Nieuwe aanwinst! Panerai 372

Al jaren een zwak voor Panerai. Mijn eerste kocht ik een jaartje of 7 geleden nieuw. Die is echter inmiddels 40% duurder geworden…Uiteindelijk nog een 390 en 112 gehad maar dat was t toch ook niet. Denk dat t gevoelsmatig niet lekker voelde om 5k voor een Unitas te betalen :wink:

Afgelopen zomer ook door Panerai uitgenodigd om met de Sail mee te varen. Heel gaaf en het merk stond weer wat meer op mijn netvlies (direct marketing werkt bij mij dus goed ;))

Uiteindelijk wilde ik weer een Panerai. Maar welke? Sowieso een handopwinder en een simpele uitstraling.

En daar is ie dan. De PAM00372. Heeft veel ‘DNA’ van de vintage Panerai’s van weleer. Plexiglas, een lekker groot uurwerk en een mooie vintage look.

Ondanks de 47mm draagt ie erg comfortabel en vind ik m niet veel groter ogen dan een 44mm Panerai. De band van 26mm springt dan nog wel het meest in het oog. Ik heb @Ko-Banden al gevraagd om een band hiervoor te maken. Mooi glad cognackleurig leer met een langere ‘tail’. Kan niet wachten.

Het plexiglas geeft echt een warm gevoel! Er zit nog een extra glas in de doos voor t geval ie ooit vervangen moet worden. De extra band is ook altijd een leuke gimmick. Helaas ziet rubber er op deze niet uit, dus ook nog eens een wat meer waterbestendige leren band scoren.

Ik ben er iig erg blij mee!

Wat foto’s. Sorry voor de stofjes. Plexi is nogal statisch.

Nummers even via Photoshop verwijderd :wink:

Teutonisch vs. Italian flair

39 likes

Cool!

Van harte met deze prachtige aanwinst!

Fantastisch mooi horloge!

Staat bij mij als vintage liefhebber ook nog op de wishlist!

Gave klok hoor! Veel plezier ermee.

Hele mooie knaller!

Mijn grail ligt ernaast te pronken op de laatste foto! :wink:

Hatseflats!
Mooi hoor :+1:

Prachtig! Ik vond deze wijzerplaat het mooist, zonder extra secondewijzer e.d. Veel plezier er mee!

mooi klokkie

Niiice, proficiat!

Mijn beste,

Fantastisch. :+1:
Een prachtig horloge van een befaamd horlogehuis. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Oef, mooi!

Prachtig! Proficiat!

Perfection!

Schitterend! Begin binnenkort met de band.

Ko

1 like

Prachtig horloge. Heel veel plezier ermee.

Poe wat mooi, op mijn pols is hij toch echt te groot, maar prachtig is hij !

Mooi horloge , evenals de Tudor.

Lekkere dikke klok hoor. Die Tudor is ook erg nice!

Schitterend horloge en mooi in zijn eenvoud. Van harte

Schitterend :thumbsup:
Proficiat met dit geweldige horloge !

Het enige wat ik dan jammer vind is het plexi glas.
Ik zou liever saffier of iets dergelijks hebben, zeker in verband met de grote.
Maar ja , je moet iets te zeuren hebben uiteraard :wink:

Voor de rest , super mooi !!
Veel plezier ermee !

Pieter.