Nieuwe aanwinst Rolex Explorer II 16570

Vandaag heb ik een prachtige Rolex Explorer II overgenomen. Ben er super blij mee :slight_smile:

p

Wat vinden jullie van de dail? In de eerst instantie wou ik een andere dail laten plaatsen… Twijfel nog een beetje, vind patina aan de ene kant wel uniek en het geeft veel karakter. Maar het horloge oogt wel wat minder Modern vind ik.

Er zit een 93150 band op het horloge, deze band werd voornamelijk gebruikt op de Submariner. Bijna alle explorers zijn geleverd met de 78790 band.
Het grote verschil zit hem vooral in dat de 93150 een diver extension heeft. Ik heb gelezen dat het optie als je de explorer II aanschafte, dat je kon kiezen tussen de twee type banden. Klopt dat?
Wat is jullie mening over de 93150 band op een Explorer II?

Fijne avond!

28 likes

Ik vind het prachtig, die patina.
Geniet van het horloge.

1 like

Dankje!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. De ExpII is voor mij één van de favoriete horloges.

Geniet er van!!

1 like

Vind de patina niks, eerlijk gezegd.
Dan hadden alle bolletjes zo verkleurd moeten zijn (sowieso wel redelijk apart)

Net alsof je zusje haar stift heb gepakt.

Verder geweldig cool horloge!

7 likes

Kan maar niet wennen aan de veel te drukke bezel.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze getalenteerde verworvenheid!!
Ik wens je er een eindeloze tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Moest even 2x kijken hoor… Maar wat gek die patina zo onverdeeld!?

2 likes

Ik vind het ook een beetje apart dat er 3 dots verkleurd zijn en de rest niet.

Maar dit is STUKKEN beter dan een Luminova plaat laten plaatsen… dat ziet er niet alleen minder mooi uit, maar doet ook nog eens afbreuk aan de originalteit en daarmee dus aan de waarde.

Ik zou ermee langs W&V gaan of hem naar James Hyman sturen in Engeland. Je ziet dat de rest van de dots ook al iets begint te verkleuren… ik zou die 3 dezelfde kleur willen hebben als de rest…

Wel apart dat het slechts 3 dots zijn die veel donkerder zijn.

Prachtig horloge btw!

2 likes

Polar is erg gaaf! Ben nog steeds erg blij met de mijne.

Maar de ongelijke verkleuring is niet mijn ding.

2 likes

Ik heb deze dial nog nooit gezien op een Polar. Heel gaaf! Houden! En wat betreft die band… prima toch? Ik heb hem idd ook aan mijn sub. Maar is dit origineel?

1 like

:upside_down_face:

Ik vind zo een versleten horloge toch niet zo… Maar ieder zijn ding. Geniet er van!

1 like

Wat vindt @AmsterdamVintageWatches van dit exemplaar? Apart, die verkleuring. Maar hé, extra geld waard want aparte Rolex.

1 like

Volgens mij zo te zien enkele dots relumed/ repainted

3 likes

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst, die selectieve patina is bijzonder, ik zou er voorlopig niets aan laten doen. Veel plezier er mee, geniet er vooral van!

1 like

Aparte verkleuring
Volgensmij heb je een 78360 band nodig

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dail gewoon een keer in de thee soppen😉

1 like

Jaa ik twijfel nog beetje, ik ga wel kijken of ergens een andere dail kan vinden. Kan ik die iedergeval op de plank leggen😅

1 like

Dankje👍

1 like

Jaa moet er zelf ook nog aan wenen😂