Nieuwe aanwinst - Red Submariner

Ja, staat een aantal posts hier boven :smile:

Mooi horloge!

Zo, deze had ik even over het hoofd gezien! Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst. :thumbsup:

Erg mooi horloge zeg! ook tof op die band :slight_smile:

“Ghost” bezel? Het moet echt niet gekker worden. Kan er met mijn pet echt niet bij dat hoe verrotter er iets uitziet hoe mooier mensen dit vinden. Vrouwen worden er met de tijd ook niet mooier op.

Die van mij wel. Al moet ik er bij vermelden dat m’n ogen iets achteruit gaan.

Btw Ramone, ik vind 'm wel wat hebben, zo’n klok met patinĂ©.

:ok_hand:

Elf.

2 likes

:smile: We zullen haar even op deze post attenderen!

1 like

Ze zit met 'n zak chips naar Robinson of iets dergelijks te kijken. Heb je geen kind aan op dit moment. “HĂ© schat?” (respons) , Huh, zit te kijken ???

:grin:

Elf.

Misschien wil de drager van zo’n afgeragd stuk ijzer graag horen dat hij en zijn klok vast heel veel hebben meegemaakt, maar dat hij - itt tot z’n klok - er nog best goed uitziet.

Met een nieuw horloge zou dat andersom en dus niet ego strelend zijn :slight_smile:

Maar als je dan een oud brok ijzer wilt is dit wél een topstuk, veel plezier ervan!

Sommige mannen (zoals ik) wel hoor
 :sunglasses: Ben er alleen nog niet uit of horloges mannelijk of vrouwelijk zijn. Blijkbaar mannelijk?

Helemaal prima dat jij het horloge niet mooi vindt, zoals ook al bleek uit je vorige post van gelijke strekking, maar ‘verrotter’ lijkt me hier een wat onnodig negatieve term. Beschadigingen leveren (in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken) namelijk in principe geen premium op. Patina, zoals natuurlijke verkleuringen van wijzerplaat, tritium of bezel, wĂ©l. Het soort patina kan ook een enorm verschil uitmaken voor de beleving en waarde, maar ik zal geen poging wagen om dat uit te leggen. Het is in ieder geval een beetje inherent aan ‘vintage’, nietwaar? Er zit een hoop tussen enerzijds NOS en anderzijds ‘kapotgepolijst + servicedial en -wijzers’ etc. in. Het zou ietwat saai en onlogisch zijn als alle vintage horloges exact dezelfde waarde hadden - dan kun je inderdaad net zo goed nieuw kopen.

Was jij trouwens ook niet degene van de uitspraak ‘automaat of quartz, het boeit me niet, ik let alleen op de voorkant’ of iets dergelijks? Die is in ieder geval wel blijven hangen. We beleven de horlogehobby blijkbaar allemaal op een andere manier :slight_smile:

7 likes

@dreski komt er uiteindelijk wel @Ramone. hij overweegt nu een Tudor of Breitling, terwijl hij daar vroeger ook niet al te veel van moest hebben

[quote=“dreski”]Ik zie dat de prijzen van Hamilton ook een flinke upgrade hebben gekregen. Ik had me voorgenomen om eens te gaan sparen voor een mooie Certina maar ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik heb een aantal prima horloges waarvan ik niet het gevoel heb dat ik genaaid ben toen ik ze kocht. De tijden van een lage dollar en goede deals zijn echt voorbij. Merkbeleving doet mij ook niet veel. Zeker niet als er een forse prijs voor moet worden betaald. Ik zie mijzelf eigenlijk niets meer kopen.
Ik blijf nog wel meekijken natuurlijk maar nieuwe aanwinsten zullen jullie niet meer van me zien.[/quote]

Als Hamilton omhoog is gegaan zal Certina daarna wel volgen ben ik bang voor.

Mmmmmm, een Oris zou ik nog wel opnieuw willen hebben. Maar daar zijn de prijzen ook al wezenloos van gestegen de laatste, pak 'm beet, 4 jaar. Ik weiger om 1650,00 neer te tellen voor een Selitta met een rode rotor.

Voor de rest zou ik niet weten wat te kopen. Ik ben wel happy met wat er nu in de la ligt.

Elf.

Quote was niet van mij. Van @dreski op 16 april.

Ik blijf gewoon kopen (en soms verkopen).

Yeah, je heb gelijk. :sweat_smile: Sorry de snorry.

Dreski zegt zeker een aantal keer per jaar dat hij er mee stopt, om vervolgens er weer een dozijn te kopen. :grin:

Elf.

Kijk dat ik ziek ben dat is natuurlijk duidelijk. Je komt gewoon niet van die verslaving af. Verandert er iets in je leven waardoor je het financieel beter krijgt dan trekt het toch weer. Ineens ga ik weer aan high end denken.
Mijn vrouw heeft gelukkig een goede houdbaarheidsdatum maar ik ben natuurlijk ook heel erg zuinig op haar. :wink: De term verrot is erg extreem inderdaad maar ik vind de termen Ghost en patina vaak een beetje lachwekkend. Ik zou deze Rolex het liefst weer willen restoren maar het maffe is dat de waarde dan weer omlaag gaat. Patina vind ik wel weer mooi bij bronze of brass. Op de een of andere manier hoort dat erbij.
Ik denk dat je in 10 jaar posts wel veel meer tegenstrijdige uitspraken kunt vinden trouwens. Ik ben wat dat betreft net zo veranderlijk als het weer hahaha.

1 like

In het Duits vrouwelijk :wink:

1 like

Heb je op Uhrforum de Oris voor minder dan 500 euro gezien? Als ik het nu had, zat ie om m’n pols

Kom 'm zo snel niet tegen. Linkje ?

Elf.

pm

Voor de liefhebbers nog even een shot (iPhone 5 + voorzet-macro-lensje van de Hema) waaruit vrij onomstotelijk blijkt dat het inderdaad om een Mk IV gaat (een paar sleutelwoorden: ‘red over white’, open zessen en natuurlijk ‘feet first’):

9 likes