Nieuwe aanwinst | Seagull 1963

Ergens in het voorjaar kreeg ik al eens het aanbod om een Seagull te kopen, maar toen had ik wat andere prioriteiten en kwam het er dus niet van. Een maand geleden kreeg ik onverwacht een mailtje uit Hong Kong dat er nog wel een paar te koop waren. Na wat heen en weer gemail had ik de Seagull snel in huis.

Er zijn meerdere forummers die deze Seagull in bezit hebben weet ik. Het is misschien niet echt goed te zien, maar de ster op de wijzerplaat is bij deze re-issue helemaal rood opgevuld.

De tekst op de wijzerplaat heb ik door een Chinese collega nog even laten vertalen.
Hier staat: Tianjin Horloge Fabriek (Tianjin is de derde grote stad van China).

En hier staat China.

Op het deksel staat dezelfde tekst, maar dan aangevuld met 1963.

Groet, Mark

Proficiat met deze nieuwe aanwinst. Klassiek mooi no nonsens ontwerp. Zou je mij per PB kunnen laten weten waar je dit horloge gekocht hebt?

Groet,

Henkm

Dat is echt een leuke voor een inkoopactie. Heel mooi horloge en zeer apart door het chinese schrift.

Mark,

Gefeliciteerd met dit leuke horloge. Ik heb ze ook in mijn zoekopdracht van eBay staan, maar het is er nog niet van gekomen. Ook andere prioriteiten:(.

Groeten, Tom Vreeken.

Leuk horloge Mark, is al eens eens eerder op het forum voorbij gekomen en ook toen vond ik het al wat. Zou je de maten kunnen geven?

Mark Schreef:

Er zijn meerdere forummers die deze Seagull in
bezit hebben weet ik. Het is misschien niet echt
goed te zien, maar de ster op de wijzerplaat is
bij deze re-issue helemaal rood opgevuld.

Gefeliciteerd: een mooi horloge.

Ik heb er een gekocht via Timothy, die een half jaar geleden een inkoopactie gehouden heeft, waar toen weinig animo voor was. :frowning:

Mijn Seagull heeft niet de opgevulde ster. Die zit zeker op de re-reissue. :slight_smile:

Mooie aanwinst!
Gefeliciteerd (tu)!!

Henk je hebt pb.

Erg fraai! Van harte

Groet
Mark

  • zonder kroon 37,3 mm

  • met kroon 39,7mm

  • lug naar lug 47 mm

  • hoogte 13 mm

Groet, Mark

Bedankt voor je reaktie. Helaas iets te klein voor mijn pols.

Inkoop aktie? Waarom wist ik dat niet? :frowning:

Dit is inderdaad een leuke klok, zeg! (tu) Geniet ervan!!

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzondere aanwinst.
Een mooi horloge welke door de bolle vorm een fraaie uitstraling heeft. Très chique
Leuk ook dat je de vertaling hebt kunnen achterhalen.
Veel plezier ermee. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Een heel mooi horloge , Mark !
Ook ik ben al een klein jaar de trotse bezitter van twee van deze fraaie stukken .
Met dank aan een mede-forum-lid .
Ik draag ze afwisselend , ( en andere ) , en heb er regelmatig positief commentaar op.
Als ik goed ben ingelicht , ( en ik hou mij zeer aanbevolen voor corrigerend commentaar ) , dan zijn het in onze Westerse ogen Chinese uurwerken , ( immers : " made in Hong Kong ") , maar in de ogen van een Chinees niet .
Een Chinees vindt een “Honkongnees” namelijk geen “echte” Chinees…
In elk geval , veel draagplezier , volgens mij zijn het niet alleen mooie , maar ook degelijke ( gebruiks ) - uurwerken .
Ik laat de mijne ook even zien…
( Niet dubbelzinnig grinniken…)
Die ene , met die glasbodem is heel erg mooi , op de foto komt dit helaas niet zo goed tot uitdrukking…
Hartelijke groet ,
Peter Peters





Hoi Mark,

Wat een fraai exemplaar!

Zelf heb ik ook een tijdje geleden een Sea-Gull gekocht, ondanks dat ik er nog nooit van gehoord had, ik wist dan ook niet dat het een Chinees was. Deze automaat was nieuw slechts 50 euro’s. Helaas loopt mijn exemplaar was te snel, en volgens de horlogemaker waar ik hem bij wou laten stellen liep hij zo onregelmatig dat deze niet goed af te regelen is.
Dan maar eens per dag een minuutje terugzetten…

Ter illustratie een foto bijgeplakt. (de wijzers lijken wat blauw, maar dat komt door daglicht van boven).

Groeten,

Martin

dreski Schreef:

Inkoop aktie? Waarom wist ik dat niet? :frowning:

Zeker niet gelezen.

Was in eerste instantie op De zin van luxe, maar hij heeft het ook op dit forum gemeld.
Er waren alleen maar weinig exemplaren beschikbaar. Uiteindelijk maar 2. :frowning:
Gelukkig was ik er snel bij. :smiley:

Ik vond 'm toen al mooi, hij is nu nog mooier, ik heb erg veel spijt dat ik toen niet mee heb gedaan. Kun je laten weten waar hij te krijgen is Mark?

ik sluit me aan bij Henrik. ik hoor ook graag waar je hem vandaan hebt.

Ik ook wel, toch maar een actie dan ?