Nieuwe aanwinst Pontiac hydraulica 20

Hallo Frans,

Bedankt voor de link…heel wat leesvoer! :wink:

Horloge is niet open geweest maar geloof wel dat die man weet waar hij over praat en ga dus maar af op zijn advies.
Op zich eigenlijk wel jammer want zou graag het uurwerk eens bekijken :wink:
Wel netjes dat hij niet gewoon een beurtje probeerde te verkopen.

Ga binnenkort nog eens langs met mijn laco beobachtungsuhr om te zien of hij een idee heeft wat daarvan de reparatiekosten zullen zijn en wie weet wil hij de kast van de pontiac wel even openmaken voor wat foto’s.

Groeten, Eric

Hallo allemaal,

Even een update over mijn pontiac :wink:
Ik kocht afgelopen zaterdag op de braderie in Lille een speciale sleutel voor het openen van de kast!
Bizar dat ik dat tussen alle meuk tegenkwam…

Heb ik er eindelijk eens in kunnen kijken :slight_smile:
Had eigenlijk een duikhelmpje verwacht aan de binnenzijde van het deksel maar dat was niet het geval.

Uurwek is gemerkt cs 2452 en eta merkje.
Hier wat foto’s die ik met mijn telefoon heb genomen dus hoop dat het wat is…




Groeten! Eric

1 like

Geen helmpje, maar toch wel een deksel volgens het compressor principe? Heb je verder nog mooie horloges gezien in Lille?

Fantastisch zo’n vondst! Ik denk dat er op de buitenkant ooit op z’n minst een patent nummer heeft gestaan.

Als ik het deksel zo zie en vergelijk met wat plaatjes van compressorkasten lijkt het me wel te kloppen :wink:

Er waren wel een paar stands met horloge verkopers en die hadden zeker wel mooie vintage horloges bij,behoorlijk wat tissot gezien e.d.
De verkoper van mijn sleutel was een Belg en had nog meer gereedschapjes te koop maar aangezien ik zelf niet thuis ben in het daadwerkelijk opereren van uurwerken heb ik er voor de rest niks van gekocht.

Kocht nog wel een leuke Seiko diver automaat voor 5€ maar daar is het mineraalglas nogal van gekrast…loopt voor de rest prima.

Bij mijn Pontiac Hydraulica kwam er allemaal tekst op de achterkant tevoorschijn toen ik hem met korrel 2000 schuurpapier had gepoetst, echt uit het niets, heel apart…

Er staan wel nummers op het deksel die goed zichtbaar zijn maar dat zijn het model en serienummer…
horloge is niet zodanig versleten dat een patentnummer niet meer zichtbaar zou zijn :wink:

Oeps, gemist…

Mooie aanwinst!!!

Veel draagplezier!

Bedankt :wink:

Balen!

Mijn vriendin was in de tuin bezig en vroeg me om een paar fruitkistjes die ter decoratie in een hoek stonden even een kopje kleiner te maken…
Was even vergeten dat ik mijn pontiac aanhad en na wat driftig op de kistjes te hebben geramd met een hamer om ze in de container te kunnen proppen doet mijn horloge het niet meer…baal als een stekker want het is toch echt wel mijn favoriete horloge.

Neem aan dat er iets is gesneuveld in het mooie uurwerkje dus wil hem laten repareren.

Wat sneuveld er het snelst bij wat hardhandige schokken aan de pols?

Echappement denk ik zo, toch maar even snel naar de horlogemaker. Succes.

Beetje oude koeien syndroom gezien de eerste plaatsingsdatum van dit topic maar heb sinds vrijdag deze mooiert weer terug van reparatie en beurt!

Heeft allemaal wat langer geduurd dan eigenlijk gedacht maar so be it…hij kan er weer een paar jaar tegen aan.
kan mijn ogen er niet vanaf houden! :wink:

14 likes

Prachtig horloge. Ik ga ook maar eens wat rommelmarkten bezoeken

Wat een geweldig mooie pontiac :+1:
Hoop er ook nog eens één te kunnen kopen.

Geniet ervan!!

Top klok, erg mooie vonst, goed dat je hem een service hebt gegeven!

Nou dat kan niet veel beter denk ik :smile:

Ik heb zijn oudere broer nog gehad.
Ligt nu bij een bekende dealer in de US.

Erg mooi horloge!Deze kastvorm ben ik in mijn zoektochten op het web een paar keer meer tegengekomen maar die van mij niet…dit model is dus ouder dan die van mij?

Jup, dit is begin 60s. Jouwe eerder 70s

Ok, bedankt voor de informatie :wink: