Nieuwe Aanwinst, Sea-Gull M177

Zoals jullie waarschijnlijk weten, heb ik wat met Chinese horloges. Een van de merken die druk bezig is de slechte naam die Chinese horloges in het westen nog hebben, weg te werken, is Sea-Gull.
De Amerikaanse importeur, Kevin Ma (
http://www.usseagull.com/
) is druk aan de weg aan het timmeren met acties, mooie prijzen en ze zijn zelfs WUS sponsor geworden.
Helaas is er ook een Europese importeur (
http://www.seagullwatch.eu/
) die met absurde prijzen de plank helemaal misslaat. Deze zorgt er ook voor dat Kevin niet aan europa kan leveren zonder gezeur met de fabriek te krijgen.

Nu moest ik voor mijn werk een paar weken naar Dallas, en rook mijn kans. Naar wat heen en weer mailen met Kevin, kwam voor een zeer aantrekkelijke prijs een pakketje naar mijn hotel. Het is de M177S, een model uit de ‘Classic’ range, en ik vind hem zelf werkelijk prachtig. Een geborstelde kast, de bezel gepolijst, saffierglas, een zilveren, iets crèmige, gebolde wijzerplaat, opgelegde indices en getallen, en die geblauwde seconde wijzer, met gebogen tip… Mjammie :} En in ook nog eens in een modern formaat, van 40 mm.

Goed, genoeg gel*ld, hier de foto’s. Helaas heb ik hier op mijn hotelkamer slechts beperkte fotografische mogelijkheden (een A4-tje en een raam ;)), die het horloge niet echt recht doen:

Ik ben er erg blij mee.

Groeten,

Martin

Nou Martin,
Met deze Sea-Gull is helemaal niks mis
en met je hotelkamerfotografie trouwens ook niet.
Gefeliciteerd!

Mooi zo !:wink:

Ziet er erg netjes uit. Keurig in een net doosje ook.

Ben zelf ook meer gecharmeerd geraakt van Chinese horloges. Niet allemaal, maar als ik bijv. Herc en Parnis zie, dan bieden die ook leuke en behoorlijk nette klokken tegen scherpe prijzen. Nu alleen de kwaliteitscontrole nog bij deze merken (een heel enkele keer zie je een klein stofje of miniscule beschadiging op de wijzerplaat, krasje op de kast of vlekje lijm op de band) en een knap doosje en boekje erbij.

Veel plezier met je Sea-Gull!

Niels

Oef !!

Zeer fraai !!
Waarom wordt je zelf geen dealer ?

Inderdaad een erg mooi horloge!

Maar is het mijn verbeelding of staat de “1” bij de “12” iets te hoog?

Mooi hoor ook de foto’s, gefeliciteerd!
Veel kijk/draag plezier gewenst.

mvg, Frans

Nice! Geinspireerd op Jeager???

Veel plezier ervan.

Erg mooi(tu)
Stijlvol horloge hoor.

Mooie klok!

Wat me opvalt is dat die op de website iets anders (kleiner?) is als wat jij laat zien. Die op de website is volgens mijn een JLC Master Grande Taille. De jouwe lijkt groter met een ‘3’ naast de datum en een iets bredere bezel. Zouden ze problemen met JLC hebben gehad?

Nou, Martin, jij laat hier een verdraaid leuk horloge zien! (tu)

Strakke klok, veel plezier ermee!

Mijn beste,

Een prachtig horloge. Een horloge pur sang. Tijdloos met een blijvende esthetische schoonheid welke een begeerte is voor het oog en een grandeur voor de persoon welke zich manifesteert in de wereld van de Chinese ‘Haute Horlogerie’!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi aanwinst en zeer sterke foto’s!

Ik had 'm al gezien in je wishlist en ik vind 'm, net zoals toen, nog steeds prachtig.

Hoi Michael,

De Europese importeur heeft net dit model niet, maar voor de andere vraagt hij ongeveer 2,5x zoveel als usseagull…

Groeten,

Martin

Scherp gezien, het was mij nog niet opgevallen. Ik heb het horloge er even bijgepakt, en als je goed kijkt klopt het inderdaad. Bij ‘normaal gebruik’ zie je het niet.

Groeten,

Martin

Hé, dat was me nog niet opgevallen.

Ik was op dit model gevallen vanwege een post op WUS, en daar lieten ze het model zien die ik ook heb.
Het was me opgevallen dat hij overeenkomsten had met de JLC, maar juist door de wijzigingen t.o.v van dit model, en het grotere formaat (36,5mm vs 40mm) vond ik deze zeer acceptabel. Ohja, dat de prijs een factor 50 lager ligt scheelt ook ietsje :wink:

Ik denk dat op de website nog een prototype ofzo staat. Juist Sea-Gull probeert van het copieer imago af te raken, en komt steeds meer met eigen modellen. Vergelijk het een beetje met Seiko een tiental jaren geleden.

Groeten,

Martin

Erg mooie klok! Tijdloos en stijlvol. Gefeliciteerd! Kan je ook deze klok rechtstreeks bestellen uit Usa of kan je niet om de Europese importeur heen?
Veel plezier ermee.

hharry Schreef:

Erg mooie klok! Tijdloos en stijlvol.
Gefeliciteerd! Kan je ook deze klok rechtstreeks
bestellen uit Usa of kan je niet om de Europese
importeur heen?
Veel plezier ermee.

Dank je.

De Amerikaanse importeur heeft een paar keer naar europa verstuurd. Toen dat bekend werd (blijkbaar leest deze mee op WuS :)) heeft de eu importeur geklaagd bij de fabriek, en kreeg hij problemen. Vandaar dat ik deze route heb genomen.

Bovendien heeft de .eu site dit specifieke model niet…

Je kunt proberen Kevin te mailen en vragen of hij tóch naar nl stuurt, maar ik denk niet dat hij het risico neemt. Bovendien is opsturen vanuit de US vrij prijzig, dus komt er zo’n $30 bij. Wel krijg je 10% korting als je WuS lid bent.

Groeten,

Martin

Dat ziet er goed uit, mooie kleur wijzerplaat ook (tu)

Veel draagplezier!

By the way: een wristshot met het uitzicht van Dallas op de achtergrond zou mooi zijn.