaakt en dus waarschijnlijk geen inspiratie hebt. je hebt een hele week de tijd om alles op te kroppen en je te ergeren aan mij, dus ik ben benieuwd wat het onderwerp dan is! Ben benieuwd Tom, stel me niet teleur!!!

Heb ik eigenlijk toch nog een vraag, je zegt zelf al dat ik ze voor ver onder de aanschafprijs verkoop, wat is dan het probleem? Het zou erger zijn als ik over andermans rug om mezelf rijk verkoop terwijl ik net doe ik er ook veel voor heb betaald, dát zou in mijn ogen pas verkeerd zijn. Maar goed, als jij graag ziet dat ik anderen oplicht door de prijs 60% op te drijven, ook prima, alleen zal je mij datniet zo gauw doen omdat ik geen oneerlijk type ben. In tegenstelling tot anderen… (ik noem geen namen, dus ook Tom hoeft zich niet aangesproken te voelen!)

Slotjes doen we hier (vrijwel) niet aan, ik neem aan dat men op een gegeven moment (lees nu :D) inziet dat verdere discussie kansloos is en het zichzelf oplost.

Ik zal er verder niet op ingaan, maar ik vind je verhaaltje uiterst triest.
Als iemand gefrustreerd is, dan ben jij het wel. Althans zo komt het over.
Je hebt ook niet helemaal in de gaten hoe je je hier te kijk zet…

Daarbij kloppen je argumenten niet eens, maar dan blijft deze discussie duren…

En met die 60% bedoel ik niet dat andere geen goede deals hebben, maar dat jij er in hele korte tijd veel geld op toelegt.
Misschien voortaan iets langer nadenken voordat je iets koopt zodat je niet na 1 maand al dingen gaat verkopen.
Dit bedoel ik niet negatief, maar meer uit bescherming voor jezelf.
Maar dat zal wel weer niet mogen…