Nieuwe aanwinst *RODANIA*

Chronograaf/alarm Quartz

Vind 'm wel wat hebben. Zie wat Breitling-, Seiko- en ongetwijfeld nog wat invloeden. Maar ziet er helemaal niet verkeerd uit. Gefeliciteerd!
Moet eerlijk zeggen dat ik, behalve dat ik de naam weleens ergens voorbij heb zien komen, het merk eigenlijk niet goed ken. Maar ik vermoed dat dit een ‘Eurasian’ merk is (of Chinitsers of Zwinees)?:wink:
Veel plezier ermee.

Ziet er leuk uit, veel plezier er mee!

Voor de Belgen onder ons zal Rodania veel bekender onder oren klinken.
Rodania is van oorsprong een Zwitsers merk. De man (Zwitser) achter Rodania is toen (jaren '70 ?) getrouwd met een Belgische vrouw en is ook nog eens verliefd geworden op ons Belgenlandje.
Hij heeft zich zelf hier gevestigd (de man gaat meestal naar de vrouw :slight_smile: ) en Rodania verder uitgebreid.

Rodania is dus heden vandaag een Zwitsers/Belgisch merk.

Meer vind je ook op www.rodania.be

2 likes

Heel leuk, ik heb dit horloge ook nog steeds van uit de periode voor mijn horlogegekte ;). Hij ziet er bij mij alleen iets gehavender uit.

Rodania is in Nederland inderdaad niet bepaald bekend, maar als gewone juwelier in België ben je bijna verplicht om het te hebben (tenminste in de periode dat mijn ouders een juwelierszaak hadden).

Ik heb deze onlangs nieuw gekocht in men geboortedorpje bij een kleine juwelier die stopte met de zaak.

Je zegt dat je deze ook nog hebt van voor je horlogegekte… dus mag ik aannemen dat het bij deze wat begonnen is :wink:

Vroeger had ik ook wel wat Rodania’s bij de start, maar na een periode van Fortissen , Glycine’s , Tag Heuer ,… ben ik nu héél blij met men back to te roots klokje.

Deze zit héél degelijk in mekaar met een zéér leuk quartz werkje. Zelfde van uit de Thierry Bousten reeks als ik me het goed herinner.

Het zou tof zijn moest je nog een foto’ke tonen van de jouwe.

Enne rest mij nog de vraag , waarom heb je de zaak niet overgenomen/verdergezet?

Groeten Gunther

Hoi Gunther,

Ik heb deze onlangs nieuw gekocht in men
geboortedorpje bij een kleine juwelier die stopte
met de zaak.

Het is wel al een wat ouder model, dus het zou kunnen zijn dat dit nog wat oude voorraad was. Maar daar is natuurlijk niets mis mee.

Je zegt dat je deze ook nog hebt van voor je
horlogegekte… dus mag ik aannemen dat het bij
deze wat begonnen is :wink:

Nou, deze was nog wel van ruim voor dat de gekte begon ;). Maar het was wel mijn favoriet voor een aantal jaar. Tegenwoordig draag ik hem eigenlijk niet meer, alhoewel ik hem wel nog steeds mooi vind.

Vroeger had ik ook wel wat Rodania’s bij de start,
maar na een periode van Fortissen , Glycine’s ,
Tag Heuer ,… ben ik nu héél blij met men back to
te roots klokje.

Ik heb ook nog een Rodania Dakar die ik geërfd heb van mijn vader. Die is wat minder mijn smaak, maar zal zeker nooit weg gaan (net als deze trouwens).

Deze zit héél degelijk in mekaar met een zéér leuk
quartz werkje. Zelfde van uit de Thierry Bousten
reeks als ik me het goed herinner.

Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad en ik heb hem verschillende jaren lang 24 uur per dag gedragen. Ik ben alleen niet zo’n fan van de manier waarop je de tijd in moet stellen. Dit gaat nogal indirect en daar heb ik nogal eens op gevloekt ;). Er zit trouwens een Miyota 3S10 in. In de Dakar zit hetzelfde werkje, dus ze zullen hem wel vaker gebruikt hebben inderdaad.

Het zou tof zijn moest je nog een foto’ke tonen
van de jouwe.

U vraagt, wij draaien :). Hij is wel al van een tijdje terug en nogal donker :

Enne rest mij nog de vraag , waarom heb je de zaak
niet overgenomen/verdergezet?

De zaak was ook al stopgezet voordat de gekte echt goed was losgebarsten. Daarbij komt dat het tegenwoordig ook niet echt leuk meer is om een (klassieke) juwelierszaak te hebben. Ik heb ook het geduld denk ik niet om in de zaak te staan. Het inkopen (van horloges) was daarentegen wel altijd erg leuk ;), waar ik ook vaak bij mocht helpen.

Groeten,

Sven

Vind echt niks aan een Rodania…sorrrryyy…

a117123 Schreef:

Vind echt niks aan een Rodania…sorrrryyy…

Beetje kort door de bocht. Een merk met zwitserse historie vanaf 1930. Er is nooit een model geweest wat je kon bekoren dus?

Ook nog officeel sponsor van de Rode Duivels.

Ik snap niet waarom een groot merk dit nooit met het Nederlands elftal heeft gedaan. Ze zouden als warme broodjes gaan.

dreski Schreef:

a117123 Schreef:


Vind echt niks aan een Rodania…sorrrryyy…

Beetje kort door de bocht. Een merk met zwitserse
historie vanaf 1930. Er is nooit een model geweest
wat je kon bekoren dus?

Ook nog officeel sponsor van de Rode Duivels.
http://www.rodania.be/images/sized/images/uploads/
rode-duivels2-795x356.jpg
Ik snap niet waarom een groot merk dit nooit met
het Nederlands elftal heeft gedaan. Ze zouden als
warme broodjes gaan.

TW Steel?:smiley:

Ik kan het niet beter verwoorden (tu)

Hey Sven , bedankt voor de leuke respons. Nu weet ik ook welk quartz werkje er precies in zit , thanks (tu)

Proficiat!

Veel plezier met je horloge! Deze is te druk voor mij…

R

r

Top man! Weer een oud topic van 2 jaar oud omhoog ketsen. We waren er eindelijk van af :joy:

1 like

Bij Rodania moet ik altijd aan die wielerkoersen denken waar de reclames uit de luidsprekers knalden. Tatatata Rodania!


1 like

Ik ook :slight_smile:
Alleen daardoor al een eeuwige afkeer van het merk gekregen, was vreselijk irritant die reclame.
Vind het ook absoluut lelijke horloges.
Rodania is nu overigens gekocht door een Belgische miljonair die er weer wat wil van maken… Zucht.
Had ook gehoopt dat merk nooit meer te hoeven zien.

1 like

Tja, als je gewoon bent van met een Casio rond te lopen …

?
Vreemde sneer. Het is maar mijn mening.
Feel free to have another one.
Mijn dagelijks horloge is trouwens een Omega AT, de Casio is om in de tuin te werken.
En nog steeds liever die dan een Rodania.