Nieuwe aanwinst: Pontiac Gulfstream Memomatic 14k

Ja hoor…de horloge-koorts heeft me te pakken. Mijn vrouw een goud horloge, dus ik ook nu. Gisteren gescoord, van een betrouwbaar persoon overgenomen. Het is een Pontiac Gulfsteam Momomatic dus automatisch + datum.
Volgens mij heeft een forumlid hetzelfde merk en model Pontiac - dimi080 zie Pontiac Gulfstream
Ook mijn horloge blijkt een jubileum cadeau te zijn geweest in 1965. Zie foto’s
Ik heb vanmorgen het glaasje laten polijsten en ziet er dus weer keurig uit. Ik kan geen P erop vinden dus zal het een vervangend glaasje zijn.
Ik denk dat Pontiac horloges nooit echt duur zullen worden, maar door de gouden 14k kast houdt het wel zijn waarde, vooral een exemplaar met opties als automaat en datum.
Heb natuurlijk vandaag meteen de accuraatheid getest, met 2 verschillende app’s kom ik ongeveer op de zelfde nette waarde van -5 sec per dag. Daar hoef je niet over te huilen !
Ik ben er blij mee…

23 likes

Gefeliciteerd! Mooie dresser hoor.
Ps de waarde zit in je hoofd,niet in de geldwaarde
Het genieten ervan telt echt toch?

1 like

Leuk horloge en ziet er goed uit voor zijn leeftijd

Ja, die ziet er voor zijn leeftijd beter uit dan ik. :wink:

Veel plezier met deze mooie dresser!

Ja, inderdaad zeg ! Als ik in de spiegel kijk, dan denk ik wel eens: wat gaat de tijd toch snel, was ik maar nog jong en fris.

1 like

Net als deze pontiac, heeft dit juist zijn charme!
Zeer mooi horloge. Veel draagplezier :slight_smile:

Ha ha, ik moet terugkomen op mijn eerdere opmerking !. Toch nog de P in het horlogeglas gevonden. Wel heel lastig te fotograven, zie hier.

9 likes

Gefeliciteerd met deze vintage

Mooi horloge van een mooi merk. Ben ook sinds kort aan de Pontiac.

Veel plezier ermee.

Ik heb de vrijheid genomen om je topictitel te veranderen naar de juiste naam: Memomatic.

Je bent nog niet klaar, doe ook Gulfsteam in Gulfstream :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wsl al door een ander gedaan :clap:

1 like

Mooi en vooral stijlvol horloge. Dit is er één die in het echt nog veel mooier is dan je ooit op een foto kan krijgen. Die wijzers zijn ook prachtig. En die ‘P’ in het glas😍

Mooi en een horloge met karakter. Zwart staat hem overigens ook goed. Veel draagplezier

Serge

Dank voor de reacties. Wat vinden jullie van een double gouden horlogeband ? Of hoort dat niet bij deze Pontiac ?

NOOIT doen
Ze maken de lugs op den duur kapot

2 likes

Top ! bedankt voor je reactie.

Prachtig horloge in mooie conditie, een stijlvolle ingetogen dresser. De huidige hagedis staat hem goed vind ik, mooie warme uitstraling met dat goud. Mocht je de band willen vernieuwen, dan is zo’n “echte gouwe” wellicht nog fraaier op een cognac “luxe” échte hagedisband?
Veel draagplezier samen!

Chique!

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Ziet er goed uit en ook een mooie band. :ok_hand:t4:
Geniet ervan!!

Ja, dank je wel.