Nieuwe aanwinst Seamaster automatic kaliber 1010

Enkele weken geleden kocht ik via een ander forum een Seamaster van Ruttenwatches. Mooie klok, niet duur, maar ik ben een zeikerd (horloge gezien :slight_smile: )
Heb het Horloge nu helemaal laten opknappen door de onvolprezen Mr Omega, Ferrie Schweitzer.
Seamaster Automatik, kaliber 1010, pakweg 1970 (?), nr 423xxxxx, kast 166138. Band is niet origineel, maar draagt lekker!

Voorzien van nieuw, origineel glas, kast opgemaakt, uurwerk gereinigd, afgeregeld, kortom: ik ben er blij mee! Marc/Ferrie, beiden bedankt!

Horloge is vaag te zien achter de beharing:

Hans cp

Congrats met dit wel zeer mooi horloge ! (tu)
En het bandje staat er imho nook zeer goed bij.
Zijn zulke banden redelijk “soepel”, enfin, ik bedoel “plooibaarder” dan een gewone metalen bracelet ?
Je ziet ze tegenwoordig niet zoveel meer, maar ik vind ze wel mooi !
Veel plezier met je nieuwe aanwinst !!!

veel plezier met je nieuwe aanwinst.

ik begin mezelf haast schuldig te voelen dat ik nog geen omega in de collectie heb :smiley:

Da’s nou een mooi horloge, zeg! (tu)

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een horloge van grote klasse. Prachtig design, gedistingeerd en toch een krachtige bijna chique uitstraling. Een collectionneur waardig.
Mijn complimenten.
Veel plezier er mee (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Dat vind ik inderdaad zo leuk aan Omega. Voor relatief bescheiden bedragen kun je toch al wat oudere horloges krijgen die weer in goede staat te krijgen zijn. Ik vind het ook een stevig en stoer horloge dat onder een pak niet misstaat.

hans

Zeker weten! (tu)
Mag ik trouwens heel onbescheiden vragen wat de restauratie heeft gekost…?

Ja, maar dat doe ik via PB.

hans

WOW!!! heb je ook foto’s van voor de beurt die Ferrie dit horloge gaf? Heb Ferrie direct een compliment gemaakt, dit ziet er supermooi uit!!!

hans
schitterende omega, maar ik dacht dat we voor RLX gingen;):wink:
gr. john

Oud Hollands spreekwoord: Wie het kleine (:)) niet eert is het Grote niet weert… :slight_smile:

Het verschil is optisch niet zo goed te zien, maar het glas was in slechte staat en zat niet goed in de kast. De mattering en het polijstwerk waren niet echt correct en uiteraard moesten het uurwerk en de pakkingen ook onder handen worden genomen. Kortom je ziet het niet goed, maar het resultaat is fraai. Ferrie is natuurlijk de beste op dit gebied.

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6257hans cp

PB ontvangen. Duidelijk. (tu)

Pffffffff Gelukkig…de Rolexhype is langzaam over aan het waaien :D:D

Back to Good Old Omega (tu)

Mooie Omega, ben benieuwd op het GLWHT.

Zal een paar waxstripjes meenemen voor die beharing, helpen we je zo vanaf, free of charge :D:D

Prachtig Hans…

micjam Schreef:

hans
schitterende omega, maar ik dacht dat we voor RLX
gingen
gr. john

Neen, RLX is out, nu gaan we met z’n allen voor ALPH :wink:

De laatste keer dat ik dit horloge zag was ik er al weg van en dat is nu bepaald niet minder geworden (tu) Heel veel draagplezier van dit fantastische stukje techniek.

Groet,
Marten

Mooi Hans! En weer prachtig werk van Ferrie…

Gr Ron

hcptdg Schreef:

Oud Hollands spreekwoord: Wie het kleine () niet
eert is het Grote niet weert…

alsof Rolex het grote is…

:) :) :) :) :)