Jaa zou goed kunnen, ik zie dat die 78360 band geen flip lock heeft. Ik denk dat eerste 16570 series met de 78360 band zonder fliplock werden geleverd, en dat ze in de loop van tijd zijn overgestapt naar de 78790 met fliplock. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een clasp met flip lock.
Haha zou goed kunnen, nooit er zo over nagedacht
Is wel een mooi verkoopraatje .
Dan laat ik die band lekker zoals die is.
Thank you
Ja maar wordt deze band vaker voor de Polar gebruikt? Bedoel of het een originele configuratie is.
Anders een mooie custom Polar!
Jaa dat zou goed kunnen kloppen. Zou het veel uitmaken kwa waarde of er een tijdsconfrome tritium plaat in komt? Luminova lijkt mij wel wat praktischer voor dagelijks gebruik.
Ik denk het wel. Tijdsconform en compleet heeft vaak de voorkeur. Samengesteld hou ik zelf niet van.
Klopt de wijzerplaat & wijzers zijn beide tritium!
Mooie is dat de verkleuring heel symmetrisch is. Daarom lijkt het te horen.
Dan zou toch alleen de rechterkant juist verkleurd zijn i.p.v. de bovenste 3.
Daarnaast ook gek dat de lumdots op 11 en 1 uur niet verkleurd zijn.
Bedankt voor je hulp, gisteren heb ik het horloge laten nakijken. Die expert heeft vroeger voor het Rolex atelier gewerkt hij gaaf dat het klokje hellemaal origineel is. Ook zij hij dat hij de wijzerplaat zo zou laten en niet vervangen omdat het zonde zou zijn. Dus twijfel nog beetje
Dat is precies mijn gedachte, dit kan niet "natuurlijk ontstaan
Mooi horloge maar die wijzerplaat “smells”
Explorers zijn prachtig inderdaad .
Of ik en wel of niet Patina fan ben weet of niet
Jaa volgens mij is die daar standaard mee geleverd. Geen idee waarom deze band op dit klokje is beland. Nee zit er recht boven, kom hoek
Niet dat ik weet, online heb ik wel wat gelezen dat het optie was toen je de 16570 kon bestellen. Weet niet of dat klopt.
Ik twijfel meer aan de expert
Horloge is top! De Dial is niet helemaal mijn ding, het ziet er een beetje verwarrend uit die verschillende kleuren. Wellicht kom je een passende Dial tegen die je er in kan zetten. Met de huidige dial kan je dan mooi een beetje experimenteren en wellicht een vintage relume geven die achteraf misschien wel heel goed kan uitpakken en je hem wellicht weer terugzet.
Dit. Ik luister ook naar @Crownguard.
Mijn idee, de lumedots van de 10, 12 en 2 zijn een keer bijgewerkt en niet door Rolex zelf, waardoor daar twee soorten lume op elkaar zitten en die zijn met elkaar gaan reageren.
Ik zou er een frisse wijzerplaat bij zoeken en @SwedishChef snel een pb sturen voor die tritium wijzers.
Lastige met vintage horloges is dat ze ‘allemaal anders zijn’. Een veel gebruikt argument waarom vintage zo gaaf is.
Maar deze verkleuring makes no sense.
Kan mij niet voorstellen dat dit een originele verkleuring is.
Jaa precies, ik ga even opzoek naar een andere dail. Dan kijk ik even wat ik met de huidige dail doe.
Gewoon lekker op los gaan
Jaa ik ga opzoek naar een frisse wijzerplaat. De Tritium Wijzers zijn nog goede staat en vertonnen geen patina, dus die hebben wat minder prioriteit