Lijkt me geen natuurlijke patina. Eerder opmaak, gekleurd.
Zeker apart…mijn idee is dat deze explorer bij het beklimmen van een berg, zeg een Everest, iets te lang onder de mouw in de zon heeft gelegen… of zoiets…of…
Die band zou mij niet storen.
Geniet van deze aanwinst!
Gefeliciteerd met je aankoop!
Het lijkt er inderdaad op dat de plaat een relume is… De ongelijke kleur wordt meestal niet gewaardeerd maar mocht je kiezen voor een nieuwe plaat, zorg dan zeker voor een tijdsconforme tritium variant!
Over de band zou ik me nog niet direct druk maken.
Eens met @BadgeandBezel, vind het geen mooie wijzerplaat zo. Bij elk ander merk zou je dit niet accepteren denk ik - maar ik zelf ook niet bij dit merk. Wijzerplaat (dial in het Engels, let even op de volgorde van de letters ) kan natuurlijk altijd vervangen worden, OK. Bewaar dan wel deze er bij voor de volledigheid/originaliteit.
Maar dat je er zelf blij mee bent - is het belangrijkste natuurlijk.
Dat is een exotische verklaring… ️
gefeliciteerd!
Wel een heel bijzondere patinering. Heb ik nog nooit op een horloge gezien. Wat is ermee gebeurd?
Het lijkt net alsof er een aantal lumeplots zijn vervangen, evenals de GMT-wijzer en de urenwijzer.
Is alles tritium?
Ik kan mij haast niet voorstellen dat de kleur verschillen op natuurlijke wijze ontstaan zijn. Een Explorer II “polar” waarvan wijzers en plots gelijkmatig verkleurd zijn, doen tegenwoordig ook zo’n 8k+
Wellicht dat u nu kan inschatten of u de juiste deal gemaakt heeft. Ik zou iig wel door een expert laten kijken of u een heel bijzonder exemplaar heeft òf dat het tijd is voor een vervangende plaat. Het model vind ik iig wel erg mooi!
Prachtig horloge
Band zou me geenszins storen
Lume verkleuring ook niet. Het is apart, bijzonder, toegegeven, en ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Maar ik zou het lekker zo laten. Het is uniek, jouw bijzondere horloge, en wat voor één!
Ik heb een complete tritium set in de aanbieding. Kun je alles gelijk trekken. Wellicht past de kleur beter bij je nieuwe plaat.
Congrats, veel plezier ermee👍🏽
Nu nog een plaat
Dude !
Nice. Mooie dialy driver. Geniet er van!
Fijn je weer terug te zien ouwe!
Heb je dialy gemist
Eplorers zijn top! Van harte met de aanwinst.
Patina (en het verschil) is niet mijn ding (doe mij maar luminova ).
Op mijn expl2 zit de 78790 band. Een 93150 hoort op een duiker toch? Ik zie het nut van een diver-extension op een GMT niet…
En zit je glas wel recht? De cyclops lijkt scheef tov van de datum, of is dat de hoek van de foto?
Precies, die band laat ik zo dan. Jaa die band 100% origineel Rolex
Ik vind de patina wel gaaf! Alleen jammer dat de rest nog niet zo mooi verkleurd is.
Veel draagplezier van deze aanwinst!
Jaa klopt, best apart. Jaa wat zou het nadelig zijn om een Luminova plaat te plaatsen?
Bedankt voor de tip. Ik ga er naar kijken.
Bedankt!