Nieuwe aanwinst: Sea-Dweller, het verhaal en de foto's

Beste Forumleden,

Afgelopen dinsdag had ik al aangegeven dat ik van plan was om een Rolex Sea-Dweller te gaan kopen.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,110210

Na een hele tijd sparen, verkopen van vakantiedagen, geen andere horloges meer kopen ook al kwam er van alles voorbij op dit forum (slecht 1 keer gezondigd met een vintage seiko), was het afgelopen woensdag R-day. Ik had een afspraak gemaakt met JK Watchstore voor de bezichtiging van een Sea-Dweller.
Ik heb twee en een half jaar geleden kennis gemaakt met de SD en dit horloge is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Regelmatig op de site van Rolex kijken, jullie kennen het wel. Op dit forum komen ze ook wel eens voorbij.
Toen bekend werd dat de SD zou gaan verdwijnen en zou worden vervangen door de Deep Sea, heb ik besloten om er voor te gaan.
Meer informatie verzamelen, prijzen vergelijken enz. Op een gegeven moment heb ik me ook aangemeld op het Rolexforum, yippie, nog meer dingen te lezen.
Ook ben ik nog naar een juwelier geweest om de SD te vergelijken met de DS. Daar viel de DS af, te fors voor mij en ook niet binnen mijn budget.
Op een gegeven moment stond ook vast wat ik wilde: een SD, nieuw, M-serie uit 2008 en Nederlands geleverd. Omdat ik nog steeds in de voorportalen der horlogekennis sta en alleen de slechte fakes van Rolex zou kunnen herkennen, wilde ik een Nederlandse betrouwbare leverancier waar ik horloge zelf zou kunnen ophalen. Via het Rolexforum heb ik uiteindelijk JK Watchstore gevonden die aan al deze voorwaarden kon voldoen. Je hebt dan wel niet de allerscherpste internetprijs, maar het scheelt altijd nog behoorlijk met een AD en je loopt geen risico.
En daar zat ik dan woensdagavond aan tafel met een kop koffie en een nog niet blinkende (de stickers zaten er nog op) SD voor mijn neus. Wat zijn die Rolexen in het echt toch mooi. De afwerking is helemaal perfect. De diepzwarte wijzerplaat met de in witgoud afgezette uurmarkeringen. Prachtig gewoon.
De SD is met zijn 40 mm geen monster, maar zeker ook niet te klein en draagt lekker comfortabel met de fijne band. Met de sluiting is op zich helemaal niets mis, maar die van de DS is toch wel heel erg kunstig. (heel klein minpuntje voor de SD).
Kortom, ik ben geweldig blij met de SD en het is een geweldige aanvulling voor mijn collectie. Deze gaat onzettend veel draagtijd krijgen.
Gevaarlijk feitje uiteindelijk: ik voel de eerste verschijnselen van een Rolex virus.::o

Maar genoeg gepraat. Hierbij de foto’s.

En vandaag was het weer prachtig weer, er ligt nog sneeuw en er was een half bevroren watervalletje in de buurt. Dus de SD mocht voor een fototripje mee naar buiten.

Michel

Van harte met deze prachtige aanwinst.En dan die foto’s in een woord geweldig(tu)

gr Pieter

Echt een heel mooi horloge, veel (draag)plezier gewenst.

Mooi verhaal, mooie foto’s, schitterend horloge, top!

Enorm gefeliciteerd met deze beauty… Mooi verhaal en dito foto´s.

Gefeliciteerd, echt een super klok!

Ik hoop dat er nog vele forummembers door hetzelfde proces gaan, dat maakt het juist zo leuk!

Topper , één van de mooiste Rolexen , nog steeds !

Sjaak is een betrouwbaar adres om je Rolex te kopen .

Heel veel plezier ervan !!!

Mooi verhaal! Ik kan helemaal ‘proeven’ hoe het geweest moet zijn. En het resultaat mag er zijn. Ook in mijn ogen dé mooiste Rolex.
En je foto’s zijn schitterend!

Veel genot toegewenst,

Martin

Prachtig verhaal !

Mooie klassieker !

Uitmuntende foto’s ! ! ! (tu)

Mijn beste,

Wat echt de moeite waard is, is ook veel moeite waard.
Een sfeervol verhaal, een heldere fotografische kijk en een grandeur van een horloge.
Wat wenst een mens nog meer?

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtige plaatjes van een TOP klok.
Van harte met deze prachtige klassieke toolwatch.

Van harte met deze prachtige aanwinst.En dan die
foto’s in een woord geweldig(tu)

Van harte! Het lijkt wel of een horloge wat meer “emotionele waarde” krijgt als je er wat voor moet laten (vakantie dagen enzo), is 't niet ?!

Dit is een hele fraaie aanwinst. Heel veel plezier ermee !

Groet
Mark

Beste Michel,

Proficiat met de aankoop.

Dit is voor mij toch wel de mooiste Rolex die ik al heb gezien !

Gr,

Wim

als het het virus in je botten zit kom je er niet meer van af.

Mooie story en dito horloge!!

Heel veel plezier ermee en inderdaad een van de mooiste Rolexen.

Groeten,
JohnSr

in 1 woord…schitterend!!

Veel draagplezier gewenst(tu)

gr dennis.

Wow, wat een mooie klok! (tu)
Staat ook nog ergens op mijn wishlist genoteerd, maar het zal er voorlopig (helaas) niet van komen.

Ik wens je veel plezier van dit schitterende horloge!! :slight_smile:

Geweldige aanwinst. Gefeliciteerd. Dit stimuleert mij ook om gewoon door te sparen. Ik heb dit jaar nog geen nieuwe aanwinst gescoord. :wink:

van harte met je nieuwe aanwinst , super klok (tu)